Hm, w sumie logiczne. Nas purchlaki bardziej wyniszczają, męczymy się prawie 10 miesięcy, rodzimy od godziny, do nawet kilkunastu, jeśli porzucimy, to spotka nas lincz, jeśli nie bezpośredni, to przynajmniej gadanie: "Co za człowiek, że porzuciła" a okna nie działają, bo tam powinno się ANONIMOWO, zostawiać dzieciory, a nie że potem wie o tym cała 3 RP. No i możemy zostać napadnięte, oraz zmuszone do aktu. A ciężko zapewne, kochać kogoś, kto ci przypomina oprawcę/traumatyczny moment. A potem, trudno wrócić i coś robić zawodowo, bo o dziwo, jakoś szefowie w większości, niechętnie patrzą na dzieciatych. Więc nie dziwię się, spadkowi demograficznemu.
@Polymorphism1: przecież nie tego dotyczy mój komentarz xDDD siostro w Chrystusie jak cie to interesuje to jestem pro choice chodziło mi po prostu że debata na temat aborcji de facto dotyczy tego kiedy zaczyna się ludzkie życie a więc nie tylko kobiety powinny mieć głos
@Polymorphism1: Człowiek to istota żywa gatunku ludzkiego.
Zarodek ludzki (który pewnie miałaś na myśli pisząc "płód") to istota żywa gatunku ludzkiego.
Jeśli myślisz, że to kwestia definicji, to nie zapoznałaś się z definicją.
@Polymorphism1:
1. "żyje ale jeszcze nie jest to równoznaczne z człowiekiem" - widzę zadatki na biologiczną bzdurę roku. Zarodek ludzki na każdym etapie rozwoju jest bez wątpienia człowiekiem.
2. Nie wiemy czym dokładnie jest świadomość i w ograniczony sposób rozumiemy jak stwierdzać jej obecność, więc różni badacze wysuwają różne przypuszczenia pod kątem początku świadomości, w tym sugerują, że rozwija się ona w trakcie ciąży.
3. Odchodząc na chwilę od biologii z powrotem do filozofii moralnej - skoro "nie żyje samodzielnie", "nie myśli" i "nie ma świadomości" są wystarczające do odebrania prawa do życia, to rozumiem że Twoim zdaniem np. osoba w śpiączce też nie ma prawa do życia?
4. Poza tym po porodzie człowiek też nie żyje samodzielnie, więc nic się w tym zakresie nie zmienia. Nie wiem przy tym co to znaczy "nie myśli" - że nie ma aktywności mózgu?
@parufki_w_poczekalni: powiedz mi dlaczego narzucasz komuś swój pogląd ?? Tak, to że uważasz iż aborcja jest niemoralna to TWÓJ pogląd i dlaczego narzucasz że kobiety mają myśleć tak samo i zabierasz im prawo do wyboru ?? Skoro kobieta ma to w sobie TO JAKIM PRAWEM TY W TO INGERUJESZ? My jako mężczyźni nie mamy z tym nic wspólnego, to decyzja kobiet NIE TWOJA. Więc jeśli kobieta została zg...cona i nie chce być w ciąży TO DLACZEGO SIE W TO WTRACAC, to jej ciało jej decyzja. To tak jakby kobiety stwierdziły że państwo ma Ci jajka uciąć bo ziemia jest przeludniona i nie będzie to TWÓJ wybór tylko innych, ciekawe jak byś się z tym czuł....
@dyzio6665: zadam Ci proste pytanie:
Czy morderstwo Twoim zdaniem powinno być zalegalizowane?
Nie? A no właśnie, więc z poglądu, że człowiek jest od poczęcia wynika prosto "narzucanie własnego poglądu"
I jest wtedy w pełni uzasadnione
Bo to jakby pytać "czemu zakazujesz zabijać?"
@dyzio6665: No jednak mamy z tym coś wspólnego. Tak z połowę.
Czy uważasz że dziecko poczęte to jest też odpowiedzialność ojca? Jeśli tak, to jest to też jego decyzja. A jeśli nie jego decyzja, to nie jego odpowiedzialność.
