@Zpolskijestem0: SkiptheTutorial opublikował to jako koncept, ale to by było zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Za to o 6 mogę porozmawiać dłużej, bo to mój autorki pomysł i uważam, że powinien być. Nie byłoby zalewania trawy czy dywanów, byłby bardziej poręczny, ale i wymagałby większego wysiłku dla zdobycia i dałby wartość mniej cennym materiałom
@IkarAviator: część tych pomysłów (np z hakami) zrobiłyby z minecrafta terrari 3D, no generalnie nie pasują do gry, chociaż są spoko jako mody. Dodkowo mam wrażenie że twory idą raczej w eksplorowanie świata i budowanie, a nie w expienie i bossów więc zmiany takie jak róg automatyzujący kopanie albo w niektórych przypadkach stackowanie się potek zmieniałoby sens gry. Mi osobiście marzy się aktualizacja ogrodnictwa i farmerstwa, nowe skiny dla krów, świń i kurczaków (może nawet poprawienie ich mechaniki), wincyj warzyw i owoców, opcjonalnie jakieś moby typu kaczki albo kuny. Poza tym przydałoby się kiedyś odświeżyć biom grzybowy, bo tak się k...a nie da żyć.
Niedawno doszedłem do wniosku że.. to w sumie ma sens, minecraft jest tego typu grą że wszelkie zmiany powinny zachodzić bardzo wolno. Gdyby wprowadzić wszystkie te zmiany które rzeczywiście można wprowadzić to minecraft szybko stałby się zupełnie inną grą, i osoby które grały w niego np. w 2017 nie mogły by nic zrozumieć, wszystko zaczynałoby się od zera, i ten minecraft w którego obecnie grają w niczym nie przypominałby tego minecraft którego dobrze wspominają. Skończyłoby się tak że wiele graczy grałoby wyłącznie na starych wersjach, bo te jeszcze przypominają im starą dobrą grę w którą kiedyś grali (tak samo jak nastała schizma podczas updatu PvP).
A obecny system działa imo nie najgorzej, rzadkie zmiany sprawiają że nawet osoba która regularnie nie gra może być na czasie, a osoby które wracają do gry po długiej przerwie mogą bawić się w odkrywanie ciekawych nowych rzeczy, których wcześniej nie było (gdyby dodawano ich więcej byliby po prostu przytłoczeni). Z kolei osoby które pragną mnóstwa zmian i ciekawych rzeczy, zawsze mają do dyspozycji właśnie mody.
@BencV: Właśnie to jest problem ludzi - nie lubią i nie umieją przystosowywać się do zmian. Skoro niestety tak wygląda rzeczywistość, to dlatego typu graczy mogą wprowadzić nowy tryb świata tj. samouczek, gdzie będzie wszystko pięknie pokazane i po 5-letniej przerwie od razu zakumają o co chodzi. Zmiany są potrzebne i trzeba je wprowadzać. Przecież biom wiśni ma potencjał: czemu nie wprowadzą nowych struktur w postaci ołtarzyka i zamku w stylu japońskim. W pierwszej budowli można byłoby znaleźć nowe nakładki na zbroje (wzór upodabniałby ją do tej samurajskiej), a zamek byłby opanowany przez pillagerów, którzy strzegli by dostępu do nowej broni, czyli katany. Na dodatek biom posiadałby takie ala gorące źródełka takie mniej więcej jak te Ghost of Tsushima. Skoro mamy nakładki na zbroje, to bronie i narzędzia też powinny je otrzymać. Kolejny niewykorzystany potencjał czyli miedź. Jak dla mnie można byłoby z nich zrobić kable, które miałyby mniejszy zasięg (powiedzmy 5 bloków), ale można byłoby je stawiać na suficie i ścianach. Oczywiście łączyłyby się z redstonem. Łączenie napierśnika z elytrą, nowe owoce i uprawy, bronie oraz bossy - jest tego tyle, że spokojnie starczy tego na dekadę rozwoju. No i na koniec może coś kontrowersyjnego czyli rzucanie zaklęć. Minecraft to przecież fantasy sandbox posiadający technologię na mniej więcej średniowiecznym poziomie (nie liczę redatone'a). Skoro mamy stół do zaklinania, to może wprowadźmy też magię. Byłyby one zawarte w książkach, które moglibyśmy znaleźć w strukturach i się ich nauczyć. Potem dzięki tej wiedzy tworzylibyśmy zwoje z inkantacjami, a potem ewentualnie zaczęlibyśmy rzucać przykładowo pioruny, ogień itp. Oczywiście dla balansu istniałby pasek magii, która regenerowałaby się po pewnym czasie, a podczas walki można byłoby zażyć jakieś nowe rzadkie jedzenie, które by to przyspieszało. Wiem kontrowersje, ale wydają się ciekawe.
