@hlepo: Tylko, że w czołgu masz wajchy którymi sterujesz, a w samochodzie masz kierownicę, więc w czołgu musisz trochę pomyśleć i użyć trochę siły, a zmiana biegu nie była taka lekka jak w samochodzie. No i na dodatek jeszcze to, że widzisz wszystko przez małą dziurkę zwaną wizjerem, zamiast przez dużą przednią szybę
@Jejakpl89: skad wiesz ze niepraktyczne i ze czesto sie psuje panie mechaniku + zaden nowoczesny czolg nie uzywa zadnych wajch tylko kierownice(leo 2) lub drazek czy cos podobnego(kazdy inny czolg)
Po prostu układy kierownicze są tak poprowadzone, że gdy pocisk przebije pancerz, to najczęściej zwyczajnie szlag to trafia i skręcanie czołgiem jest ciężkie, dlatego czołgami skręca się w takich przypadkach hamulcami albo sprzęgłem. Poza tym, taka kierownica pozwala jedynie na robienie łagodnych skrętów, a nie gwałtownych i ostrych jak w przypadku wajch. Bo jeszcze nie widziałem przykładowo koparki gąsienicowej z kierownicą w środku. Wracając do pojazdów opancerzonych, to niemieckie półgąsienicówki były wyposażone w kierownicę, ale i w skomplikowane mechanizmy, gdzie np mechanizm różnicowy musiał być specjalnie stosowany do takich pojazdów, bo z osobówek nie dawały rady, przez co dwie gąsienice pracowały w tym samym kierunku o różnych prędkościach, a nie jak wtedy - jedna do tyłu druga do przodu podczas obracania. Teraz przez kierownicę w czołgach możesz obracać się w sposób jedna do przodu druga stoi, więc w większości przypadków kierowca czołgu obraca się podczas jazdy bo nie wytraca aż tyle prędkości i obie gąsienice pracują tak jak w starych półgąsienicówkach, tyle że podczas jazdy a nie w miejscu. A no właśnie jeszcze co do kierownicy - stosuje się ją bo nie potrzeba wkładać w nią aż tyle siły co w wajchy, mimo wszystko kierowca powinien mieć krzepę. Dlatego w dzisiejszych czasach jak czołg stoi to albo przez układ sterowania czołgiem, elektronika. Kiedyś - silnik, przekładnia, skrzynia biegów (ta była wyjątkowo nieznośna, przykład? czasami "pasażer" - głównie radiooperator w radzieckim T-34 musiał pomagać kierowcy przełożyć bieg.) Więc jak już to nowa technologia w czołgach jest bardziej dla wygody załogi i pracy czołgu, a nie od tego żeby mniej się psuła, bo od ochrony jest pancerz. Nie trzeba być mechanikiem, żeby coś na ten temat wiedzieć.
Nie w każdym przypadku, zależy jaki pocisk, gdzie i jakie spowodował uszkodzenia. W dzisiejszych czasach pociski po prostu robią bigos z załogi jak się przedostaną przez pancerz, ale zawsze może trafić po prostu w taki układ jezdny czy po prostu inną część czołgu która nie spowoduje śmierci załogi, więc nawet mimo unieruchomionego pojazdu mogą próbować oddać strzał (o ile wieża i działo jest sprawne) bo nawet przy próbie ucieczki z czołgu dostaną serią z karabinu i tyle. Statystycznie na 5 zniszczonych czołgów ginęła tylko 1 załoga (4-5 osób) (biorąc pod uwagę śmierć w czołgu), więc mówiąc o ucieczce załogi z czołgu trzeba brać wszystko pod uwagę, a tego jest za dużo, aby o tym mówić - no bo to zależy od pocisku, kalibru, umiejscowienie paliwa, amunicji, kąt pod którym pocisk się przebije itd.
@Jejakpl89: O ile dobrze kojarzę, to wszelkie prawa wojenne, Sugestie Genewskie czy Haskie i inne kodeksy honorowe, zabicie załogi czołgu, w momencie gdy ona opuszcza pojazd, jest wyjątkowo ciężką zbrodnią wojenną.
@Dark_Dante: No tak, ale przykładowo takich nazistów czy żołnierzy radzieckich to nie obchodziło, dzisiaj jest to samo - wisi im Genewa jak i prawa wojenne skoro walczą o życie, a prędzej i później i tak zginą lub wrzucą do jednego wora za mordowanie ludności cywilnej itp
Komentarze
Odśwież7 sierpnia 2022, 12:09
To drugie co to za gra?
Odpisz
3 sierpnia 2022, 12:03
Idk byly czołgista mówił że jak się umie jeździć samochodem to czołgiem też
Odpisz
3 sierpnia 2022, 12:24
@hlepo: Tylko, że w czołgu masz wajchy którymi sterujesz, a w samochodzie masz kierownicę, więc w czołgu musisz trochę pomyśleć i użyć trochę siły, a zmiana biegu nie była taka lekka jak w samochodzie. No i na dodatek jeszcze to, że widzisz wszystko przez małą dziurkę zwaną wizjerem, zamiast przez dużą przednią szybę
Odpisz
6 sierpnia 2022, 01:06
@Jejakpl89: w czolgu nawet lepiej bo mozesz glowe przez wlaz wystawic i kierownice tez da sie zrobic
Odpisz
6 sierpnia 2022, 01:08
Jak zamierzasz jechać czołgiem używając kierownicy?
