@moth12334: Miecze nie są przystosowane do cięcia zbroi. Do likwidowania opancerzonych celów służyły bronie obuchowe. W przypadku niszczenia kolczug niemcy wynaleźli sztylet(bądź krótki miecz) który na grzbiecie posiadał ząbki którymi rozrywano kolczugi.
@Kanciarz123: Pod jakim względem wygrywają samuraje z resztą? Nie ma reguły że samuraj wygra z rycerzem. Wszystko zależy od personalnych umiejętności wojownika.
Szczerze powiedziawszy, samuraje to jedna z łatwiejszych klas w for honor. Więc jest w tym trochę racji że wygrywają, ale tak jak powiedział kolega u góry, wszystko zależy od umiejętności personalnych wojownika.
@Modernm: Jeśli o grę chodzi to za dużo się nie wypowiem. Moja odpowiedź dotyczyła bardziej porównania prawdziwego rycerza i samuraja. W grze wiele rzeczy nie działa w przypadku prawdziwego starcia człowieka uzbrojonego w stylu samuraja i rycerza.
@SwissBall: W realnym życiu raczej samuraj właśnie nie miał szans ze względu na ich broń. Mówię teraz o pełnym wyposażeniu. Taka zbroja z katana a z mieczem typowo do rabania to no. Już samo to mówi dużo
@Lekki69: Miecz nie był tak naprawdę do rąbania. Miecz służył tak naprawdę tylko przeciwko nieopancerzonemu przeciwnikowi. Do opancerzonych przeciwników rycerze używali broni obuchowej.
Samuraj dzięki lekkiemu pancerzowi może łatwiej unikać ciosów, przez co rycerz może stracić równowagę i odsłonic nieosłonięty punkt. A samurajowie byli szkoleni do takich cięć: pod pachę, w gardło.
@matinowak2001: Husarz najczęściej wywodził się ze szlachty, która powstała właśnie ze stanu rycerskiego. I aż takim postrachem to ona nie była. Mimo że niewielu wiedziało jak ją pokonać to i tak nie świadczy to o jej niezwyciężoności. Husaria nie podejmowała walki w trudniejszej pozycji.
Teraz może ktoś zarzucić : A kircholm? Przecież było ich kilkukrotnie mniej!
No było. Ale czy dowiedział się waćpan o manewrze zastosowanym w tejże bitwie? O tym że żeby totalnie zaskoczyć szwedów to husaria i lekka jazda oddaliła się od wozów taborowych czym zmyliła wroga. Uderzyła ona na totalnie zdezorientowanych przeciwników którzy nawet nie zdążyli wysłać posiłków na pierwsze linie.
Poza tym Kozacy wynaleźli sposób na husarie, po prostu chowali się za wozami i stamtąd prowadzili ostrzał. Husarz nie miał jak dostać się do kozaka więc najczęściej trafił konia (nie strzelano w jeźdźca bo pancerz husarski chronił przed zranieniem, lecz i tak pancerz husarski pozostawał wygięty jakby pudzian zamachnął się młotem) i w tej sytuacji był zdany na łaskę piechoty.
Tu się nie zgodzę, ponieważ to wciąż 3 świeżych graczy. A jako że mam troszkę doświadczenia w for honor to najczęściej kończy się takie starcie przełamaniem gardy i silnym atakiem. Wygra ten który pierwszy odkrył resztę ciosów i ekwipunek.
Husarzy*. Husaria a huzaria to co innego.
Tak to fakt że zaciągano kontrakty w których zastrzegano że dopóty będą walczyć, dopóki nie będzie trzeba stanąć twarzą w twarz z husarią.
Odsiecz wiedeńska była spektakularna. Ale należy pamiętać że impet szarży wzmocnił jeden czynnik, którym było natarcie ze wzgórza. Każda ciężka jazda z takim impetem przebiłaby się przez linie wroga. Też należy pamiętać że część wojsk imperium osmańskiego była zajęta szturmowaniem i ostrzeliwaniem Wiednia.
@Modern_Asassin: Jak nie było znane jak kilkaset lat wcześniej Europejczycy walczyli z mongołami i Arabami którzy strzelali z łuków na koniach. No i jeszcze tatarzy.
@kuklux: Mało który rycerz miał zbroję płytowa. Ba, nawet jak miał to tylko do turniejów konnych. Była po prostu zbyt ciężka i nie wygodna. Biegać w tym nie masz co nawet marzyć.
@SwissBall: Pewnie chodziło mu o to, że europejscy rycerze nie strzelali z łuku na koniu. Co do pierwszego kontaktu z tą taktyką to było nim chyba I wojna z Partią.
