Tacy ludzie żyją wśród nas i to oni decydują o naszej przyszłości
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Daredevil
Owszem
Karły na Twitterze
Pozdrawia czerwony Gripex
Mordor, Panie Frodo... mówi panu to coś?
Czarodziej postowanie
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
OdświeżEdytowano - 3 października 2023, 07:11
Nasze.
Odpisz
26 maja 2023, 07:50
Niby bym zrozumiał, ale jak wyobrażam sobie rodziny z dziećmi w większości Polski, to chyba nie jest dobra decyzja
Odpisz
24 maja 2023, 21:42
Odpisz
24 maja 2023, 18:15
J...ć lewaków (gospodarczych, nie światopoglądowych)
Odpisz
24 maja 2023, 12:38
J...ni socjaliści
Odpisz
24 maja 2023, 06:57
moim zdaniem zamiast 500+ powinna być ulga podatkowa czyli że od podatków przez powiedzmy 5 lat od urodzenia dziecka odejmowane jest 500 zł
Odpisz
24 maja 2023, 08:49
@jejandzej: część matek by się zes**** bo tylko na socjalach lecą a "JaK tO, mAm PrAcOwAć, PrZeCiEż ZaJmUjE sIę BrAjAnKiEm"
Odpisz
24 maja 2023, 09:02
@lolo220: no tak
Odpisz
24 maja 2023, 09:39
@jejandzej: a to się chyba nie zmieni bo matki i emeryci to główni wyborcy PiS-u
Odpisz
24 maja 2023, 10:55
@lolo220: przekupstwo, durny plebs (wiem że to brzmi narcystycznie, ale to jest po prostu plebs) widzi pieniądze i robią to co im się każe
Odpisz
24 maja 2023, 10:56
@jejandzej: "inflacja? A co to, nowy zasiłek"
Odpisz
24 maja 2023, 04:19
Ja proponuje aby to dzieci pracowały na utrzymanie "syngli" szkoda marnować potencjał tych najmłodszych ludzi
Odpisz
24 maja 2023, 00:47
,,..potrafią mieć dzieci" - bo przecież rozłożenie nóg i wypchnięcie bombelka na świat to taka trudna umiejętność, że madki powinny być podziwiane przez bezdzietne lambadziary i powinny im przynosić pieniądze w zębach i jeszcze całować po stopach. XDDDD Jak ktoś chce mieć dzieci, to niech sam zadba o utrzymanie ich, a nie dej i dej. Zamiast pięćset plus (osiemset plus) powinny być bony żywnościowe, których nie można by było sprzedać, żeby patola mogła sobie kupić alkohol czy szlugi albo wydać na ,,hybrydki". Wtedy to byłaby realna pomoc biednym rodzinom, a tak to będzie więcej Kamilków z Częstochowy.
Poza tym co jak ktoś chce mieć dzieci i kocha dzieci, ale nie może ich mieć, bo jest bezpłodny, a adopcja czy zostanie rodziną zastępczą to nie taka prosta sprawa i nie każdy czuje się na siłach podjąć się opieki nad dzieckiem odebranym z patologii, to czy też należą mu się pieniądze od bezdzietnych, bo przecież chcą mieć dzieci, tylko nie mogą? XDDDDDD
Odpisz
24 maja 2023, 00:43
Płodzenie dzieci w naszym obecnym świecie to zbrodnia imo.
Odpisz
19 maja 2023, 10:22
Dziecko nie jest obowiązkiem i przed dorobieniem się jego należy mieć warunki, by mogło godnie żyć i dorastać
Niektórzy nie chcą dzieci, inni nie mogą mieć dzieci
Młodzi ludzie pracują na emerytury starszych, niezależnie od tego, czy ten starszy miał dziecko, czy nie
Odpisz
Edytowano - 19 maja 2023, 10:24
@IkarAviator: oczywiście, więc rzygać mi się chce jak widzę ludzi którzy traktują dzieci jako źródło dochodu, to jest po prostu chore. Potem tylko dej, dej, dej, bo ja mam 6 dzieci, dejjj
Odpisz
19 maja 2023, 10:28
@Crln_7: Koszt utrzymania dziecka na miesiąc statystycznie waha się między 1000 zł, a 2500 zł miesięcznie. Po odjęciu 500+ w tej kalkulacji pozostaje 500-2000 zł deficytu. Jakim sposobem więc 500+ może być źródłem dochodu?
