@ambasadorpolskipolnocnej: raczej stac. problemem jest to ze w polsce ciezko o zbudowanie nowej linii a co dopiero sieci tramwajowej (w sumie w przypadku gliwic to tylko odcinka sieci bo to przynalezalo do tramwajow slaskich)
Jestem ciekawy jak wygląda hamowanie tym klocem i w jaki sposób mają być bardziej użyteczne na zwykłej, zakorkowanej drodze od tramwaju, którego najważniejszą cechą jest właśnie posiadanie korków w tylnym zderzaku
metro jest znacznie lepsze od autobusu bo jeździ szybciej od celu do celu, jest cicho pod ziemią, a do tego utrzymywanie metra z linią pod napięciem jest łatwiejsze od utrzymywania autobusów i asfaltu, aczkolwiek to nie tak, że trzeba wykluczać jedno i drugie, infrastruktura tramwajowa z asfaltem dla trolejbusów byłaby kox
@Murarzowa: CZY TO JEST J*BANE NAWIĄZANIE DO KINO????? KINO TO NAJLEPSZY RADZIECKI ZESPÓŁ!!!!!! WIKTOR COJ JEST TAKI ZAJEBISTY!!!!!! ALUMINIOWE OGÓRKI A-A!!!!!! 🥒 🥒 🥒 MOJE MIEJSCE JEST Z LEWEJ I JA MUSZĘ TAM SIĄŚĆ!!!!!! 🚎 🚎 🚎 🚎 GRUPA KRWI NA RĘKAWIE PORZĄDKOWY MÓJ NUMER NA RĘKAWIE!!!!!! 🇷🇺 🇷🇺 🇷🇺
@Murarzowa: w sensie trzy rodzaje pojazdów są prawie zawsze razem zastosowane jako kompromis:
- autobusy są tanie i elastyczne przy planowaniu tras, ale nie mogą być zbyt duże (nawet takie chińskie ARRT na obrazku mieści 300 osób a nadal ma tylko 2 przeguby)
- tramwaje są na szynach, więc mogą być większe, jednak wymagają staranniej planowanej trasy
- metra natomiast w założeniu jeżdżą bezkolizyjnie co kilka minut czy nawet dziesiątek sekund, mieszcząc dziesiątki tysięcy pasażerów co godzinę; niestety są bardzo drogie w budowie (dlatego w Polsce tylko Warszawa ma metro, choć inne miasta mają bezkolizyjne szybkie tramwaje)
edit: nie doczytałem ostatniego zdania ale ciul zostawiam
Komentarze
Odśwież29 lutego, 16:57
gliwice robiace cokolwiek byle nie odbudowywac swojej sieci tramwajowej zlikwidowanej bo tak
Odpisz
29 lutego, 17:12
@BlackMorbius61: w sumie to jakby Gliwic było stać na takie cudeńko, to zwyczajnie kupiliby sobie tramwaje xd
Odpisz
Edytowano - 5 marca, 16:07
@ambasadorpolskipolnocnej: raczej stac. problemem jest to ze w polsce ciezko o zbudowanie nowej linii a co dopiero sieci tramwajowej (w sumie w przypadku gliwic to tylko odcinka sieci bo to przynalezalo do tramwajow slaskich)
Odpisz
3 marca, 11:09
we wrocławiu są tramwaje beztorowe XD
Odpisz
2 marca, 16:59
W Lublinie mamy połączenie tramwaju i autobusu czyli trolejbus
Odpisz
2 marca, 16:18
tramwaj to najlepszy typ komunikacji miejskiej - szkoda że nie ma jeszcze linii na dzielnicę w której mieszkam
Odpisz
2 marca, 16:39
@SonnyCrockett: tramwaj jest królem miast. Tak jak lew jest królem dżungli
Odpisz
29 lutego, 17:27
Jestem ciekawy jak wygląda hamowanie tym klocem i w jaki sposób mają być bardziej użyteczne na zwykłej, zakorkowanej drodze od tramwaju, którego najważniejszą cechą jest właśnie posiadanie korków w tylnym zderzaku
Odpisz
29 lutego, 16:36
metro jest znacznie lepsze od autobusu bo jeździ szybciej od celu do celu, jest cicho pod ziemią, a do tego utrzymywanie metra z linią pod napięciem jest łatwiejsze od utrzymywania autobusów i asfaltu, aczkolwiek to nie tak, że trzeba wykluczać jedno i drugie, infrastruktura tramwajowa z asfaltem dla trolejbusów byłaby kox
Odpisz
29 lutego, 16:38
@Murarzowa: metro nie musi być pod ziemią
Zgadzam się z wypowiedzią, po prostu chciałem to napisać, przepraszam
Odpisz
29 lutego, 16:40
@Ronan: niestety patrząc po np nowojorskich pociągach, lepiej żeby metro było jednak pod ziemią. hałas
Odpisz
29 lutego, 16:44
@Murarzowa: CZY TO JEST J*BANE NAWIĄZANIE DO KINO????? KINO TO NAJLEPSZY RADZIECKI ZESPÓŁ!!!!!! WIKTOR COJ JEST TAKI ZAJEBISTY!!!!!! ALUMINIOWE OGÓRKI A-A!!!!!! 🥒 🥒 🥒 MOJE MIEJSCE JEST Z LEWEJ I JA MUSZĘ TAM SIĄŚĆ!!!!!! 🚎 🚎 🚎 🚎 GRUPA KRWI NA RĘKAWIE PORZĄDKOWY MÓJ NUMER NA RĘKAWIE!!!!!! 🇷🇺 🇷🇺 🇷🇺
Odpisz
29 lutego, 17:02
@Ronan: nie napisałam, że jest pod ziemią, tylko, że jest cicho jeśli jest pod ziemią
Odpisz
Edytowano - 29 lutego, 17:11
@Murarzowa: w sensie trzy rodzaje pojazdów są prawie zawsze razem zastosowane jako kompromis:
- autobusy są tanie i elastyczne przy planowaniu tras, ale nie mogą być zbyt duże (nawet takie chińskie ARRT na obrazku mieści 300 osób a nadal ma tylko 2 przeguby)
- tramwaje są na szynach, więc mogą być większe, jednak wymagają staranniej planowanej trasy
- metra natomiast w założeniu jeżdżą bezkolizyjnie co kilka minut czy nawet dziesiątek sekund, mieszcząc dziesiątki tysięcy pasażerów co godzinę; niestety są bardzo drogie w budowie (dlatego w Polsce tylko Warszawa ma metro, choć inne miasta mają bezkolizyjne szybkie tramwaje)
edit: nie doczytałem ostatniego zdania ale ciul zostawiam
Odpisz