Rycerze ma większą szansę na wygraną niż samuraj iż ponięważ katana by się tępiła przy każdym uderzeniu w zbroję i by miała problem przejść przez zbroje, i tak miecze wtedy służyły do rombańny pózniej zaczęto wykozystywać broń obuchowej a także zaczęto tworzyć miecze specjalne do walki z zbrojnymi rycerzami. A także były rużne zbroje ciężkie tak jak zbroja płytowa zbroja z specjalnego materiału i kolczuga do tego zbroja płytowa i kolczuga lub specjalny materiał i zbroja płytowa i rycerze mieli coś takiego ja mieco-łamacz a takżę tak jak mówią inni zalezy od treningu jaki przeszedł rycerz i jak walczy i czego stosuję bo samuraj to szlachcic inaczej a szlachcic to potomek ryczerza czyli też rycerz więc bardziej bym obstawiał wygraną rycerza niż samurają i zyczę wszystkim miłego.
@DarkAngel659: Podaj przykład znanego rycerza średniowiecznego, który korzystał z łuku podczas jazdy konnej. Oczywiście w czasie bitwy.
Od kiedy miecze służyły do rombaniny? Pierwsze miecze służyły do pchnięć, nawet wikipedia Ci to powie. Wyjątkiem był egipski kopesz, ale Egipcjanie w zasadzie nie korzystali z pancerzy innych niż skórzane lub drewniane, a najczęściej nosili po prostu zwykłe szaty.
myślę że wygrała by husaria bo jednak kawaleria na piechotę
i ok samuraj ma grupy pancerz ale jednak husaria ma pistolety
i nie jestem patriotą po prostu patrze obiektywnie
@kuklux: i te pistolety nie potrafiły zranić nikogo w zbroi a jak ktoś miał sam ten gruby kaftan to z bliska potrafił zabić taki pistolet a na daleko pocisk uszkadzał kaftan ale go nie przebijał
one służyły do zatrzymania pojedzyńczego pościgu np. lekkiej piechoty
taki obrywając nie dostawał obrażeń ale tracił chwilowo oddech i nie mógł dalej biec
Komentarze
Odśwież29 czerwca 2018, 17:57
Tak w realu to według mnie wygrali by rycerze, ponieważ katany nie są przystosowane do cięcia grubych i ciężkich zbrój rycerskich.
Odpisz
29 czerwca 2018, 19:12
@moth12334: Z kolei broń rycerzy już właśnie tak
Odpisz
29 czerwca 2018, 19:25
@moth12334: ale pytanie było samuraje vs husaria a nie rycerze vs samuraje vs wikingowie jak w for honor
Odpisz
29 czerwca 2018, 19:49
@GRUBA_BAGIETA: Huzarów można porównać pod rycerzy.
Odpisz
29 czerwca 2018, 20:12
@Lekki69: Racja.
Odpisz
29 czerwca 2018, 20:54
@moth12334: Miecze nie są przystosowane do cięcia zbroi. Do likwidowania opancerzonych celów służyły bronie obuchowe. W przypadku niszczenia kolczug niemcy wynaleźli sztylet(bądź krótki miecz) który na grzbiecie posiadał ząbki którymi rozrywano kolczugi.
Odpisz
19 kwietnia 2020, 09:49
@Lekki69: a samurajów do rycerzy
Odpisz
19 kwietnia 2020, 12:29
@MlodyKamil96: pamiętaj że dalej ci mają zaledwie katanę
Odpisz
9 listopada 2023, 06:03
@Lekki69: Nie huzarów, a husarzy można porównac do rycerzy. Huzarzy to lekka kawaleria wywodząca się z Węgier.
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:41
Szczerze wygraliby samurajowie
Odpisz
19 kwietnia 2020, 09:50
@CCCPball: Husarze*
Odpisz
19 kwietnia 2020, 11:59
@MlodyKamil96: ło kiedy to było
Odpisz
30 listopada 2018, 22:57
Samuraje
Odpisz
Edytowano - 19 kwietnia 2020, 09:46
Husarze*
Odpisz
19 kwietnia 2020, 11:42
@MlodyKamil96: Dzięki za poprawę
Odpisz
28 czerwca 2018, 17:37
oczywiście, że samuraje
Odpisz
28 czerwca 2018, 18:48
@Windows_10: te "gadżety" które miała husaria były by bezużyteczne w starciu z samurajami
Odpisz
28 czerwca 2018, 21:20
@ponczeq: mówisz o pojedynku czy zwarciu
Odpisz
29 czerwca 2018, 09:55
tak, samuraje poza tym byli bardzo dobrze wyszkoleni
Odpisz
29 czerwca 2018, 10:43
@ponczeq: husaria miała szansę tylko w zwarciu
Odpisz
19 kwietnia 2020, 09:50
@ponczeq: te gadzety ktore maja samurajowie byly by bezużyteczne w starciu z husarzami wiec wygraliby husarze
Odpisz
6 lipca 2018, 19:12
Nie podam ci, ale tymi podaj słynnych samurajów używających łuków na koniu. Lecz muszą miecz dwa miecze: Katanę i Wakizashi. MIłego
Odpisz
5 lipca 2018, 17:27
.