Odpisz
19 maja 2023, 10:30
@IkarAviator: a tam gadanie, nasz Brajanek, Karynka, Bartuś, Małgosia, Janeczek i Krystynka mają bardzo godne życie w naszej rozpadającej się kamienicy walącej alkoholem do stopnia że sam zapach sprawia u przechodniów zatrucie alkoholowe i otacza ją mgła z naszych wypalonych papierosów które kupujemy za 500... Przepraszam 800 plus
Odpisz
19 maja 2023, 10:56
@IkarAviator: nieroby nie tylko pińcet plus biorą :')
Odpisz
19 maja 2023, 11:01
@CupOfWater: Pragnę zauważyć, że napisałem zdania informacyjne, a nie opiniotwórcze. Specjalnie przegooglowałem statystyki. Ten downvote jest więc dla czystych faktów
Odpisz
19 maja 2023, 11:02
@IkarAviator: nie ja ci go dałem
Odpisz
19 maja 2023, 12:29
@IkarAviator: 500 plus może być częściowym źródłem dochodu bo rodzice mogą mieć jeszcze rentę, alimenty, dostawać darmowe ubrania czy paczki z jedzeniem na święta oraz jeść w stołówkach dla biednych czy dostawać niesprzedany chleb z piekarni oraz otrzymać mieszkanie socjalne. Tacy ludzie dostają nie tylko finansową pomoc
Odpisz
23 maja 2023, 21:20
@IkarAviator: wiesz ale średnia jest taka że jeden wydaje 1800 a drugi 200 i masz 1000 średnio
Odpisz
23 maja 2023, 22:49
@IkarAviator: akurat emerytura to z założenia odwdzięczenie się za twoją pracę i podatki w przeszłości a nie za dzieci. No i utrzymanie gdy nie jesteś zdolny do pracy
Odpisz
23 maja 2023, 23:08
@mont111: Dlatego podałem przedział a nie średnią
Odpisz
23 maja 2023, 23:10
@IkarAviator: napisałeś statystycznie, czyli srednio po za tym nie wierzę by patrzy wydawały >500 zł na dziecko
Odpisz
23 maja 2023, 23:11
@Hacjul: Ale pieniądze nie utrzymają się z twojej pracy do emerytury. ZUS dziala tak, że twoje pieniążki ida na obecnych emerytów, a na ciebie pójdą z przyszłych pokoleń. Jak PKB sie zmniejszy, to gdzieś będą mieć, że ciężko pracowałes przez dziesiątki lat
Odpisz
23 maja 2023, 23:14
@IkarAviator: co to ma do 500+?
Odpisz
23 maja 2023, 23:49
@mont111: temat troszkę zboczył na emerytury, Hajcul porusza temat, to odpowiadam Nawiasem mówiąc, to tez ważna sprawa. A co do 500+ uwierz, że może zejść znacznie więcej na dziecko
Odpisz
Edytowano - 19 maja 2023, 12:32
Powonno być tak, że 500 plus i inne zapomogi socjalne otrzymują ludzie, którzy nie posiadają dzieci a jak się na nie zdecydują to tracą te dodatki. Wtedy na dzieci decydowaliby się jedynie ludzie, którzy mieliby fundusze aby się nimi opiekować bez świadczeń socjalnych
Odpisz
23 maja 2023, 21:06
@MojeKonto: wtedy nikt nie chciałby mieć dzieci i społeczeństwo by się zestarzało
Odpisz
23 maja 2023, 21:20
@MojeKonto: 500+ powinno być po prostu ulgą od podatku
Konkretnie
Rodzisz dzieciaka
Dostajesz 500+ jako kasę przez jakiś czas
Potem darmowe przedszkole i 500+ jako ulgę podatkową ale masz do pracy iść
Odpisz
23 maja 2023, 22:10
@Murarzowa: Czemu inwalidka wychowująca dzieciaki i pobierająca rentę inwalidzką miałaby nie mieć dostępu do tego świadczenia? Tylko dlatego, że nie pracuje? Bo w twoim założeniu, że tylko pracujący mieliby dostawać 500+ tak by to wyglądało. I co na przykład w przypadku gdy ojca nagle wyleją z pracy i będzie szukał nowej przez kilka miesięcy? Taka nagła utrata nie dość, że pensji pracowniczej to jeszcze dodatkowych kilkuset złoty, kompletnie zrujnowałaby budżet takiej rodziny.