@Czad99: fajne pomysł z tą magią, może jako pasek many wykorzystać po prostu pasek expa? w zasadzie expa ubywa nam kiedy coś zaklinamy, czyli jakby czarujemy
@BencV: Tak, ale jeśli czary byłyby potężne, to przecież wystarczy sobie zrobić expiarkę i już możesz być niepokonany. Tak będzie jakiś większy balans w walce. Myślę, że multi by na tym zyskało.
@BencV: jeśli chcesz tak to sobie tłumaczyć to twoja sprawa (jest to strasznie naiwne) ale dla mnie to co robi mojang to przykład czego nie robić z grą. Pomińmy fakt konieczności migracji konta
na xbox i tych niedawno dodanych skinów "żeby nikt nie czuł się odrzucony" bo przecież nie ma opcji dodawania swoich skinów ale mniejsza z polityką twitterfriendly i familyfriendly. Czas aktualizacji tej gry jest sam w sobie żartem i to nie śmiesznym. Jeszcze chociaż żeby robili przez ten czas tyle ile Rockstar któremu też się nie śpieszy ze swoimi grami a nie dodawali dosłownie kilka itów na jeden update.
Jeśli chodzi o to że ludzie nie mogli by nadążyć ze zmianami to jakoś nigdy z tym nie było problemów bo widownia Minecrafta to głównie dzieci (bo gdyby tak nie było to z taką częstotliwością aktualizacji ta gra była by już od dawna martwa) które szybko się uczą takich rzeczy z yt i innych tikotoków.
Zrobili bardzo dobrą rzecz zatrudniając twórcę Aetheru ale to za bardzo nic nie przyniosło. Mogli by pomyśleć nad zakupem tych najbardziej znanych modów typu Aether, Biomes O'Plenty czy Twilight Forest jeśli tak bardzo nie pali im się do pracy. Ludzie już i tak bardzo dobrze znają te mody a ich twórcom i tak należy się jakaś nagroda za wkład do tej gry.
@Kebasa_z_mema: muszę się z tobą niestety nie zgodzić nawet jeśli Moyang wiele rzeczy zj...ł ciągle każda nowa wersja dodaje nowe często przydatne rzeczy nawet jeśli często coś mocno z...ią
Moi zdaniem patrząc na to jak wielki jest minecraft i jaki ma ogromny potencjał to jedna średnio rozmiarowa aktualizacja w ciągu roku to jest żart, przy takim potencjale.
@Leszy: Jaki potencjał? Minecraft już miał swoje czasy świetności osiągnął sukces, ale trochę czasu od tego momentu minęło i teraz to raczej tylko gorzej będzie
@ptasznik5: Nie zmienia to faktu że notch miał te grę w dupie a momencie odchodzenia z mojangu a po przejęciu jej przez prawdopodobnie największą korporację świata nadal rozwija się wolniej niż by to zrobiła ekipa moderów za dwa piwa
Wiecie, zawsze wracałem do Minecrafta po każdej aktualizacji, ale od rozbicia 1.17 tak jakby średnio warto, bo mało co się w ogóle dzieje, a itemy z 1.17 miałem jeszcze na świecie z updatu netheru także no
Zawsze chce się pobawić i pozdobywac nowe rzeczy, ale średnio mi zależy na nowym rodzaju drewna czy jednej nowej roślinne która nic nie robi
Myślę, że jakby losowy moder zrobił to w tydzień i cała gra byłaby w taki sposób zrobiona, to miałaby słabą optymalizację i spaghetti kod i byłoby ciężej kolejne update'y robić.
