Nie mówcie polskim samorządom, bo jeszcze zrobią tak u nas
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Internaszynal
Tylko nie to :(
Nikt nie lubi warszawy
Dobry przydział
Kwestia priorytetów
Dziwne, ze nikt nie bał się zrobić muru z materiałów wybuchowych
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież7 grudnia 2023, 18:48
Odj...ne perfekcyjne
Odpisz
14 lipca 2023, 20:39
Problemem nie jest szerokość drogi ale tworzenie miejsc docelowych w jednym obszarze, przez co okazuje się że połowa osób z tej drogi chce zjechać w jednym miejscu gdzie z 10 pasów robi się 4 albo i 2. Wydajność systemu jest wydajnością najgorszego elementu a tutaj dokładnie widać, że nie ma możliwości zjazdu z tej drogi.
Odpisz
14 lipca 2023, 10:45
Pragnę przypomnieć, że najszerszą droga na świecie (autostrada Katie Freeway w Teksasie - 26 pasów) bez przerwy się korkuje, a jej przepustowość jest podobna do JEDNEJ linii metra / kolei miejskiej
Odpisz
10 lipca 2023, 00:39
To się właśnie dzieje gdy miasto posiada 70% ulic z zakazami ruchu. Nie wiem jak w przypadku Aleksandrii ale taki skutek blokowania ulic już możemy zobaczyć na niektórych europejskich miastach
Odpisz
10 lipca 2023, 01:52
@AlMalina: 1. zbuduj drogę o większej przepustowości
2. Jeździ nią więcej samochodów
Jak mogło do tego dojść?????
Odpisz
10 lipca 2023, 02:36
@AlMalina: Wyobraź sobie, że ulice blokuje się po to by auta nimi nie jeździły
Odpisz
Edytowano - 10 lipca 2023, 08:41
@AlMalina: w sumie racja, a jakby odblokowali to by mniej korków było
Odpisz
10 lipca 2023, 10:27
@MlodyKamil96: to tak nie działa
Z resztą to jest zjawisko nazywane przez ludzi "just one more lane"
Prawda jest taka, że dodatkowy pas rozwiązuje problem na kilka dni
Odpisz
10 lipca 2023, 10:37
@Murarzowa: ale tu chodzi o zablokowane drogi
Odpisz
10 lipca 2023, 11:21
@MlodyKamil96: no jak blokujesz pojazdom możliwość jeżdżenia daną ulicą to ludzie szukają alternatyw dla aut bo jazda autem jest zwyczajnie niewygodna.
Odpisz
Edytowano - 10 lipca 2023, 12:05
@Murarzowa: "Wyobraź sobie, że ulice blokuje się po to by auta nimi nie jeździły"
Bruh nie trzeba nawet wyobraźni. Wystarczy znać dogłębną definicję znaku B-1 oraz konwencję wiedeńską o ruchu drogowym i oznakowaniu. I tak znak jak najbardziej ma sens jeśli chcesz drogę przystosować tylko tam gdzie odbywa się ogromny (podkreślam ogromny) ruch pieszych i komunikacji miejskiej ale nie wtedy gdzie jest zwykła ulica, nie ma żadnych tramwajów, jedzie co najwyżej tylko jedna linia autobusowa albo nawet w ogóle. Takim dobrym przykładem do zastosowania zakazu ruchy jest ulica Nowy Świat w Warszawie i ulica Legionów w Łodzi
"no jak blokujesz pojazdom możliwość jeżdżenia daną ulicą to ludzie szukają alternatyw dla aut bo jazda autem jest zwyczajnie niewygodna."
No właśnie problem w tym, że blokując dużą ilość ulic kasujesz możliwe alternatywy. Wyłączanie ulic z ruchu ma sens wtedy gdy odbywa się tak masywny ruch pieszych, że aż ciężko poruszać się po chodniku z powodu tłumu. Wtedy ulica jest przekształcona w deptak (Dobrym przykładem jest Plac Czerwony w Moskwie). Inny powód dlaczego tak się robiło to był ogromny ruch komunikacji miejskiej. Zakazy ruchu stawiało się po to aby autobusy i tramwaje nie musiały stać za samochodami ani samochody nie musiały stać za autobusami i tramwajami żeby nie doszło do wywrotu rozkładu jazdy a wydzielonego torowiska i buspasów ciężko byłoby zrobić gdyż ilość miejsca ogranicza.
Dobrym przykładem jest miasto Göteborg gdzie zablokowano parę ulic by tramwaje mogły w spokoju przejechać centrum miasta bez obawy o zator a ulice które były alternatywą zostały przebudowane w taki sposób aby powstały wydzielone pasy dla komunikacji miejskiej. Przy okazji warto wspomnieć o obwodnicach tego miasta. Miasto te posiada cztery autostrady (E6, E20, 40 i E45 które później jest drogą ekspresową a potem na północy tylko drogą międzynarodową o niższej klasie) i od dawna zaplanowaną obwodnicę. Niby Skandynawia która jest mniejszym zaludnieniem od całej Polski a siatki dróg, obwodnic i węzłów są lepiej zbudowane. Jedyny problem jak ja widzę w mieście Göteborg to taki, że nie posiada obwodnicy od strony północy
(Tak wiem, za długie)
Odpisz
10 lipca 2023, 12:11
@Murarzowa: Dlatego nie blokować tylko odblokowywać
Odpisz
10 lipca 2023, 13:04
@AlMalina: nie czytam tego ponieważ mój komentarz odwoływał się do wypowiedzi Bartka Generatora Sitka Frajdy mówiącego
"Wyobraź sobie, że youtuberzy nagrywają filmy, żeby ludzie je oglądali"
Odpisz
10 lipca 2023, 13:16
@Murarzowa:
Odpisz
13 lipca 2023, 22:33
@AlMalina: kiedy stwierdzasz , że pora skończyć tą g.wno burzę.
Odpisz
Edytowano - 14 lipca 2023, 00:35
@AlMalina: powracając do Aleksandrii
to miasto tak samo jak wiele innych miast w Egipcie jest przykładem że rozbudowa dróg nie sprzyja zwalczaniu korków a wręcz je potęguje. Niestety tam priorytetem są samochody, kosztem zieleni, bezpieczeństwa (trudno tam o przejście na drugą stronę ulicy) czy komunikacji miejskiej
A najgorszy jest fakt, że to wszystko jest tworzone z premedytacją w celu podziału dzielnic od siebie żeby utrudnić powstawanie buntu, barykad i ułatwienie zwalczania ich
I nie, Aleksandria nie posiada zbyt wielu ulic wyłączonych z ruchu znanych z krajów Europejskich
Odpisz
14 lipca 2023, 12:41
@AlMalina: piesi i rowerzyści będą działać dopiero kiedy nie będzie samochodów, a tłumy się robią ponieważ nie ma samochodów, a nie vice versa.
Odpisz
12 lipca 2023, 05:14
Ale za to ludzi na plaży przybyło
Odpisz
10 lipca 2023, 01:04
Skoro jak było mniej pasm w estakadzie to był mniejszy ruch, to mogliby usunąć wszystkie pasma, wtedy nie byłoby wcale korków /s
Odpisz
10 lipca 2023, 00:47
one more lane.
Odpisz