Odpisz
23 maja 2023, 22:30
@Nanook: Przecież napisał, że powinna być ulga od podatku. Osoba otrzymująca rentę płaci od niej podatek, więc nadal miałaby ulgę zachowaną. Po drugie jego założenie jest tak samo dobre (jak nie lepsze), niż aktualnie obowiązujące. W ten sposób faktycznie na dzieci decydowałyby się pary, które mogą sobie na to pozwolić, a nie ludzie, którzy rodzą dzieci by nie musieć chodzić do pracy i brać garściami hajs, który potem mogą przepić. (I ludzi których stać na dzieci jest sporo). Twój argument o zrujnowaniu budżetu jest równie bezsensowny. Prawda jest taka, ze przed PIS nie było 500+ a jakoś dzieci się rodziły, w dodatku, teraz mamy mniejszy przyrost naturalny niż przed wprowadzeniem 500+. Nie oszukujmy się, te hajsy to kiełbasa wyborcza, nic więcej. Nikt nigdy nie stworzył tej zapomogi by pomóc dzieciakom. Ludzie kiedyś normalnie pracowali, jak jedno z rodziców traciło pracę, to drugie miało i jakoś przeżywali, a teraz jak jedno zrezygnuje (bo jest 500+) i drugie straci to jest kłopot. I w tym problem, ludziom się wydaje, że Państwo ma swoje pieniądze (a nie ma). Prawda jest taka, że jak to rozdawnictwo się nie skończy to Ci single wyjadą. Ciekawe kto wtedy będzie się dokładał i skąd państwo weźmie hajsy. Dodrukują? Inflacja wzrośnie, i tak w kółko. 500+ nie powinno istnieć. Lepiej by te hajsy włożyć w służbę zdrowia.
Odpisz
Edytowano - 23 maja 2023, 22:54
@Mythe: "500+ jako ulgę podatkową ale masz do pracy iść"
Napisała o tak. Czyli sugeruje, że 500+ powinno być tylko dla pracujących co dotknie miliony osób niepełnosprawnych lub w inny sposób niezdatnych do pracy.
"W ten sposób faktycznie na dzieci decydowałyby się pary, które mogą sobie na to pozwolić, a nie ludzie, którzy rodzą dzieci by nie musieć chodzić do pracy i brać garściami hajs, który potem mogą przepić. (I ludzi których stać na dzieci jest sporo)."
Myślę, że należałoby skończyć z mitem, że jest mnóstwo rodzin, które utrzymują się z 500+ i innych zasiłków. Jest naprawdę trudno utrzymać się w Polsce z benefitów społecznych. To jest absolutny margines. W Polsce jest za to 17 milionów pracujących (i liczba ta cały czas rośnie, a nie spada swoją drogą) i to właśnie oni są w znaczącej większości beneficjentami tego programu.
"Twój argument o zrujnowaniu budżetu jest równie bezsensowny. Prawda jest taka, ze przed PIS nie było 500+ a jakoś dzieci się rodziły, w dodatku, teraz mamy mniejszy przyrost naturalny niż przed wprowadzeniem 500+."
Po wprowadzeniu programu 500+ znacząco zmalały wskaźniki ubóstwa i zagrożenia wykluczeniem społecznym dzieci i młodzieży. Jesteśmy obecnie w czołówce Unii Europejskiej jeżeli chodzi o niedoprowadzenie do ubóstwa wśród dzieci. Tak że jak najbardziej 500+ wpływa na budżet domowy. Obecnie przez inflację oczywiście znacznie mniej niż w 2015 rok, dlatego należy podwyższyć to świadczenie.
"I w tym problem, ludziom się wydaje, że Państwo ma swoje pieniądze (a nie ma)."