@Kubizan: tak? A gw...iciele? Przecież ma wybór albo zapłodni albo nie -_- dajcie se spokój to nie wasze ciała i to ŻADNE MORDERSTWO !!! TO ZE TWOJA RELIGIA MOWI ZE ZYCIE ZACZYNA SIE OD POCZECIA TO NIE POWINNO MIEC NIC WSPÓLNEGO Z PRAWEM W POLSCE, PANSTWO POWINNO ODCIAC SIE CAŁKOWICIE OD JAKIEJKOLWIEK RELIGII
@dyzio6665: Biologia mówi, że życie zaczyna się od poczęcia. Nawet plemnik jest komórką żywą, a co dopiero zarodek ludzki.
Nie da się z Tobą rozmawiać, ani nie masz wiedzy, ani zdolności do czytania i odpowiadania że zrozumieniem. Zrób se przerwę od Internetu.
@piotrkacz: jednak jeżeli byłoby tak jak feministki twierdzą że większość mężczyzn sprzeciwia się aborcji i ze to tylko sprawa kobiet to by znaczyło że obiektywni ludzie są ptzeciwni a tylko stronniczy są za
Przecież kobieta może płacić alimenty jełopie głupi i od razu widać, że jesteś typem człowieka którego zdrowa na umyśle kobieta by nie dotknęła.
Inteligentny chłop by wspomniał o służbie wojskowej. I tak mężczyźni powinni głosować nad udziałem mężczyzn w służbie wojskowej i można by wykluczyć kobiety.
@Murarzowa: akurat problem z alimentami tez występuje ponieważ często sądy są po stronie kobiet tylko dlatego że są kobietami. Zgadzam się jednak że komentarz Jakuba nie byl zby4 inteligentną prowokacją
@Murarzowa: Ło ło ło spokojnie. Typ tylko wrzucił tego mema (a sam wiem ze zabral go z innej syrony bo go widzialem na innych stronach).
Nie ma powodu się wyzywać
@Gooddude: w zasadzie to ogólna koncepcja głosowania na ustawę X, dotyczącą osób Y, wyłącznie przez ich samych jest zgodne z demokracją
W przypadku aborcji na życzenie (w przypadku zdrowego płodu, spłodzonego nie w wyniku gw.....) można debatować godzinami nad jego etycznością, (link do rozmowy tu: https://memy.jeja.pl/977197,x.html). Natomiast w innych przypadkach czy to w ustaleniu miejsca powstania placówki, płacenia podatków przez osoby Z lub służby wojskowej dla W możemy dać wyłącznie tym konkretnym grupom głos.
@hyena11: Czyli w ciążę zachodzą kobiety a w alimenty zachodzą tylko mężczyźni XD.
A tak na poważnie chyba nie muszę mówić że tylko mężczyźni jedyni na świecie płacą alimenty. Nie neguje twojego punktu widzenia. Mówię tylko ze alimenty to nie jest decydowanie o własnym ciele.
Komentarze
Odśwież19 kwietnia, 20:00
Tak dla aborcji, ale pod warunkiem, że płód, którego ma to dotyczyć, wyrazi jednoznacznie zgodę na zabieg.
Odpisz
16 kwietnia, 22:08
Hm, w sumie logiczne. Nas purchlaki bardziej wyniszczają, męczymy się prawie 10 miesięcy, rodzimy od godziny, do nawet kilkunastu, jeśli porzucimy, to spotka nas lincz, jeśli nie bezpośredni, to przynajmniej gadanie: "Co za człowiek, że porzuciła" a okna nie działają, bo tam powinno się ANONIMOWO, zostawiać dzieciory, a nie że potem wie o tym cała 3 RP. No i możemy zostać napadnięte, oraz zmuszone do aktu. A ciężko zapewne, kochać kogoś, kto ci przypomina oprawcę/traumatyczny moment. A potem, trudno wrócić i coś robić zawodowo, bo o dziwo, jakoś szefowie w większości, niechętnie patrzą na dzieciatych. Więc nie dziwię się, spadkowi demograficznemu.
Odpisz
16 kwietnia, 19:11
Patrząc po komentarzach uważam że dzieci na tej stronie nie powinny się wypowiadać na tematy o których nie mają pojęcia
Odpisz
16 kwietnia, 09:23
Ja jako kobieta jestem przeciwko aborcji. Szach mat
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia, 17:58
@KittyQueen: Jako mężczyzna jestem za aborcją. Koniem bije królową
Odpisz
14 kwietnia, 09:53
IMO debilne jest myślenie że tylko kobiety powinny się wypowiadać w kwestii aborcji. Jest poruszana kwestią życia ludzkiego, a nie tylko praw kobiet.
