Zlecenie stworzenia czegoś = stworzenie czegoś, logiczne przecież
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Chyba jednak istnieją
Jak łoscypek i góry zmieniają ludzi
Kamizelka Bolesława Prusa, czy coś - nie znam się na modzie
Imo kardynał Table ma duże szanse
Co do tego nie ma wątpliwości
Wieczna pamięć
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież21 marca, 17:33
AI to jest żądanie, bo piszesz co chcesz, a ktoś ci to robi
Tutaj akurat, kradnie by przerobić na te żądanie
Odpisz
21 marca, 19:18
@Cymbal: I co takiego kradnie?
Odpisz
21 marca, 22:44
@Anantashesha: Sztukę? Aktualnych ludzi, z świadomością? Wiadomo, że wiele stron trenuje AI na własnej stronie, zwłaszcza gdy ta ma wiele artystów (DA? Twitter?)
Odpisz
22 marca, 01:06
@WujekFoliarz: I w jaki sposób kradnie?
Odpisz
22 marca, 09:58
@Anantashesha:
Odpisz
22 marca, 14:30
@WujekFoliarz: Jezu co za bzdura xD
To po prawej to nawet nie jest AI tylko kiepski kolaż, a ta gadanina to nic innego jak fikołki semantyczne, zakończone bezpodstawnym wnioskiem. AI uczy się na cudzej sztuce tak samo jak człowiek.
Odpisz
Edytowano - 24 marca, 00:12
@Anantashesha: Czyli AI jest świadome? Sztuka to rzecz abstrakcyjna, dla bytów świadomych. AI niech się pobawi matematyką czy innymi algorytmami
No i nie pasuje, jak raz piszesz, że to narzędzie, a drugi raz, że myśli i się uczy. Kto robi co, w końcu?
Odpisz
24 marca, 19:11
@WujekFoliarz: Grafiki które robi AI nie są dla AI, tylko dla osoby która go używa. Nie sądzę żeby AI myślało, czy było świadome, ale nie sądzę też żeby uczenie się to było coś zarezerwowane dla myślących bytów. To co robi AI jest analogiczne do myślenia i to wystarczy.
Ale! Jeśli nawet założymy arguendo że to co robi AI to jest budowanie sobie bazy danych z czyichś prac i potem ich przerabianie na bieżąco, nadal nie jest to kradzież - podobnie jak człowiek który bierze czyjąś sztukę i przerabia ją tak by była w wystarczający sposób różna od oryginału żeby stanowić swoją własną rzecz nie popełnia kradzieży.
Odpisz
24 marca, 22:02
@Anantashesha: ...AI analizuje pixele i linie, aby potem to wprawić w swoją sztukę. Czy człowiek robi to samo? W teorii, tak, ale inspirując się czyjąś sztuką, praktycznie żaden prawowity artysta nie będzie kalkował. AI nie ma żadnej wiedzy o życiu, żadnych odczuć własnych - nie może przytoczyć swoich własnych uczuć, przeżyć, idei. AI >>amalgamuje<< to, co stworzone
Odpisz
24 marca, 22:27
@WujekFoliarz: Słyszałeś o czymś takim jak fanart?
Tak, AI "amalgamuje" po to żeby stworzyć coś nowego. A rzeczy które wymieniłeś nie mieć AI - ma je mieć człowiek który z niego korzysta.
Odpisz
Edytowano - 25 marca, 06:12
@Anantashesha: Fanart to aprobata czyjeść pracy, czyjegoś pomysłu. Design postaci a kalka to dwie różne rzeczy, ponieważ fanarty są przyjmowane przez artystów z otwartymi rękami
Amalgamacja to amalgamacja. "Rozumie" perspektywę nie dlatego, iż ją studiowało, tylko bo zostało wytrenowane na pixelach i liniach, aby te linie odtwarzać
AI nawet kradnie podpisy, bo jest wytrenowane aby kraść linie
No i AI jest tyle, że powoli się uczy samo z siebie, powielając błędy. Powodzenia!
Odpisz
25 marca, 06:40
@WujekFoliarz: No i zatoczyliśmy koło.
Odpisz
25 marca, 19:16
@Anantashesha: I tak nigdzie by to nie zaszło, czyż nie?
Odpisz
25 marca, 20:30
@WujekFoliarz: Nauczyłam się nigdy czegoś takiego nie zakładać, ale myślę że jest na to duże prawdopodobieństwo. W końcu podstawa dla twierdzeń moralnych i około-moralnych zawsze jest emotywistyczna, a argumenty przychodzą ad hoc :)
Odpisz
25 marca, 21:33
@Anantashesha:
Odpisz
Edytowano - 21 marca, 14:18
dla tych co nie rozumiają, o co tyle szumu
To w skrócie napisanie promptów, żeby AI zrobiło obraz i nazwanie się artystą
to jak odgrzania jedzenia w mikrofalówce i powiedzenie że jest się Kucharzem pokroju Gordona Ramseya
Odpisz
21 marca, 14:27
@Boberek00: można też porównać korzystanie z AI do opłacania ghostwritera... albo nawet całej sieci ghostwriterów, skoro AI posiłkuje się danymi z całego Internetu.