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:17
Game Theory zrobili już odcinek o ,,For honor'', w którym udowodnili że samuraj pokonałby rycerza.
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:16
@Kanciarz123: Dlatego w większości starć w For Honor wygrywają samuraje.
Odpisz
29 czerwca 2018, 16:10
@Kanciarz123: Pod jakim względem wygrywają samuraje z resztą? Nie ma reguły że samuraj wygra z rycerzem. Wszystko zależy od personalnych umiejętności wojownika.
Odpisz
29 czerwca 2018, 17:22
Szczerze powiedziawszy, samuraje to jedna z łatwiejszych klas w for honor. Więc jest w tym trochę racji że wygrywają, ale tak jak powiedział kolega u góry, wszystko zależy od umiejętności personalnych wojownika.
Odpisz
29 czerwca 2018, 17:43
@Modernm: Jeśli o grę chodzi to za dużo się nie wypowiem. Moja odpowiedź dotyczyła bardziej porównania prawdziwego rycerza i samuraja. W grze wiele rzeczy nie działa w przypadku prawdziwego starcia człowieka uzbrojonego w stylu samuraja i rycerza.
Odpisz
29 czerwca 2018, 19:10
@SwissBall: W realnym życiu raczej samuraj właśnie nie miał szans ze względu na ich broń. Mówię teraz o pełnym wyposażeniu. Taka zbroja z katana a z mieczem typowo do rabania to no. Już samo to mówi dużo
Odpisz
29 czerwca 2018, 20:06
@Lekki69: Miecz nie był tak naprawdę do rąbania. Miecz służył tak naprawdę tylko przeciwko nieopancerzonemu przeciwnikowi. Do opancerzonych przeciwników rycerze używali broni obuchowej.
Samuraj dzięki lekkiemu pancerzowi może łatwiej unikać ciosów, przez co rycerz może stracić równowagę i odsłonic nieosłonięty punkt. A samurajowie byli szkoleni do takich cięć: pod pachę, w gardło.
Odpisz
29 czerwca 2018, 20:57
@Kanciarz123: "udowodnili" śmiechu warte
Raczej wedle ich opinii samurai walczący na koniu by wygrał z rycerzem piechoty odzianego w kolczugę.
Różnica
Odpisz
29 czerwca 2018, 21:05
@Kanciarz123: Husarz to nie rycerz...
Husarze byli postrach Europy...
Odpisz
29 czerwca 2018, 22:45
@Modernm: Jeśli postawisz 3 świeżych graczy to prawie zawsze wygra samuraj. Są szybsi przez co ani rycerz ani wiking nie mogą mu zbytnio nic zrobić
Odpisz
29 czerwca 2018, 22:52
@matinowak2001: Husarz najczęściej wywodził się ze szlachty, która powstała właśnie ze stanu rycerskiego. I aż takim postrachem to ona nie była. Mimo że niewielu wiedziało jak ją pokonać to i tak nie świadczy to o jej niezwyciężoności. Husaria nie podejmowała walki w trudniejszej pozycji.
Teraz może ktoś zarzucić : A kircholm? Przecież było ich kilkukrotnie mniej!
No było. Ale czy dowiedział się waćpan o manewrze zastosowanym w tejże bitwie? O tym że żeby totalnie zaskoczyć szwedów to husaria i lekka jazda oddaliła się od wozów taborowych czym zmyliła wroga. Uderzyła ona na totalnie zdezorientowanych przeciwników którzy nawet nie zdążyli wysłać posiłków na pierwsze linie.
Poza tym Kozacy wynaleźli sposób na husarie, po prostu chowali się za wozami i stamtąd prowadzili ostrzał. Husarz nie miał jak dostać się do kozaka więc najczęściej trafił konia (nie strzelano w jeźdźca bo pancerz husarski chronił przed zranieniem, lecz i tak pancerz husarski pozostawał wygięty jakby pudzian zamachnął się młotem) i w tej sytuacji był zdany na łaskę piechoty.