Najdłużej aktualizowana gra na świecie dostaje update'y od ponad 30 lat a i tak wielu rzeczy i od ...ja oczywistych funkcji brakuje. A jest 2d, nie ma tam nawet hitboxów ani animacji, więc chyba łatwiej się powinno dodawać rzeczy niż w mc?
@Krzno_Mjedujeda: lol jest dobrym przykładem jak ciężko się edytuje stare rzeczy
Gra ma 14 lat przeszła tyle zmian że sama zmiana modelu postaci sprawia ludziom większy problem niż dodanie nowej postaci
@Krzno_Mjedujeda: Z tego co rozumiem to idąc tą logiką zrobienie przeciętnej gry AAA zajmuje 250 lat, skoro 30 lat zajmuje dodanie niektórych podstawowych funkcji. Oraz minecraft ma owiele nowszy silnik niż gry z lat 90.
W ogóle, skoro gra nie ma hitboxow czy animacji to w ogóle jest gra? Czy jej twórca się opiepszal przez te 30 lat
Nie jestem pewien definicji hitboxu, ale wydaje mi się w tej grze raczej nie ma nic co można nazwać hitboxem, dlatego że zwyczajnie go nie potrzeba w takiej grze.
Co do animacji, to jest po kilka wariantów tekstur dla postaci, czy zwierząt, ale ja bym tego animacjami nie nazwał. I again, przy konstrukcji tej gry animacje chyba nie są zbytnio potrzebne, a może i nawet nie ma na nie miejsca.
Gra nazywa się UnReal World jakbyś chciał sam zobaczyć jak to wygląda.
Gracze Minecrafta kiedy po mięsiacach czekania Mojang w końcu doda kilka nowych mobów, nowy rodzaj drzew oraz reskin łódek (Losowy moder mógłby dodać to w tydzień i poprawić większość bugów)
Komentarze
Odśwież9 marca, 13:13
Mam całą listę rzeczy nietrudnych do zakodowania, a tak by pasowały do mc i po prostu byłyby dobre
Odpisz
9 marca, 14:29
@IkarAviator: możesz ją pokazać?
Odpisz
9 marca, 14:44
@ioioio:
Odpisz
9 marca, 17:32
@IkarAviator: co do punktu 3, albo mnie oscamowal ktoś albo chyba będzie to dodane
Odpisz
9 marca, 17:53
@Zpolskijestem0: SkiptheTutorial opublikował to jako koncept, ale to by było zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Za to o 6 mogę porozmawiać dłużej, bo to mój autorki pomysł i uważam, że powinien być. Nie byłoby zalewania trawy czy dywanów, byłby bardziej poręczny, ale i wymagałby większego wysiłku dla zdobycia i dałby wartość mniej cennym materiałom
Odpisz
9 marca, 18:12
@IkarAviator: masz na myśli miedź?
Odpisz
9 marca, 20:38
@IkarAviator: część tych pomysłów (np z hakami) zrobiłyby z minecrafta terrari 3D, no generalnie nie pasują do gry, chociaż są spoko jako mody. Dodkowo mam wrażenie że twory idą raczej w eksplorowanie świata i budowanie, a nie w expienie i bossów więc zmiany takie jak róg automatyzujący kopanie albo w niektórych przypadkach stackowanie się potek zmieniałoby sens gry. Mi osobiście marzy się aktualizacja ogrodnictwa i farmerstwa, nowe skiny dla krów, świń i kurczaków (może nawet poprawienie ich mechaniki), wincyj warzyw i owoców, opcjonalnie jakieś moby typu kaczki albo kuny. Poza tym przydałoby się kiedyś odświeżyć biom grzybowy, bo tak się k...a nie da żyć.