Odpisz
Edytowano - 21 marca, 15:50
@Boberek00: Porównałabym AI raczej do robienia zdjęć aparatem.
Odpisz
21 marca, 22:46
@Anantashesha: Żaden fotograf nie udaje rysownika. Zwłaszcza w języku angielskim jest to podkreślone, gdzie "zrobienie zdjęcia" to "zabranie zdjęcia" ("taking a photo"). Fotografia to uwiecznianie chwili, nie wyrażanie siebie i konceptów w swojej głowie
Odpisz
22 marca, 01:08
@WujekFoliarz: No i tu też się nie zgadzam, fotografia to pełnoprawna sztuka. No ale tak - jak jakiś człowiek który stworzył coś przy pomocy AI udaje rysownika, to niefajnie, zgadzam się.
Odpisz
21 marca, 15:49
Mówić że AI stworzyło obraz a nie ty to tak jakby mówić że długopis narysował rysunek a nie ty, albo że aparat zrobił zdjęcie a nie ty. Jasne, zrobienie obrazka z pomocą AI nie jest tak imponujące jak narysowanie go, ale nadal wymaga pewnych umiejętności żeby robić to dobrze - podobnie jak zrobienie zdjęcia wymaga umiejętności, choć nie jest tak imponujące jak narysowanie fotorealistycznego obrazu. Są to jednocześnie zupełnie, ale to zupełnie różne umiejętności. AI to narzędzie. Czemu nie możemy go tak traktować?
Odpisz
21 marca, 17:10
@Anantashesha: W przypadku długopisu TY kierujesz każdym ruchem, w przypadku fotografii TY wybierasz dany moment, w przypadku AI generujesz losowy obrazek... Gdzie ty tu widzisz pracę? XD
Odpisz
21 marca, 18:16
@Hiholatek: + długopis nie ma własnego umysłu, zasad postępowania.
Odpisz
21 marca, 19:18
@Hiholatek: No nie do końca losowy. Pisanie promptów tak żeby uzyskać to co się chce to też pewna umiejętność. Nie mówię że jakoś niesamowicie trudna do opanowania czy imponująca, ale jednak umiejętność. No chyba że ktoś wpisuje w AI "zrób mi fajny obrazek" i bierze pierwsze lepsze co wyskoczy, to faktycznie ciężko to nazwać jakąś sztuką czy pracą. Ale nadal uważam że AI to po prostu narzędzie.
Odpisz
21 marca, 19:20
@WujekFoliarz: AI nie ma umysłu, co najwyżej udaje że ma, a zasady postępowania mają tutaj taką samą rangę jak konstrukcja długopisu.
Odpisz
Edytowano - 21 marca, 22:43
@Anantashesha: Ale długopisem sam kierujesz, każdą krechą. AI to po prostu kradnie i generuje napisane koncepty. Nie masz kontroli nad praktycznie niczym szczegółowym - tylko z jakich hashtagów ma kraść
Sztuka jest zarezerwowana dla rzeczy rozumnych, świadomych. Nie krzemowych homunkulusów
... Czy przypadkiem ten użytkownik nie był trollem?
Odpisz
22 marca, 01:08
@WujekFoliarz: Jaka znowu kradzież?
Odpisz
22 marca, 17:32
@Anantashesha: Ludzie pod jakimkolwiek obrazkiem z AI próbujący powstrzymać zwieracze żeby nie zesrać się o to że ktoś nie poświęcił miesięcy swojego życia żeby narysować obrazek własnoręcznie:
Odpisz
23 marca, 01:29
@parufki_w_poczekalni: Albo lat. Nie każdy chce i może być rysownikiem czy innego rodzaju artystą, nie każdego też stać żeby takiego opłacić, a dużo więcej osób chciałoby móc sobie tworzyć fajne obrazki żeby wyrazić jakąś wizję w swojej głowie. AI to naprawdę fajne narzędzie.
Odpisz
23 marca, 16:21
@Anantashesha: ,,Nie każdy chce i może być rysownikiem czy innego rodzaju artystą" No to skoro nie chce no to czemu my mamy go nazywać artystą? xD
Odpisz
23 marca, 21:04
@Hiholatek: Mądre słowa
Rozumiem koncept "Nie każdy chce uczyć się podstaw aby narysować postać do DnD", ale jak to bydle kradnie algorytmowo, żżera prąd jak diabli...
Plus, AI zostało stworzone przez >>wielkie<< korpo - i jest używane - aby wypindolić artystów z miejsc przeznaczonych dla nich (czyt. sztuka)
Odpisz
24 marca, 00:00
@Hiholatek: Nie mamy
Ale nie mamy też mieć bólu dupska za każdym razem kiedy widzimy sztuczną inteligencję
Odpisz
24 marca, 01:01
@Hiholatek: A czy ja mówiłam że takie osoby należy nazywać artystami? Stworzyć coś przy użyciu jakiegoś narzędzia to nie to samo co być artystą.
