Trochę to skomplikowane...
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Społeczeństwo
Misjonarz
Może chociaż schodom nic się nie stało
Jestem bardzo szczęśliwy, że zdecydowałem założyć konto
Chamstwo w państwie!
Czy wy tam niedźwiedzia macie ku*wa?!
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież13 sierpnia 2019, 18:20
Fizyka kwantowa także jest kompletnie nielogiczna a jednak nikt jej nie kwestionuje... „logika” jest wytworem umysłu działającego na bazie fizyki Newtonowskiej, a zatem już niektóre zjawiska w mikro i makrokosmosie (eksperymenty na elektronach i czarne dziury) są dla nas „paradoksalne” i „bezsensowne”. A jednak nikt tego nie kwestionuje bo mamy na to dowody... Dowody które jasno pokazują że logika nie jest absolutem, A zatem nie można logiki używać do znajdywania dziur w teologij.
Przykład: Fakt że bóg jest wszechmocny. czy może zatem stworzyć kamień którego nie będzie wstanie podnieść? Otrzymujemy paradoks – wniosek: Bóg nie istnieje.
Inny przykład: To zdanie to kłamstwo. Jeśli to kłamstwo to zdanie jest prawdziwe ale wtedy to kłamstwo... Paradoks - wniosek? - Prawda i fałsz nie istnieją.
To oczywiście bzdura, Problem polega na tym, że posługujemy się językiem niedoskonałym, stworzonym przez niedoskonałe umysły, oczywistym więc jest, że zaczną się pojawiać problemy gdy opisujemy w nim nieco bardziej „ezoteryczne” sprawy. To nie znaczy że takie sprawy nie istnieją.
Taki krótki wykład filozoficzny.
Tak na marginesie, z punktu widzenia Boga zło które czyni człowiek rani przede wszystkim jego samego. Zatem ofiara z syna Bożego miała na celu przede wszystkim uleczyć ludzi z tego co sami sobie zrobili, raczej niż chronić ich przed Bożym „gniewem”.
Odpisz
15 sierpnia 2019, 10:06
@Anavion: tyle że teologii nie działa w skali kwantowej. Ona jest w skali normalnej gdzie logika działa normalnie
Odpisz
11 sierpnia 2019, 04:20
Bóg ma rozdwojenie jaźni
Odpisz
11 sierpnia 2019, 13:57
@Weffer: nie, nie ma
Chociażby dlatego że osoby są trzy, a to nie działa w ten sposób
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:07
Tak swoją drogą
Odpisz
11 sierpnia 2019, 10:06
@obustronna: zdenerwował się kolega i się czepia ortografii.
Odpisz
11 sierpnia 2019, 12:46
@Sapiens: że ja?
Odpisz
11 sierpnia 2019, 08:33
Ciąg za wajchę, Kronk!
Odpisz
11 sierpnia 2019, 08:37
@OstatniSith2005: Nie tę wajchę! Tę drugą!
Odpisz
10 sierpnia 2019, 21:35
To nie działa w ten sposób
Odpisz
10 sierpnia 2019, 22:04
@napletnik: to działa w ten sposób
Odpisz
10 sierpnia 2019, 22:33
Nie, bo Bóg jest w trzech osobach, które są jednocześnie są jednym bytem, jak i trzema różnymi osobami. Bóg w cale nie musiał iść na śmierć, ale jednak to zrobił, I ten ból czuł Syn Boży, ale nie Bóg Ojciec. Brzmi to popapranie, ale dla tych znają chociażby podstawy chrześcijaństwa i chodzili na religię w podstawówce zrozumieją.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 22:48
@napletnik: Ale wciąż jest jedną osobą w trzech osobach (Chyba postaciach), więc ginie dla siebie. Ewentualnie ginie za ludzi, by uchronić ich przed śmiercią/Grzechem pierworodnym, czyli własną karą...
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:03
@napletnik: wydaje mi się, że to uproszczenie było celowe na rzecz mema
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:04
nie ewentualnie, tylko na pewno
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:05
@napletnik: Czyli ginie za siebie, żeby uratować ludzi przed samym sobą. Dobrze, że w końcu to potwierdziłeś.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:14
Skoro Bóg jest nieskończony, to poco ma się operować logiką?
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:17
@ZEUS_: Żeby ludzie byli w stanie pojąc istotę boską, chociaż trochę i, żeby więcej osób w niego uwierzyło?