Odpisz
30 czerwca 2018, 00:05
Tu się nie zgodzę, ponieważ to wciąż 3 świeżych graczy. A jako że mam troszkę doświadczenia w for honor to najczęściej kończy się takie starcie przełamaniem gardy i silnym atakiem. Wygra ten który pierwszy odkrył resztę ciosów i ekwipunek.
Odpisz
30 czerwca 2018, 00:18
@Lekki69: miecz nie służy do rąbania chyba że oburęczny
z miecza korzystało się raczej do pchnięć lub cięć w nieosłonięte miejsca
Odpisz
30 czerwca 2018, 12:42
@SwissBall: Odsiecz Wiedeńska? Byli nawet dezerterzy po zobaczeniu husarów.
Odpisz
30 czerwca 2018, 17:03
Husarzy*. Husaria a huzaria to co innego.
Tak to fakt że zaciągano kontrakty w których zastrzegano że dopóty będą walczyć, dopóki nie będzie trzeba stanąć twarzą w twarz z husarią.
Odsiecz wiedeńska była spektakularna. Ale należy pamiętać że impet szarży wzmocnił jeden czynnik, którym było natarcie ze wzgórza. Każda ciężka jazda z takim impetem przebiłaby się przez linie wroga. Też należy pamiętać że część wojsk imperium osmańskiego była zajęta szturmowaniem i ostrzeliwaniem Wiednia.
Odpisz
5 lipca 2018, 04:01
@SwissBall: Oni byli mistrzami w strzelaniu z łuków na koniu. Coś co nawet nie było znane w średniowiecznej europie.
Odpisz
5 lipca 2018, 07:45
@Modern_Asassin: Co? A Mongołowie?
Odpisz
5 lipca 2018, 08:23
@Modern_Asassin: Jak nie było znane jak kilkaset lat wcześniej Europejczycy walczyli z mongołami i Arabami którzy strzelali z łuków na koniach. No i jeszcze tatarzy.
Odpisz
5 lipca 2018, 13:41
@Modern_Asassin: samuraje ?
nawet jeżeli to co zrobi strzała rycerz owi w zbroi płytowej
Odpisz
5 lipca 2018, 14:22
@kuklux: Mało który rycerz miał zbroję płytowa. Ba, nawet jak miał to tylko do turniejów konnych. Była po prostu zbyt ciężka i nie wygodna. Biegać w tym nie masz co nawet marzyć.
Odpisz
5 lipca 2018, 15:36
@SwissBall: Pewnie chodziło mu o to, że europejscy rycerze nie strzelali z łuku na koniu. Co do pierwszego kontaktu z tą taktyką to było nim chyba I wojna z Partią.
Odpisz
4 lipca 2018, 00:23
Rycerze ma większą szansę na wygraną niż samuraj iż ponięważ katana by się tępiła przy każdym uderzeniu w zbroję i by miała problem przejść przez zbroje, i tak miecze wtedy służyły do rombańny pózniej zaczęto wykozystywać broń obuchowej a także zaczęto tworzyć miecze specjalne do walki z zbrojnymi rycerzami. A także były rużne zbroje ciężkie tak jak zbroja płytowa zbroja z specjalnego materiału i kolczuga do tego zbroja płytowa i kolczuga lub specjalny materiał i zbroja płytowa i rycerze mieli coś takiego ja mieco-łamacz a takżę tak jak mówią inni zalezy od treningu jaki przeszedł rycerz i jak walczy i czego stosuję bo samuraj to szlachcic inaczej a szlachcic to potomek ryczerza czyli też rycerz więc bardziej bym obstawiał wygraną rycerza niż samurają i zyczę wszystkim miłego.
Odpisz
5 lipca 2018, 03:58
@DarkAngel659: Traf mieczem mistrzy w szelaniu łukiem na koniu.
Odpisz
5 lipca 2018, 11:07
@Modern_Asassin: Napis to wyraźnie bo nie mogę zajarzyć. I miłego
Odpisz
5 lipca 2018, 16:05
@DarkAngel659: Traf mieczem w strzelca z łukiem na koniu. A co do pisania wyraźnie to umiesz Ty w interpunkcję?
Odpisz
6 lipca 2018, 00:14
Nope i mam dysleksje no i mam po prostu wyje bane na interpunkcję. I miłęgo.