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia, 10:07
@parufki_w_poczekalni: płód jeszcze nie jest człowiekiem
to tak jakby o wykopaniu żołędzia z ziemi mówić o wycięciu drzewa
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia, 10:20
@Polymorphism1: przecież nie tego dotyczy mój komentarz xDDD siostro w Chrystusie jak cie to interesuje to jestem pro choice chodziło mi po prostu że debata na temat aborcji de facto dotyczy tego kiedy zaczyna się ludzkie życie a więc nie tylko kobiety powinny mieć głos
Odpisz
14 kwietnia, 10:21
@Polymorphism1: żoładź możesz wsadzić z powrotem...
To nie jest adekwantne porównanie
Ścięcie sadzonki, to już lepiej by odwzorowało, i tak wtedy ścięłaś drzewo we wczesnej fazie rozwoju
Ogółem rozstrzał w kwestii aborcji jest tylko ze względu na pytanie: od kiedy człowiek?
Odpisz
14 kwietnia, 10:22
@piotrkacz: najpewniej od urodzenia a o wcześniejsze stadia rozwoju można dyskutować
Odpisz
14 kwietnia, 10:23
@Polymorphism1: dla osób prolife (w tym mnie) od poczęcia
I na tym właśnie polega rozstrzał
Odpisz
14 kwietnia, 10:25
@Polymorphism1: urodzenie nie jest sensowną granicą. Najlepiej przyjąć kryterium samoświadomości
Odpisz
14 kwietnia, 10:28
@parufki_w_poczekalni: z tego co słyszałam samoświadomość zdobywa w wieku kilku lat
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia, 10:29
@Polymorphism1: około 2-4
Odpisz
14 kwietnia, 10:30
@parufki_w_poczekalni: jednak człowiekiem jest na pewno od urodzenia
Odpisz
14 kwietnia, 10:34
@Polymorphism1: ponieważ?
Odpisz
14 kwietnia, 11:18
@parufki_w_poczekalni: ponieważ się urodził
Odpisz
14 kwietnia, 11:22
@Polymorphism1: LOL, ale to nic nie zmienia. Płód tuż przed urodzeniem nie różni się niczym od płodu tuż po urodzeniu
Odpisz
14 kwietnia, 11:30
@parufki_w_poczekalni: definicja to definicja a czy pozbycie się takiego gówniaka to moralne to już inna kwestia
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia, 12:07
@Polymorphism1: masz na myśli że pozbyć się gówniaka nie można tylko dlatego że wyszedł z łona
Odpisz
14 kwietnia, 12:35
@Hacjul: można jak najbardziej ale można dyskutować czy jest to moralne
Odpisz
14 kwietnia, 12:49
@Polymorphism1: w sensie śmierć gówniaka jest moralna dopóki zostaje w łonie
Odpisz
15 kwietnia, 18:22
@parufki_w_poczekalni: Podoba mi się Wasza rozmowa, bo bardzo ładnie pokazuje konsekwencje relatywizacji początku życia ludzkiego.
Odpisz
15 kwietnia, 18:28
@Polymorphism1: Człowiek to istota żywa gatunku ludzkiego.
Zarodek ludzki (który pewnie miałaś na myśli pisząc "płód") to istota żywa gatunku ludzkiego.
Jeśli myślisz, że to kwestia definicji, to nie zapoznałaś się z definicją.
Odpisz
15 kwietnia, 18:39
@Kubizan: płód się jeszcze nie urodził
Odpisz
15 kwietnia, 18:40
@Polymorphism1: I?
Odpisz
15 kwietnia, 19:30
@Kubizan: nie żyje samodzielnie
nie myśli
nie ma świadomości
żyje ale jeszcze nie jest to równoznaczne z człowiekiem
Odpisz
15 kwietnia, 19:47
@Polymorphism1:
1. "żyje ale jeszcze nie jest to równoznaczne z człowiekiem" - widzę zadatki na biologiczną bzdurę roku. Zarodek ludzki na każdym etapie rozwoju jest bez wątpienia człowiekiem.
2. Nie wiemy czym dokładnie jest świadomość i w ograniczony sposób rozumiemy jak stwierdzać jej obecność, więc różni badacze wysuwają różne przypuszczenia pod kątem początku świadomości, w tym sugerują, że rozwija się ona w trakcie ciąży.
3. Odchodząc na chwilę od biologii z powrotem do filozofii moralnej - skoro "nie żyje samodzielnie", "nie myśli" i "nie ma świadomości" są wystarczające do odebrania prawa do życia, to rozumiem że Twoim zdaniem np. osoba w śpiączce też nie ma prawa do życia?