Odpisz
24 marca, 01:04
@WujekFoliarz: No przynajmniej ślad węglowy jest jakimś argumentem. Nie rozumiem jednak dlaczego AI miałoby wyprzeć artystów ze sztuki. Fotografia nie wyparła malarzy, grafika komputerowa nie wyparła rysowników na papierze.
Odpisz
24 marca, 01:06
@parufki_w_poczekalni: Ot co
Ty to zawsze jakoś tak ładnie podsumujesz
Odpisz
Edytowano - 24 marca, 11:46
@Anantashesha: Bo fotografia jest dla uwiecznienia chwili, nie dla wyrażenia siebie. Tak, można wyrażać siebie, ale główną ideą jest uwiecznianie chwili - portrety, krajobrazy, a przy poręczności telefonu i małe robaczki. Portrety (np. trumienne) były wyparte przez zdjęcia, ponieważ nikt już nie chciał zbierać na chleb rysując spitą twarz waćpana Janusza Bijochłopa Feudalizmowicza
Rysunek na papierze został wyparty przez komputer, w chociażby animacji. Nikt nie projektuje logo na papierze w kratkę, tylko w programie. Ludzie używają papieru dla frajdy, jako iż Digital to kwestia wprawy dla rysownika. Nie wspomnę o fakcie, iż w digitalu kontrolujesz każdą kreskę, w odróżnieniu od AI - taki "bucket fill" to po prostu oszczędzenie czasu, jako iż jest to tylko jeden kolor - kolor który ty wybierasz
No i apeluję o odpowiedzenie na komentarz w drugim wątku - jeśli AI jest porównywalne jako narzędzie do długopisu, to dlaczego piszesz iż "myśli"?
Odpisz
24 marca, 16:04
@Anantashesha: :3
Odpisz
24 marca, 19:13
@WujekFoliarz: No i zauważ że wszystkie te wyparte rzeczy nadal funkcjonują i mają się dobrze. Sztuka nie jest tylko dla uwieczniania chwil i wyrażania siebie. Ma wiele różnych celów, choćby to żeby zrobić coś fajnego.
Odpisz
24 marca, 20:12
@Anantashesha: Ale nikt nie próbował wypierać "sztuki-sztuki" fotografią, bo jest ona do uwieczniania momentów. Ludzie próbują dla "fame'u" udawać artystów z AI (widziałem na własne oczęta)
"AI bros" uważają siebie za pełnoprawnych artystów, >>prosząc<< algorytm o obrazeczek
Odpisz
24 marca, 20:37
@WujekFoliarz: No tylko dlaczego mieć problem nie konkretnie do nich ale do samego AI?
Odpisz
25 marca, 08:48
@Anantashesha: Bo AI zostało stworzone przez wielkie korpo aby wypierać artystów? Jakby chcieli postępu technologii dla dobra ludzkości, to by zainwestowali w kwanty
Odpisz
25 marca, 17:24
@WujekFoliarz: No tak xDDD
Odpisz
5 kwietnia, 02:52
@WujekFoliarz: W kapitalizmie większość ludzi nie robi rzeczy dla dobra ludzkości, tyko dla własnego zysku
i dlatego jest taki skuteczny
Odpisz
5 kwietnia, 03:04
@parufki_w_poczekalni: Okej, teraz to doj*bałeś srogo xD
Odpisz
10 kwietnia, 18:11
@Anantashesha: faktami
Odpisz
10 kwietnia, 20:41
@parufki_w_poczekalni: Ma pan dowód?
Odpisz
10 kwietnia, 23:02
@Anantashesha: Wykorzystywanie systemu było, jest i będzie zawsze
Odpisz
11 kwietnia, 07:56
@WujekFoliarz: Mówisz to odnośnie czego?
Odpisz
12 kwietnia, 21:34
@Anantashesha: jakiego dowodu oczekujesz
Odpisz
12 kwietnia, 21:38
@parufki_w_poczekalni: Nadzwyczajnego.
Odpisz
21 marca, 16:15
Najgorzej jak siedzisz na stronach z wiadomymi obrazkami. 99% to jakiś syf ai.
Odpisz
21 marca, 15:20
W dzisiejszych czasach wszystkich oskarżają o AI
Odpisz
21 marca, 15:50
@DHF1232: Dokładnie. Nawet były osoby które opi*rdalano za obazki które same stworzyły, bo "za bardzo przypominały AI". Ta histeria to absurd.
Odpisz
21 marca, 14:45
Trzeba było wpisać jakieś pierdoły do tego ai, a to jest bardziej męczące od tworzenia sztuki.
Odpisz
19 marca, 21:41
artyści tworzący kolarze, próbujący wytłumaczyć że dzieło które stworzyli jest ich
Odpisz
21 marca, 14:45
@BencV: kolaż*, bo "kolarz" to ktoś, kto wk*rwia kierowców rowerkiem na drodze
Odpisz
19 marca, 19:49
"AI bros". Nie nazywaj tych zj*bów braćmi. No chyba, że w Chrystusie 💪🏿☦
Odpisz
19 marca, 19:55
@rumcajschr: ciężko mi było znaleźć godne określenie, wybacz
Odpisz