No i nawet, jeśli nie posługuję się logiką to, to jest bezsensu.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:26
Kiedy będzie operować się logiką, to już nie będzie wszechmocny, bo logika będzie go zniewalać (czy jakoś tak, nie znalazłem lepszego słowa)
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:27
@ZEUS_: ujarzmiać?
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:31
@ZEUS_: W jaki sposób? Przecież to Bóg, a z tego co wiem to on stworzył świat, czyli też logiczne myślenie.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:42
Najwidoczniej Bóg chce by ludzie się trudzili w poznawaniu jego istoty. A tak btw. w chrześcijaństwie w poznawaniu istoty jak i woli Boga nie powinno się poznawać tylko przy pomocy logiki , ale ważniejsze jest modlitwa o to. Skoro nieskończoności człowiek nie ogarnie, to sama nieskończoność może pomóc człowiekowi ogarnąć.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:44
Bóg stworzył logikę, ale on sam może być poza logiką.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:46
Kiedy murarz zbuduje dom, to zamyka się w nim i zapomina o zewnętrznym świecie? xd
Odpisz
11 sierpnia 2019, 00:19
@ZEUS_: No od tego czy zapomniał wstawić drzwi i jak długo tam siedzi :D
Odpisz
11 sierpnia 2019, 00:20
@napletnik: filozof się znalazł :)
Odpisz
11 sierpnia 2019, 00:24
@ZEUS_: Bezsensowny przykład.
No i jeśli budował dom dla siebie to why bot?
Więc argumentem za istnieniem Boga jest "Tak, bo Bóg". Co jest bezsensowne. W jaki sposób Bóg chciałby nakłaniać ludzi do siebie popełniając tyle błędów (np. biblia) przecież jest wszechwiedzący, więc powinien wiedzieć o tym, że to tylko zniechęci ich do niego
Odpisz
11 sierpnia 2019, 01:25
Jakie błędy?
Odpisz
11 sierpnia 2019, 02:01
mów
Odpisz
11 sierpnia 2019, 08:32
@napletnik: Bóg to wg kościoła relacja ducha Świętego Boga ojca i Jezusa
Odpisz
11 sierpnia 2019, 09:50
@ZEUS_: Np "Bóg jest miłosierny i nie omylny" Jeb potop...
No, a potem "Wiecie co... Zmieniam zdanie teraz będziemy ziomki"
Odpisz
11 sierpnia 2019, 14:03
No mniej więcej. Bóg nie jest tylko miłosierny, ale też sprawiedliwy, jeśli była tylko jedna dobra rodzina na ziemi to nie chciał robić potopu ale musiał.
Swoją drogą to nie było tak że nagle Bóg powiedział „teraz będziemy ziomki”. Wcale nie zmieniał żadnego zdania, On i Noe dobrze się znali, można nawet powiedzieć że przyjaźnili. Do postaci ST takich jak Abraham albo właśnie Noe Bóg mógł nawet przychodzić na herbatę i ciastko
Odpisz
11 sierpnia 2019, 14:36
@KoalaStefan: Po potopie bóg zawarł z ludźmi, bodajże przymierze (?), czyli tak jakby ''Teraz będziemy ziomki''
Odpisz
11 sierpnia 2019, 15:05
no to może w ten deseń, ale żadnej zmiany zdania nie było
Odpisz
11 sierpnia 2019, 00:09
Tylko że nie
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:22
To jest najgorsze streszczenie Biblii ever!
Odpisz
10 sierpnia 2019, 22:34
Jeśli chodzi o katolicyzm to ten mem nie ma sensu xD
Odpisz
10 sierpnia 2019, 22:47
@FranekDolasek: Jezus umiera za ludzi dla boga, aby uratować ludzi przed śmiercią, czyli grzechem pierworodnym.
Nie żeby coś, ale mem mówi o chrześcijanach, czyli wszystkich wierzących w Jezusa Chrystusa, więc tez o katolikach.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:31
I znowu błąd. Polecam poczytać KKK.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 23:32
@FranekDolasek: Ku klux klan?
No to pokaż mi błąd i popraw mnie, bo coś mi się zdaję, że z nas dwóch to tylko ja czytałem biblię.