Państwo jak najbardziej ma swoje pieniądze. Nawet jak nie uznajesz, że pieniądze z podatków są pieniędzmi państwa (choć jest to dość dziwne podejście, bo oznaczałoby, że taki właściciel mieszkania również nie ma własnych pieniędzy, a tylko dysponuje pieniędzmi swoich najemców) to nadal 10% dochodów budżetu państwa pochodzi z wpływów niepodatkowych.
"Lepiej by te hajsy włożyć w służbę zdrowia."
Fałszywy dylemat. Należy i podnieść jakość służby zdrowia i zwaloryzować 500+.
PS czemu po prostu nie odpowiesz w tym wątku? Tam przecież dyskutowaliśmy na ten temat i nagle przestałeś odpowiadać https://memy.jeja.pl/925137,law-and-justice-dilemma.html
Odpisz
23 maja 2023, 22:54
@Nanook: lewacka ściana tekstu
Odpisz
23 maja 2023, 22:59
@Murarzowa: E tam, prawdziwa ściana tekstu jest wtedy kiedy nie mieści ci się odpowiedź w jednym komentarzu :)
Odpisz
Edytowano - 23 maja 2023, 23:27
@Nanook: Nie odpisałem Ci bo bzdury piszesz. Tak jak tutaj. No i ktoś musi pracować na te socjale, więc nie mam czasu Ci odpisywać na zawołanie. Dyskusja jest wtedy gdy słucha się argumentów i o nich rozmawia. Ty tego nie robisz. Wybierasz sobie za prawdę, że na jakiś wskaźnik przyczyniła się tylko jedna rzecz i nie widzisz, że procesy są bardziej złożone. Zrobiłeś to też tutaj sugerując, że to 500+ przyczyniło się (w głównej mierze) do zmniejszenia skrajnego ubóstwa.
Pierwszą odpowiedzią od Murarzowa było "500+ powinno być po prostu ulgą od podatku", a Ty czepiasz się słowa, że nie uwzględnił w rozwinięciu wypowiedzi wszystkich możliwości.
Miałem Ci więcej odpowiedzieć, ale Twoje zdanie: "Obecnie przez inflację oczywiście znacznie mniej niż w 2015 rok, dlatego należy podwyższyć to świadczenie." definiuje Twój stan umysłu (i wiedzy) i potwierdza, że nie ma sensu z Tobą rozmawiać. Masz zerową wiedzę na temat ekonomii, gospodarki, polityki i jedziesz sloganami, których nie rozumiesz i wydaje Ci się, że jesteś internetowym twardzielem. Gratuluje. Osiągnąłeś Internetową perfekcję. Głosuj dalej za PIS. Jak oni znów wygrają to się wyprowadzę i z uśmiechem będę patrzył jak ten kraj się stacza na margines Europy. Nie będzie mi żal ludzi, którzy głosowali na PIS i sami doprowadzili do takiego stanu. Potem możecie tutaj sobie ustalić nawet 10k+ i więcej. Przecież rząd da. Jak inflacja wzrośnie - no cóż będzie trzeba znów podnieść świadczenia. Powodzenia życzę.
Odpisz
23 maja 2023, 23:29
@Nanook:
""500+ jako ulgę podatkową ale masz do pracy iść"
Napisała o tak. Czyli sugeruje, że 500+ powinno być tylko dla pracujących co dotknie miliony osób niepełnosprawnych lub w inny sposób niezdatnych do pracy. "
W tym momencie mylisz pojęcia. Osoby niepełnosprawne dostają renty, których celem jest wsparcie finansowe. Chociaż masz rację, są też ludzie nie mogący pracować z innych przyczyn, ale 500+ nie powinno służyć do ich utrzymania, tylko do zapewnienia dziecku lepszych warunków
"Myślę, że należałoby skończyć z mitem, że jest mnóstwo rodzin, które utrzymują się z 500+ i innych zasiłków. Jest naprawdę trudno utrzymać się w Polsce z benefitów społecznych. To jest absolutny margines. W Polsce jest za to 17 milionów pracujących (i liczba ta cały czas rośnie, a nie spada swoją drogą) i to właśnie oni są w znaczącej większości beneficjentami tego programu."