Odpisz
6 lipca 2018, 00:17
Tylko ty wiesz ze nie tylko samuraje używali łuków na koniach bo też rycerze ich używali jak coś. I miłego.
Odpisz
6 lipca 2018, 12:23
@DarkAngel659: Podaj przykład znanego rycerza średniowiecznego, który korzystał z łuku podczas jazdy konnej. Oczywiście w czasie bitwy.
Od kiedy miecze służyły do rombaniny? Pierwsze miecze służyły do pchnięć, nawet wikipedia Ci to powie. Wyjątkiem był egipski kopesz, ale Egipcjanie w zasadzie nie korzystali z pancerzy innych niż skórzane lub drewniane, a najczęściej nosili po prostu zwykłe szaty.
Odpisz
28 czerwca 2018, 17:14
Jak japońce przegrają to cała drużyna popełni hentai
Odpisz
Edytowano - 28 czerwca 2018, 17:17
zrobią sudoku
Odpisz
28 czerwca 2018, 17:23
Nie kracz bo już jednego gola żeśmy strzelili ;-;
Odpisz
28 czerwca 2018, 17:34
@Henzej: A trener popełni tiramisu
Odpisz
28 czerwca 2018, 17:42
@Mati129: bukkake*
Odpisz
28 czerwca 2018, 18:36
Odpisz
30 czerwca 2018, 12:44
@qaz123: Komentarze do ulubionych, now!
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:45
myślę że wygrała by husaria bo jednak kawaleria na piechotę
i ok samuraj ma grupy pancerz ale jednak husaria ma pistolety
i nie jestem patriotą po prostu patrze obiektywnie
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:01
@kuklux: "husaria ma pistolety" co
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:07
@Serpent: no ma
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:10
@kuklux: Nie nazwałbym tego pistoletem, Ale broń prochową mieli.
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:37
@kuklux: Co do kawalerii...
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:57
@Serpent: takie skałkowe niecelnie ale jednak
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:58
@Lekki69: ale samuraj byli piechotą
Odpisz
29 czerwca 2018, 16:07
@kuklux: Nie, była to piechota, łucznicy, czasami nawet kawaleria.
Odpisz
29 czerwca 2018, 16:10
okej dzięki za wiadomość jak coś szukam takich informacji aby się szkolić
Odpisz
29 czerwca 2018, 23:18
@kuklux: "nie jestem patriotą"przepraszam bardzo ale ch*j to kogo obchodzi?co to ma do rzeczy.
Odpisz
30 czerwca 2018, 00:05
@kuklux: odnośnie tych pistoletów to najczęściej używali ich jak spartolili się z konia i uciekali z pola bitwy
Odpisz
30 czerwca 2018, 00:16
@ZSRRBall: to że nie faworyzuje polski
Odpisz
30 czerwca 2018, 12:21
@kuklux: i te pistolety nie potrafiły zranić nikogo w zbroi a jak ktoś miał sam ten gruby kaftan to z bliska potrafił zabić taki pistolet a na daleko pocisk uszkadzał kaftan ale go nie przebijał
one służyły do zatrzymania pojedzyńczego pościgu np. lekkiej piechoty
taki obrywając nie dostawał obrażeń ale tracił chwilowo oddech i nie mógł dalej biec
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:42
Shiroyama
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:10
@Liechtensteinball: W sensie, że husaria walczyła pod Shiroyamą? Co miałeś na myśli pisząc ten komentarz? :v
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:14
@zurek1: .
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:35
@zurek1: Ostatnia bitwa samurajów.
Odpisz
29 czerwca 2018, 16:08
@Liechtensteinball: W zasadzie to w pełni uzbrojonych samurajów.
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:01
Wygraliby samuraje
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:15
@Avinex: mam złą wiadomość
Odpisz
28 czerwca 2018, 18:50
Wyobraźcie sobie taką fuzję husarza i samuraja.
Odpisz
28 czerwca 2018, 20:55
człowiek niezniszczalny
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:09
To już nie człowiek, to chodzący wpie**ol i destrukcja.
Odpisz
29 czerwca 2018, 15:02
>mongołowie
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:34
Kto chciałby pograć w Shogun II TW
Odpisz
28 czerwca 2018, 22:24
nie ma co porownywac jakis samurajow do epickiej husarii
Odpisz
29 czerwca 2018, 01:04
kurde niechcący dałem ci w dół przepraszam
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:16
Może w Total War. Na łatwym poziomie trudności.
Odpisz
29 czerwca 2018, 14:31
@Spino21: na tobie też spino.przepraszam
Odpisz