Odpisz
11 sierpnia 2019, 00:08
KATECHIZM
KOŚCIOŁA
KATOLICKIEGO
Odpisz
11 sierpnia 2019, 00:19
@KoalaStefan: Wiem to był żart...
Odpisz
18 sierpnia 2019, 19:27
Słaby ten żart. A jeśli interpretujesz Biblię sam to czytaj w oryginale.
Odpisz
18 sierpnia 2019, 23:04
@FranekDolasek: W oryginale czyli wszystko dosłownie? K, czyli zabijać niewiernych, homo i kobiety
Odpisz
18 sierpnia 2019, 23:05
STARE
K**FA JEGO MAĆ
PRZYMIERZE
Odpisz
18 sierpnia 2019, 23:09
Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie dziwię się, że źle interpretujesz Biblię.
Odpisz
18 sierpnia 2019, 23:25
@FranekDolasek: Powiedziałeś, że nie mam interpretować, a brać 'oryginal"
Odpisz
19 sierpnia 2019, 14:12
Napisałem, żebyś czytał w oryginale, czyli języku, w którym zostało to napisane, bo pewne zwroty pojęcia i przypowieści inaczej się traktowało wtedy, w tamtej kulturze i języku niż my to robimy dzisiaj. 200 lat temu "ku*as", "dupa" i "kobieta" w języku polskim miało zupełnie inne znaczenie niż dzisiaj - nie dogadalibyśmy się z tamtymi ludźmi normalnie. A wyobraź sobie, że czytasz tekst sprzed ponad 2000 lat, z całkowicie innej kultury i innego języka. Jak przeczytasz Katechizm Kościoła Katolickiego to nie będziesz musiał sam interpretować, bo tam masz wszystko wytłumaczone przez specjalistów. A na internecie ludzie piszą bzdury, które sami sobie wymyślili.
Odpisz
20 sierpnia 2019, 02:37
@FranekDolasek: Co i tak nie zmienia, że homo i innowiercy są be be, bo tak
Odpisz
20 sierpnia 2019, 12:21
no właśnie nie
Homo jest traktowane jak jest bo po prostu jest wbrew naturze
Innowiercy i ateiści są ok dopóki nie plują na Kościół ani się nie wysadzają
Odpisz
20 sierpnia 2019, 15:15
KKK 2358 Pewna liczba mężczyzn i kobiet przejawia głęboko osadzone skłonności homoseksualne. Skłonność taka, obiektywnie nieuporządkowana, dla większości z nich stanowi trudne doświadczenie. Powinno się traktować te osoby z szacunkiem, współczuciem i delikatnością. Powinno się unikać wobec nich jakichkolwiek oznak niesłusznej dyskryminacji. Osoby te są wezwane do wypełniania woli Bożej w swoim życiu i – jeśli są chrześcijanami – do złączenia z ofiarą krzyża Pana trudności, jakie mogą napotykać z powodu swojej kondycji.
Odpisz
20 sierpnia 2019, 18:19
@KoalaStefan: Przecież zwierzęta też często są homo, więc jak wbrew naturze?
Niewolnictwo też jest spoko?
Kto by pobił kijem swego niewolnika lub niewolnicę, tak iżby zmarli pod jego ręką, winien być surowo ukarany. A jeśliby pozostali przy życiu jeden czy dwa dni, to nie będzie podlegał karze, gdyż są jego własnością – Księga Wyjścia 21, 20-21.
Niewierni? Księga Powtórzonego Prawa 13:7-12
Jeśli cię będzie pobudzał skrycie twój brat, syn twojej matki, twój syn lub córka albo żona, co na łonie twym spoczywa albo przyjaciel tak ci miły, jak ty sam, mówiąc: «Chodźmy, służmy bogom obcym», bogom, których nie znałeś ani ty, ani przodkowie twoi - jakiemuś spośród bóstw okolicznych narodów, czy też dalekich od jednego krańca ziemi do drugiego - nie usłuchasz go, nie ulegniesz mu, nie spojrzysz na niego z litością, nie będziesz miał miłosierdzia, nie będziesz taił jego przestępstwa. Winieneś go zabić, pierwszy podniesiesz rękę, aby go zgładzić, a potem cały lud. Ukamienujesz go na śmierć, ponieważ usiłował cię odwieść od Pana, Boga twojego, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli. Cały Izrael, słysząc to, ulęknie się i przestanie czynić to zło pośród siebie.