W polsce żyje 37.75 mln ludzi. 61.8% jest w wieku produkcyjnym, co daje nam ok. 23.3 mln ludzi zdolnych do pracy. Jeśli 15 mln pracuje (sprawdziłam, te 17 nie wiem skąd wziąleś/aś). Dodatkowo można spokojnie założyć że ok. 2 mln są niepełnosprawni i niezdolni do pracy. 23 - 19 = 4. 4 miliony Polaków nie wliczają się do żadnej z powyższych kategorii (pracujący/niepełnosprawni). Oczywiście, jest to wyraźna mniejszość, ale jednak nie powiesz, że to mało.
"Państwo jak najbardziej ma swoje pieniądze" ."
Aby dawać więcej datków, rząd potrzebuje wyższych podatków. W związku z tym rosną ceny, potem pensje i tak dalej. To się nazywa inflacja. Tu mogę dodać taką anegdotkę: jakiś czas temu Kaczyńskiego spytali o możliwość wydania 700+ zamiast 500+. Co odpowiedział? Oczywiście, że nie. Taka podwyżka zasiłku spowodowałaby ogromną inflację. A teraz zaczyna się 800+. Za jakiś czas inflacja obali twój argument, że rząd ma swoje pieniądze
Odpisz
Edytowano - 23 maja 2023, 23:45
@Nanook: I państwo nie ma swoich pieniędzy. Posiadanie pieniędzy oznacza, że możesz je wydać na co chcesz: przysłowiowy s***, koks i ... na co tam masz ochotę - np. kaszkę bobovita. Państwo tak nie może, dlatego tworzy się budżet, który jest określony i publiczny. W dodatku służy społeczeństwu. Hajs idzie na infrastrukturę, socjale, szpitale, policję, wojsko itd.. Jak już pisałem, wychodzą w Twoich wypowiedziach gigantycznie braki w wiedzy, dlatego w tym momencie kończę dyskusję z Tobą. Pisz co chcesz. Żyj sobie w świecie fantazji dalej. Miłej nocy.
Odpisz
Edytowano - 24 maja 2023, 07:53
@Mythe: "Nie odpisałem Ci bo bzdury piszesz."
Przestałeś odpisywać kiedy zacytowawszy Josepha Stiglitza pokazałem, że obecny kryzys inflacjacyjny ma charakter podażowy, a nie popytowy. Kazdy zresztą może wejść w tę dyskusję i zobaczyć kto tam pisał bzdury. Jeżeli dla ciebie analiza ekonomiczna noblisty jest bzdurą to chyba słabo to świadczy o nauce ekonomii xd
"Zrobiłeś to też tutaj sugerując, że to 500+ przyczyniło się (w głównej mierze) do zmniejszenia skrajnego ubóstwa."
Ja nic nie sugeruję. Cytuję jedynie ekonomistów. Nawet ci najbardziej przeciwnie świadczeniu wskazują, że miał on pozytywny efekt w kontekście spadku ubóstwa wśród dzieci.
"Pierwszą odpowiedzią od Murarzowa było "500+ powinno być po prostu ulgą od podatku", a Ty czepiasz się słowa, że nie uwzględnił w rozwinięciu wypowiedzi wszystkich możliwości."
Zasugerowała, że 500+ tylko dla pracujących, więc odpowiedzialem dlaczego się z tym nie zgadzam.
"Miałem Ci więcej odpowiedzieć, ale Twoje zdanie: "Obecnie przez inflację oczywiście znacznie mniej niż w 2015 rok, dlatego należy podwyższyć to świadczenie." definiuje Twój stan umysłu (i wiedzy) i potwierdza, że nie ma sensu z Tobą rozmawiać."
To wyjaśnij czemu jest to błędne stwierdzenie, bo na razie piszesz tylko "jesteś glupi, nie chcę z tobą rozmawiać" nie tłumacząc czemu. Myślę, że jesteśmy się w stanie szanować przynajmniej na tyle by ze sobą dyskutować, a nie się obrażać. Skoro waloryzujemy rentę inwalidzką, place minimalną czy emerytury co roku to naturalne jest też podnoszenie innych świadczeń. Już o tym dyskutowaliśmy.
"Głosuj dalej za PIS."
Nie głosuję za PiS. Już o tym pisałem w poprzedniej naszej dyskusji.