Odpisz
10 marca, 16:15
@MsCrazyAlex: profesjonalny moder zrobiłby to w tydzień
Odpisz
9 marca, 16:07
Niedawno doszedłem do wniosku że.. to w sumie ma sens, minecraft jest tego typu grą że wszelkie zmiany powinny zachodzić bardzo wolno. Gdyby wprowadzić wszystkie te zmiany które rzeczywiście można wprowadzić to minecraft szybko stałby się zupełnie inną grą, i osoby które grały w niego np. w 2017 nie mogły by nic zrozumieć, wszystko zaczynałoby się od zera, i ten minecraft w którego obecnie grają w niczym nie przypominałby tego minecraft którego dobrze wspominają. Skończyłoby się tak że wiele graczy grałoby wyłącznie na starych wersjach, bo te jeszcze przypominają im starą dobrą grę w którą kiedyś grali (tak samo jak nastała schizma podczas updatu PvP).
A obecny system działa imo nie najgorzej, rzadkie zmiany sprawiają że nawet osoba która regularnie nie gra może być na czasie, a osoby które wracają do gry po długiej przerwie mogą bawić się w odkrywanie ciekawych nowych rzeczy, których wcześniej nie było (gdyby dodawano ich więcej byliby po prostu przytłoczeni). Z kolei osoby które pragną mnóstwa zmian i ciekawych rzeczy, zawsze mają do dyspozycji właśnie mody.
Odpisz
9 marca, 17:31
@BencV: fakty.
Odpisz
9 marca, 19:04
@BencV: Właśnie to jest problem ludzi - nie lubią i nie umieją przystosowywać się do zmian. Skoro niestety tak wygląda rzeczywistość, to dlatego typu graczy mogą wprowadzić nowy tryb świata tj. samouczek, gdzie będzie wszystko pięknie pokazane i po 5-letniej przerwie od razu zakumają o co chodzi. Zmiany są potrzebne i trzeba je wprowadzać. Przecież biom wiśni ma potencjał: czemu nie wprowadzą nowych struktur w postaci ołtarzyka i zamku w stylu japońskim. W pierwszej budowli można byłoby znaleźć nowe nakładki na zbroje (wzór upodabniałby ją do tej samurajskiej), a zamek byłby opanowany przez pillagerów, którzy strzegli by dostępu do nowej broni, czyli katany. Na dodatek biom posiadałby takie ala gorące źródełka takie mniej więcej jak te Ghost of Tsushima. Skoro mamy nakładki na zbroje, to bronie i narzędzia też powinny je otrzymać. Kolejny niewykorzystany potencjał czyli miedź. Jak dla mnie można byłoby z nich zrobić kable, które miałyby mniejszy zasięg (powiedzmy 5 bloków), ale można byłoby je stawiać na suficie i ścianach. Oczywiście łączyłyby się z redstonem. Łączenie napierśnika z elytrą, nowe owoce i uprawy, bronie oraz bossy - jest tego tyle, że spokojnie starczy tego na dekadę rozwoju. No i na koniec może coś kontrowersyjnego czyli rzucanie zaklęć. Minecraft to przecież fantasy sandbox posiadający technologię na mniej więcej średniowiecznym poziomie (nie liczę redatone'a). Skoro mamy stół do zaklinania, to może wprowadźmy też magię. Byłyby one zawarte w książkach, które moglibyśmy znaleźć w strukturach i się ich nauczyć. Potem dzięki tej wiedzy tworzylibyśmy zwoje z inkantacjami, a potem ewentualnie zaczęlibyśmy rzucać przykładowo pioruny, ogień itp. Oczywiście dla balansu istniałby pasek magii, która regenerowałaby się po pewnym czasie, a podczas walki można byłoby zażyć jakieś nowe rzadkie jedzenie, które by to przyspieszało. Wiem kontrowersje, ale wydają się ciekawe.