Odpisz
20 sierpnia 2019, 18:22
@FranekDolasek: KKK to ''zasady moralności Kościoła katolickiego'', bibilia mówi w prost o mordowaniu pogan, homo no i biciu niewolników.
To, że katolicy mają swoje zasady to nic nie wnosi, że ich bóg kazał napisać książkę której Stephen King by się nie powstydził.
Odpisz
20 sierpnia 2019, 18:26
Stare przymierze, to raz
Wbrew naturze bo R U C H A Ń S K O nie daje wtedy życia
Odpisz
20 sierpnia 2019, 22:56
@KoalaStefan: Czyli wywalamy też 10 przykazań bożych itd.?
No i od kiedy to sprowadza się tylko do potomstwa? Równie dobrze zwierzęta mogą to robić dla przyjemności.
Odpisz
20 sierpnia 2019, 23:08
Weź, stary. Już ci napisałem, żebyś przeczytał KKK. Wrzucasz mi tu jakieś losowe fragmenty, bez kontekstu, z własną interpretacją i do tego dawno skomentowane oraz uzupełnione przez Jezusa przez co mają zmieniony sens, i jeszcze uważasz to za dowód. Niewolnictwo było w tamtych czasach u Żydów zupełnie inaczej traktowane i było czymś znacznie bardziej pozytywnym niż dzisiejsza umowa o pracę, a myli cię tylko sama nazwa. Ale, nawet pomijając takie szczegóły, katolicyzm to przede wszystkim Nowy Testament, który uzupełnia Stary Testament (więc jeśli podajesz fragmenty tylko ze ST to tak jakbyś przeczytał tylko połowę jakiejś lektury, a później pisał z niej rozprawkę). Kościół Katolicki zakazuje i potępia mordowania pogan, znęcania się nad homo, bicia ludzi, nawracania siłą, obrażania innych, a nakazuje kochać wszystkich ludzi! I nie jest to jakaś czcza interpretacja, ale rzetelna analiza Biblii przez specjalistów z całego świata, między innymi najlepszych historyków. Poczytaj wypowiedzi znanych ateistów na temat Biblii. Nie wierzą w Boga, ale zdają sobie sprawę z kunsztu literackiego i przekazu moralnego tego dzieła, bo patrzą na nie obiektywnie. Plotki mówiące, że Biblia namawia do zabijania, mordowania itp. nie są jakimś poglądem czy własną interpretacją, ale po prostu błędem, na który należy zwracać uwagę.
Odpisz
20 sierpnia 2019, 23:27
@FranekDolasek: Ch*ja za długie.
Już mówiłem, że KKK to zasady katolicyzmu, a ja mówię o biblii. Nie zeby coś, ale ja tu nic nie interpretowałem, a wstawiłem całe fragmenty
Odpisz
20 sierpnia 2019, 23:56
Zasady katolicyzmu to zasady Biblii. Jak wstawisz całą Biblię to uznam, że wstawiłeś cały fragment, bo do cytatów z ST są odwołania w NT, które je uzupełniają (bez nich masz religię judaistyczną, a nie chrześcijańską). Napisałeś, że "bibilia mówi w prost o mordowaniu pogan, homo no i biciu niewolników". Jest to zła interpretacja, która wynika z niewiedzy i uleganiu fałszywym informacjom. A jak nie chce ci się czytać książek i ich interpretacji to się nie wypowiadaj na ich temat, bo później pleciesz takie głupoty.
Odpisz
21 sierpnia 2019, 00:56
@FranekDolasek: Co XD? Katolik to członek kościoła katolickiego, a Chrześcijanin to osoba wierząca w Jezusa Chrystusa. Jak już to zasady biblii to zasady chrześcijan.
Z tego co widzę to gówno wiesz, ale próbujesz zabłysnąć...