4. Poza tym po porodzie człowiek też nie żyje samodzielnie, więc nic się w tym zakresie nie zmienia. Nie wiem przy tym co to znaczy "nie myśli" - że nie ma aktywności mózgu?
Odpisz
16 kwietnia, 08:00
@Kubizan:
Odpisz
16 kwietnia, 10:10
@parufki_w_poczekalni: powiedz mi dlaczego narzucasz komuś swój pogląd ?? Tak, to że uważasz iż aborcja jest niemoralna to TWÓJ pogląd i dlaczego narzucasz że kobiety mają myśleć tak samo i zabierasz im prawo do wyboru ?? Skoro kobieta ma to w sobie TO JAKIM PRAWEM TY W TO INGERUJESZ? My jako mężczyźni nie mamy z tym nic wspólnego, to decyzja kobiet NIE TWOJA. Więc jeśli kobieta została zg...cona i nie chce być w ciąży TO DLACZEGO SIE W TO WTRACAC, to jej ciało jej decyzja. To tak jakby kobiety stwierdziły że państwo ma Ci jajka uciąć bo ziemia jest przeludniona i nie będzie to TWÓJ wybór tylko innych, ciekawe jak byś się z tym czuł....
Odpisz
16 kwietnia, 13:18
@dyzio6665:
Odpisz
16 kwietnia, 13:24
@Sygryda: rel
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia, 13:24
@dyzio6665: zadam Ci proste pytanie:
Czy morderstwo Twoim zdaniem powinno być zalegalizowane?
Nie? A no właśnie, więc z poglądu, że człowiek jest od poczęcia wynika prosto "narzucanie własnego poglądu"
I jest wtedy w pełni uzasadnione
Bo to jakby pytać "czemu zakazujesz zabijać?"
Odpisz
16 kwietnia, 13:45
@dyzio6665: No jednak mamy z tym coś wspólnego. Tak z połowę.
Czy uważasz że dziecko poczęte to jest też odpowiedzialność ojca? Jeśli tak, to jest to też jego decyzja. A jeśli nie jego decyzja, to nie jego odpowiedzialność.
Odpisz
16 kwietnia, 13:48
@Kubizan: tak? A gw...iciele? Przecież ma wybór albo zapłodni albo nie -_- dajcie se spokój to nie wasze ciała i to ŻADNE MORDERSTWO !!! TO ZE TWOJA RELIGIA MOWI ZE ZYCIE ZACZYNA SIE OD POCZECIA TO NIE POWINNO MIEC NIC WSPÓLNEGO Z PRAWEM W POLSCE, PANSTWO POWINNO ODCIAC SIE CAŁKOWICIE OD JAKIEJKOLWIEK RELIGII
Odpisz
16 kwietnia, 13:57
@dyzio6665: gw.... to jest sytuacja do przeanalizowania oddzielnie
Obecnie w prawie też jest potraktowany oddzielnie
Odpisz
16 kwietnia, 14:54
@dyzio6665: Biologia mówi, że życie zaczyna się od poczęcia. Nawet plemnik jest komórką żywą, a co dopiero zarodek ludzki.
Nie da się z Tobą rozmawiać, ani nie masz wiedzy, ani zdolności do czytania i odpowiadania że zrozumieniem. Zrób se przerwę od Internetu.
Odpisz
16 kwietnia, 09:01
Najlepiej to się nie ruch..., nie jest to niezbędne w życiu, a i w końcu ludzkość by zdechła, a planeta by w końcu odżyła
Odpisz
16 kwietnia, 08:11
I w sumie prawidłowo, dogadani.
Nie będzie bachora, nie będzie alimentów. Mi się to wydaje uczciwie, nie rozumiem po co się wk...iacie.
Odpisz
15 kwietnia, 17:37
Skoro to sprawa kobiet to znaczy że są nieobiektywne
Nemo iudex in causa sua
Odpisz
15 kwietnia, 17:48
@Neoneq: I mean
właśnie rozbieżność zachodzi w temacie czy to tylko sprawa kobiet
Odpisz
15 kwietnia, 17:50
@piotrkacz: jednak jeżeli byłoby tak jak feministki twierdzą że większość mężczyzn sprzeciwia się aborcji i ze to tylko sprawa kobiet to by znaczyło że obiektywni ludzie są ptzeciwni a tylko stronniczy są za
Odpisz
15 kwietnia, 20:43
@Neoneq: żadna feministka tak nie twierdzi xDDDDD
Odpisz
15 kwietnia, 20:45
@parufki_w_poczekalni: jeśli pani na memie chce zabronić mężczyzną głosu to musi mieć jakiś powód
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia, 11:44
Przecież kobieta może płacić alimenty jełopie głupi i od razu widać, że jesteś typem człowieka którego zdrowa na umyśle kobieta by nie dotknęła.