Odpisz
9 marca, 20:33
@Czad99: fajne pomysł z tą magią, może jako pasek many wykorzystać po prostu pasek expa? w zasadzie expa ubywa nam kiedy coś zaklinamy, czyli jakby czarujemy
Odpisz
9 marca, 21:06
@BencV: Tak, ale jeśli czary byłyby potężne, to przecież wystarczy sobie zrobić expiarkę i już możesz być niepokonany. Tak będzie jakiś większy balans w walce. Myślę, że multi by na tym zyskało.
Odpisz
Edytowano - 10 marca, 16:14
@BencV: jeśli chcesz tak to sobie tłumaczyć to twoja sprawa (jest to strasznie naiwne) ale dla mnie to co robi mojang to przykład czego nie robić z grą. Pomińmy fakt konieczności migracji konta
na xbox i tych niedawno dodanych skinów "żeby nikt nie czuł się odrzucony" bo przecież nie ma opcji dodawania swoich skinów ale mniejsza z polityką twitterfriendly i familyfriendly. Czas aktualizacji tej gry jest sam w sobie żartem i to nie śmiesznym. Jeszcze chociaż żeby robili przez ten czas tyle ile Rockstar któremu też się nie śpieszy ze swoimi grami a nie dodawali dosłownie kilka itów na jeden update.
Jeśli chodzi o to że ludzie nie mogli by nadążyć ze zmianami to jakoś nigdy z tym nie było problemów bo widownia Minecrafta to głównie dzieci (bo gdyby tak nie było to z taką częstotliwością aktualizacji ta gra była by już od dawna martwa) które szybko się uczą takich rzeczy z yt i innych tikotoków.
Zrobili bardzo dobrą rzecz zatrudniając twórcę Aetheru ale to za bardzo nic nie przyniosło. Mogli by pomyśleć nad zakupem tych najbardziej znanych modów typu Aether, Biomes O'Plenty czy Twilight Forest jeśli tak bardzo nie pali im się do pracy. Ludzie już i tak bardzo dobrze znają te mody a ich twórcom i tak należy się jakaś nagroda za wkład do tej gry.
Odpisz
8 marca, 13:41
1.12.2 i 1.7.10>>>to co mojang teraz wypuszcza
Odpisz
9 marca, 14:24
@Kebasa_z_mema: muszę się z tobą niestety nie zgodzić nawet jeśli Moyang wiele rzeczy zj...ł ciągle każda nowa wersja dodaje nowe często przydatne rzeczy nawet jeśli często coś mocno z...ią
Odpisz
9 marca, 12:19
To wyolbrzymianie
Odpisz
9 marca, 12:25
@Erxon_07: witamy na jeja
Jesteśmy jednym wielkim wyolbrzymieniem
Odpisz
9 marca, 12:29
@Erxon_07: Masz rację, nie tydzień tylko 2
Odpisz
8 marca, 11:37
Moi zdaniem patrząc na to jak wielki jest minecraft i jaki ma ogromny potencjał to jedna średnio rozmiarowa aktualizacja w ciągu roku to jest żart, przy takim potencjale.