Fałszywe informacje to czytanie Biblii? No i ku*wa jaka interpretacja? Ile razy mam ci powtarzać, że to pełny fragment biblii, a nie moja interpretacja
Odpisz
21 sierpnia 2019, 15:50
Nie masz kompletnie wiedzy na temat chrześcijaństwa, a się wypowiadasz. "Katolik to członek kościoła katolickiego, a Chrześcijanin to osoba wierząca w Jezusa Chrystusa. Jak już to zasady biblii to zasady chrześcijan." Jakbyś nie wiedział to katolik to też chrześcijanin. Ale odkrycie, co? "Fałszywe informacje to czytanie Biblii? No i ku*wa jaka interpretacja? Ile razy mam ci powtarzać, że to pełny fragment biblii, a nie moja interpretacja" Ale, co z tego, że mi podałeś fragment skoro go źle rozumiesz. To tak jakby ci dziewczyna podesłała fragment "Kocham cię jak przyjaciela", a ty byś przeczytał tylko "Kocham cię" i zaczął powtarzać wszystkim, że dziewczyna się w tobie zakochała. Albo jakbyś przeczytał "Fajny ku*as" i myślał, że to mowa o penisie, a okazałoby się, że to tekst z XVIII wieku, gdzie "ku*as" to była taka ozdoba. Podałeś fragment i spoko, ale co z tego skoro go nawet nie rozumiesz. Jeśli mówisz, że Biblia namawia do zabijania, znęcania się itp. to powinieneś najpierw skończyć jakąś szkołę, bo pisząc tak po prostu kłamiesz, ale zgaduję, że pewnie ktoś cię wprowadził w błąd, bo sam byś tego nie wymyślił jakbyś rzetelnie przeanalizował Pismo Święte.
Odpisz
21 sierpnia 2019, 17:26
@FranekDolasek: Brawo, ale nie każdy chrześcijanin to katolik, więc ich tak nie traktuj...
To przecież ty tak robisz. Ja wstawiam CAŁY fragment, a nie ''Kocham cie'' z ''Kocham cie jak przyjaciela''.
Podoba mi się ten wysoki poziom hipokryzji u ciebie.
Biblia namawia do tego jak Koran i reszta tych książek fantasy.
Widać, że jesteś zwykłym katolem który nie potrafi znieść tego, że ktoś się z nim nie zgadza i będzie spamił jednym gównem.
Odpisz
21 sierpnia 2019, 17:45
Nie traktuje tak tego. Wszyscy chrześijanie mają pewne wspólne elementy, między innymi to, że Bóg jest miłością i należy traktować każdego człowieka z miłością i szacunkiem, co ty negujesz, pokazując swój brak wiedzy. Już ci pisałem. Wstawiasz fragment, ale nie cały, bo możesz wstawić fragment "Zbrodni i Kary", ale nie pojmiesz sensu tej powieści, jeśli nie przeczytasz całej książki. Wtedy to wciąż będzie fragment wyrwany z kontekstu. Wskaż mi, w którym miejscu jestem hipokrytą?
"Biblia namawia do tego jak Koran i reszta tych książek fantasy. Widać, że jesteś zwykłym katolem który nie potrafi znieść tego, że ktoś się z nim nie zgadza i będzie spamił jednym gównem.". Takimi tekstami pokazujesz swój niski poziom inteligencji. Nazywając Biblię książka fantasy robisz z siebie dziecko z podstawówki (bez obrazy, ale ja to jest fakt), bo żaden człowiek trzeźwo myślący, żaden mądry naukowiec nie przypisze księgi, która tak wpłynęły na losy świata do złej kategorii gatunkowej. I jak już wcześniej pisałem: Ty nie masz swojego zdania tylko po prostu szerzysz nieprawdę. Twoje zdanie to jest kiedy napiszesz "Lubię żółty kolor", "Nie wierzę w Boga", a błąd logiczny to kiedy napiszesz "Ziemia jest płaska", "Biblia namawia do mordowania". Po prostu popełniasz błąd logiczny, za który każdy inteligentny ateista cię wyśmieje.
Odpisz
10 sierpnia 2019, 21:55
Odpisz
2 sierpnia 2019, 07:28
Kirowanko time
Odpisz
2 sierpnia 2019, 09:24
@Jastrzab03: collab z evangelionem się skończył niestety
Odpisz
2 sierpnia 2019, 09:28
@Zamiesz: Szkoda. Przynajmniej nie jest to kompletnie martwe tutaj, bo gendo pose to dosyć rozpoznawalny mem.
Odpisz
2 sierpnia 2019, 08:18
Bagietson kocham cię ooo oo oo oo o
Odpisz
2 sierpnia 2019, 08:17
fly fly dont sleep
Odpisz
2 sierpnia 2019, 08:11
Tu Bagietson lecimy lecimy nie śpimy
Odpisz
2 sierpnia 2019, 08:43
naruciak cie potrzebuje
Odpisz