Inteligentny chłop by wspomniał o służbie wojskowej. I tak mężczyźni powinni głosować nad udziałem mężczyzn w służbie wojskowej i można by wykluczyć kobiety.
Odpisz
14 kwietnia, 12:13
@Murarzowa: akurat problem z alimentami tez występuje ponieważ często sądy są po stronie kobiet tylko dlatego że są kobietami. Zgadzam się jednak że komentarz Jakuba nie byl zby4 inteligentną prowokacją
Odpisz
15 kwietnia, 17:30
@Murarzowa: Ło ło ło spokojnie. Typ tylko wrzucił tego mema (a sam wiem ze zabral go z innej syrony bo go widzialem na innych stronach).
Nie ma powodu się wyzywać
Odpisz
15 kwietnia, 18:23
@Obietnica_12: Skoro kradnie takie gówno to znaczy, że uznał je za trafne
Odpisz
15 kwietnia, 19:25
@Murarzowa: Typ to po prostu bot który to ukradł
Odpisz
14 kwietnia, 09:19
Ziomal chce zmienić na chwilę zasady demokracji na.. matriarchat?
Odpisz
14 kwietnia, 09:22
@Gooddude: nagle nie chcesz być dominowany przez kobiety? 🤨
Odpisz
14 kwietnia, 09:34
@Gooddude: jedyne standardy jakie lewaki mają to podwójne
Odpisz
14 kwietnia, 09:41
@Polymorphism1: przeczytaj mema jeszcze raz
Odpisz
14 kwietnia, 09:48
@ptasznik5: prawda
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia, 10:14
@Gooddude: w zasadzie to ogólna koncepcja głosowania na ustawę X, dotyczącą osób Y, wyłącznie przez ich samych jest zgodne z demokracją
W przypadku aborcji na życzenie (w przypadku zdrowego płodu, spłodzonego nie w wyniku gw.....) można debatować godzinami nad jego etycznością, (link do rozmowy tu: https://memy.jeja.pl/977197,x.html). Natomiast w innych przypadkach czy to w ustaleniu miejsca powstania placówki, płacenia podatków przez osoby Z lub służby wojskowej dla W możemy dać wyłącznie tym konkretnym grupom głos.
Odpisz
14 kwietnia, 10:34
@Polymorphism1: ten komentarz to złoto xDDD
Odpisz
15 kwietnia, 17:19
@Polymorphism1: chyba nie to kolega miał ha myśli
Odpisz
15 kwietnia, 18:22
@Obietnica_12: tak wiem
to był żart
Odpisz
15 kwietnia, 10:33
Mężczyzni powinni być jedynymi decydującymi o swoim ciele i kobiety też i wszelkie dyskusje są zbędne.
Odpisz
Edytowano - 15 kwietnia, 17:20
@hyena11: Czyli w ciążę zachodzą kobiety a w alimenty zachodzą tylko mężczyźni XD.
A tak na poważnie chyba nie muszę mówić że tylko mężczyźni jedyni na świecie płacą alimenty. Nie neguje twojego punktu widzenia. Mówię tylko ze alimenty to nie jest decydowanie o własnym ciele.
Odpisz
15 kwietnia, 17:28
@Obietnica_12: A ja nie odniosłam się do odpowiedzi na memie tylko do tematu antykoncepcji/aborcji ogólnie.
Odpisz
15 kwietnia, 17:33
@hyena11: Pod memem który sugeruje ze alimenty to decydowanie o swoim ciele?
Odpisz
15 kwietnia, 17:36
@Obietnica_12: Pod memem, który mówi o aborcji.
Odpisz
15 kwietnia, 17:09
Referendum na badanie alkomatem?
TAK!
Ale wziąć udział mogą tylko osoby pijące z ważnym prawem jazdy.
Odpisz
14 kwietnia, 11:09
Sugerujesz że tylko Kobiety rodzą dzieci i tylko mężczyźni płacą alimenty??????
Odpisz