Odpisz
8 marca, 11:42
@Leszy: Jaki potencjał? Minecraft już miał swoje czasy świetności osiągnął sukces, ale trochę czasu od tego momentu minęło i teraz to raczej tylko gorzej będzie
Odpisz
8 marca, 11:43
@Krzno_Mjedujeda: Literalnie minecraft regularnie wraca do popularności od czasów swojego powstania
Odpisz
8 marca, 11:44
@Krzno_Mjedujeda: Dosłownie mody pokazują, że gra jest wręcz defenicją potencjału
Odpisz
8 marca, 16:07
@Boberek00: Można nawet grać minecrafta w minecrafcie
Odpisz
8 marca, 11:42
I tak teraz minecraft się rozwija znacznie szybciej niż za czasów Notcha
Odpisz
8 marca, 11:55
@ptasznik5: Minecraft Hejterzy gdy pasznik powie rigicz
Odpisz
8 marca, 14:03
@ptasznik5: Nie zmienia to faktu że notch miał te grę w dupie a momencie odchodzenia z mojangu a po przejęciu jej przez prawdopodobnie największą korporację świata nadal rozwija się wolniej niż by to zrobiła ekipa moderów za dwa piwa
Odpisz
8 marca, 11:42
Wiecie, zawsze wracałem do Minecrafta po każdej aktualizacji, ale od rozbicia 1.17 tak jakby średnio warto, bo mało co się w ogóle dzieje, a itemy z 1.17 miałem jeszcze na świecie z updatu netheru także no
Zawsze chce się pobawić i pozdobywac nowe rzeczy, ale średnio mi zależy na nowym rodzaju drewna czy jednej nowej roślinne która nic nie robi
Odpisz
8 marca, 11:28
Niby tak
Ale szczerze to liczyłem na więcej
Mi teraz brakuję jakiś większych aktualizacji zmieniających rozgrywkę
Odpisz
8 marca, 11:30
@Boberek00: te małe aktualizację są po to aby utrzymać graczy przy tym i przyciągnąć nowych
Odpisz
8 marca, 11:34
@Boberek00: literalnie prawo do minecrafta wykupiło mega korpo czego ty oczekujesz?
Odpisz
8 marca, 11:35
@Polymorphism1: Myślę, że taki argument miałby sens gdyby te aktualizacje wychodziły często, a nie co kilka miesięcy.
Odpisz
8 marca, 11:36
@Krzno_Mjedujeda: ma sens bo sprawia to wrażenia że gra jest ciągle "żywa"
Odpisz
Edytowano - 8 marca, 11:37
@dessello: Że będzie bardziej rozwijany
Wiem, trochę wymagam
Bo wiele elementów gry od dawna nie jest rozwijana jak choćby SI osadników
Odpisz
8 marca, 11:40
@Polymorphism1: nic nie rozumiesz
Odpisz
8 marca, 11:41
@Krzno_Mjedujeda: powiedział bejz_
Odpisz
8 marca, 11:34
Myślę, że jakby losowy moder zrobił to w tydzień i cała gra byłaby w taki sposób zrobiona, to miałaby słabą optymalizację i spaghetti kod i byłoby ciężej kolejne update'y robić.
Najdłużej aktualizowana gra na świecie dostaje update'y od ponad 30 lat a i tak wielu rzeczy i od ...ja oczywistych funkcji brakuje. A jest 2d, nie ma tam nawet hitboxów ani animacji, więc chyba łatwiej się powinno dodawać rzeczy niż w mc?
Odpisz
8 marca, 11:45
@Krzno_Mjedujeda: lol jest dobrym przykładem jak ciężko się edytuje stare rzeczy
Gra ma 14 lat przeszła tyle zmian że sama zmiana modelu postaci sprawia ludziom większy problem niż dodanie nowej postaci
Odpisz
Edytowano - 8 marca, 21:19
@Krzno_Mjedujeda: Z tego co rozumiem to idąc tą logiką zrobienie przeciętnej gry AAA zajmuje 250 lat, skoro 30 lat zajmuje dodanie niektórych podstawowych funkcji. Oraz minecraft ma owiele nowszy silnik niż gry z lat 90.
W ogóle, skoro gra nie ma hitboxow czy animacji to w ogóle jest gra? Czy jej twórca się opiepszal przez te 30 lat
Odpisz
9 marca, 03:52
Nie jestem pewien definicji hitboxu, ale wydaje mi się w tej grze raczej nie ma nic co można nazwać hitboxem, dlatego że zwyczajnie go nie potrzeba w takiej grze.
Co do animacji, to jest po kilka wariantów tekstur dla postaci, czy zwierząt, ale ja bym tego animacjami nie nazwał. I again, przy konstrukcji tej gry animacje chyba nie są zbytnio potrzebne, a może i nawet nie ma na nie miejsca.
Gra nazywa się UnReal World jakbyś chciał sam zobaczyć jak to wygląda.
Odpisz