Odpisz
6 sierpnia 2022, 01:09
@Jejakpl89: niemcom w 42 sie udalo to teraz chyba tez sie da
Odpisz
6 sierpnia 2022, 01:29
Niepraktyczne i w dodatku łatwo się pewnie psuje taki przewód kierowniczy. Lepiej stosować wajchy które odpowiadają za gąsienice.
Odpisz
6 sierpnia 2022, 10:12
@hlepo: Puma nie jest czołgiem, tylko samochodem opancerzonym.
Odpisz
6 sierpnia 2022, 16:52
@Jejakpl89: skad wiesz ze niepraktyczne i ze czesto sie psuje panie mechaniku + zaden nowoczesny czolg nie uzywa zadnych wajch tylko kierownice(leo 2) lub drazek czy cos podobnego(kazdy inny czolg)
Odpisz
6 sierpnia 2022, 17:28
Po prostu układy kierownicze są tak poprowadzone, że gdy pocisk przebije pancerz, to najczęściej zwyczajnie szlag to trafia i skręcanie czołgiem jest ciężkie, dlatego czołgami skręca się w takich przypadkach hamulcami albo sprzęgłem. Poza tym, taka kierownica pozwala jedynie na robienie łagodnych skrętów, a nie gwałtownych i ostrych jak w przypadku wajch. Bo jeszcze nie widziałem przykładowo koparki gąsienicowej z kierownicą w środku. Wracając do pojazdów opancerzonych, to niemieckie półgąsienicówki były wyposażone w kierownicę, ale i w skomplikowane mechanizmy, gdzie np mechanizm różnicowy musiał być specjalnie stosowany do takich pojazdów, bo z osobówek nie dawały rady, przez co dwie gąsienice pracowały w tym samym kierunku o różnych prędkościach, a nie jak wtedy - jedna do tyłu druga do przodu podczas obracania. Teraz przez kierownicę w czołgach możesz obracać się w sposób jedna do przodu druga stoi, więc w większości przypadków kierowca czołgu obraca się podczas jazdy bo nie wytraca aż tyle prędkości i obie gąsienice pracują tak jak w starych półgąsienicówkach, tyle że podczas jazdy a nie w miejscu. A no właśnie jeszcze co do kierownicy - stosuje się ją bo nie potrzeba wkładać w nią aż tyle siły co w wajchy, mimo wszystko kierowca powinien mieć krzepę. Dlatego w dzisiejszych czasach jak czołg stoi to albo przez układ sterowania czołgiem, elektronika. Kiedyś - silnik, przekładnia, skrzynia biegów (ta była wyjątkowo nieznośna, przykład? czasami "pasażer" - głównie radiooperator w radzieckim T-34 musiał pomagać kierowcy przełożyć bieg.) Więc jak już to nowa technologia w czołgach jest bardziej dla wygody załogi i pracy czołgu, a nie od tego żeby mniej się psuła, bo od ochrony jest pancerz. Nie trzeba być mechanikiem, żeby coś na ten temat wiedzieć.
Odpisz
7 sierpnia 2022, 00:37
@Jejakpl89: jak pocisk przebija pancerz to raczej nie probujesz skrecac tylko opuszczasz pojazd
Odpisz
7 sierpnia 2022, 01:31
Nie w każdym przypadku, zależy jaki pocisk, gdzie i jakie spowodował uszkodzenia. W dzisiejszych czasach pociski po prostu robią bigos z załogi jak się przedostaną przez pancerz, ale zawsze może trafić po prostu w taki układ jezdny czy po prostu inną część czołgu która nie spowoduje śmierci załogi, więc nawet mimo unieruchomionego pojazdu mogą próbować oddać strzał (o ile wieża i działo jest sprawne) bo nawet przy próbie ucieczki z czołgu dostaną serią z karabinu i tyle. Statystycznie na 5 zniszczonych czołgów ginęła tylko 1 załoga (4-5 osób) (biorąc pod uwagę śmierć w czołgu), więc mówiąc o ucieczce załogi z czołgu trzeba brać wszystko pod uwagę, a tego jest za dużo, aby o tym mówić - no bo to zależy od pocisku, kalibru, umiejscowienie paliwa, amunicji, kąt pod którym pocisk się przebije itd.
Odpisz
7 sierpnia 2022, 03:28
@Jejakpl89: O ile dobrze kojarzę, to wszelkie prawa wojenne, Sugestie Genewskie czy Haskie i inne kodeksy honorowe, zabicie załogi czołgu, w momencie gdy ona opuszcza pojazd, jest wyjątkowo ciężką zbrodnią wojenną.
Odpisz
7 sierpnia 2022, 03:31
@Dark_Dante: No tak, ale przykładowo takich nazistów czy żołnierzy radzieckich to nie obchodziło, dzisiaj jest to samo - wisi im Genewa jak i prawa wojenne skoro walczą o życie, a prędzej i później i tak zginą lub wrzucą do jednego wora za mordowanie ludności cywilnej itp
Odpisz
7 sierpnia 2022, 09:19
@Jejakpl89: jesli gry sie licza to jestem zbrodniarzem wojennym
Odpisz
5 sierpnia 2022, 18:02
O Boże to O mnie, właśnie z kursu wróciłem
Odpisz
3 sierpnia 2022, 13:57
gralem w czolgi wiec umialbym B)
Odpisz
3 sierpnia 2022, 11:58
Wciszkasz pedały, zmieniasz biegi i kręcisz takim śmiesznym kółkiem fizyka czarnej dziury czy jakieś czary to nie są.
Odpisz