"Państwo tak nie może, dlatego tworzy się budżet, który jest określony i publiczny."
I czymże jest budżet jak nie planem wydatków pieniędzy państwowych? Owszem, większość jest pobierana od podatników, ale tak samo wygląda źródło zarobku czy właścicieli nieruchomości. Już nie mówiąc o tym, że państwo ma też wydatki pozabudżetowe. W zeszłym roku było to prawie połowa budżetu, bo 320 miliardów złotych.
Ja wiem, że uważasz mnie za debila, dyletanta ekonomicznego i pewnie jeszcze mnóstwo innych epitetów. Zresztą sam to napisałeś. Ale zaciśnij zęby i postaraj się normalnie dyskutować, bo tak jak ja Ciebie szanuję w dyskusji i cię nie obrażam tak oczekuję i od drugiej strony tego samego.
Odpisz
Edytowano - 24 maja 2023, 08:12
@Fernando123: "W tym momencie mylisz pojęcia. Osoby niepełnosprawne dostają renty, których celem jest wsparcie finansowe. Chociaż masz rację, są też ludzie nie mogący pracować z innych przyczyn, ale 500+ nie powinno służyć do ich utrzymania, tylko do zapewnienia dziecku lepszych warunków"
Ale ja się z tobą zgadzam. Po prostu osoby niepełnosprawne oprócz renty inwalidzkiej otrzymują też 500+ jeżeli mają dzieci. Więc gdy kryterium posiadania pracy będzie decydować to niepełnosprawni nie dostaną 500+. Bo zarabiając więcej niż 130% wysokości renty, a praktycznie każda praca będzie miała taką pensję, oznacza zawieszenie wypłacania renty.
"Jeśli 15 mln pracuje (sprawdziłam, te 17 nie wiem skąd wziąleś/aś). Dodatkowo można spokojnie założyć że ok. 2 mln są niepełnosprawni i niezdolni do pracy. 23 - 19 = 4. 4 miliony Polaków nie wliczają się do żadnej z powyższych kategorii (pracujący/niepełnosprawni). Oczywiście, jest to wyraźna mniejszość, ale jednak nie powiesz, że to mało."
Dane wziąłem z GUSu za IV kwartał 2022 roku. Dokładną kwotą to 16,798 milionów Polaków jest pracujących. Niepełnosprawnych jest 3 miliony. Wobec tego mamy już znacznie niższą liczbę.
"Aby dawać więcej datków, rząd potrzebuje wyższych podatków. W związku z tym rosną ceny, potem pensje i tak dalej. To się nazywa inflacja"
Tylko że waloryzacja 500+ nie będzie miała dużego wpływu na inflację, która i tak będzie stale teraz spadać. To nie jest moja opinia, a ekonomistów. No i jeszcze taka drobna poprawka – to nie od wzrostu podatków zwiększa się inflacja, bo to zabiera gotówkę z obiegu, a od programów takich jak 500+, które wpychają tę gotówkę w obieg. Tylko tak jak mówiłem, te dodatkowe 20 miliardów złotych będzie miało minimalny efekt inflacyjny.
PS tak gwoli wyjaśnienia: Nie jestem wyborcą PiSu i nie uważam, że 500+ jest idealnym świadczeniem, którego nie należy zmieniać. Po prostu uważam, wbrew niektórym komentującym, że 500+ miało również w niektórych wymiarach pozytywny efekt.
Odpisz
23 maja 2023, 23:45
Polacy się nie nadają mentalnie do życia w wolnym państwie.
Odpisz
23 maja 2023, 22:34
"a dzieci są nasze"
To czemu ktoś ma na nie robić za ciebie?
Odpisz
23 maja 2023, 22:21
Cytując Winstona Churchilla ,,demokracja to najgorszy możliwy ustrój, ale ludzkość nie wymyśliła jeszcze nic lepszego"
Odpisz
23 maja 2023, 21:40
500+ powinno być tylko dla ludzi pracujących
Odpisz
23 maja 2023, 21:51
@Kebasa_z_mema: pracujący nie potrzebują 500+. Powinni usunąć 500+ i dawać socjale tylko tym którzy nie mają dosłownie możliwości pracować lub jest to naprawde bardzo trudne
Odpisz