Mimo że Hiob był spoko, to nie miał łatwo
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Teraz byłoby inaczej panie Marku
Zawsze sie ktos taki znajdzie w klasie..
Tak działa wszechświat
To ten mniej utalentowany
Jest dobrze? Jest tanio.
Angielskie śmieszki
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież15 listopada 2019, 14:29
Po co istota wszechwiedząca zakłada się o coś tak niedorzecznego?
Odpisz
15 listopada 2019, 16:42
@dustin2001: Dlatego że nie jest wszechwiedząca. Chrześcijański bóg ma w sobie tyle sprzeczności, że to wszystko podważa jego istnienie.
Odpisz
15 listopada 2019, 18:15
@dustin2001: Tak naprawdę nie było żadnego zakładu. Historia Hioba to bardziej przypowieść, mająca pokazać, co Bóg daje człowiekowi, który w pełni zawierza się Jego woli.
A Broskiego nie słuchaj, jest ignorantem który nie potrafi przyjąć do wiadomości, że jego definicja logiki rozmija się z faktyczną.
Odpisz
15 listopada 2019, 18:15
@Broski:
Przecież jest dobry i kochający.
WYRŻNĄĆ WSZYSTKICH, NAWET ZWIERZĘTA.
Dba o sprawiedliwość.
WEŹCIE SOBIE ICH CÓRKI SIŁĄ, ŻONECZKI BĘDZIECIE MIELI, HEHE.
No i nigdy nie żałowałby swojego stworzenia.
JEB POTOP.
Odpisz
15 listopada 2019, 18:18
@Baturaj:
No cóż. Z tej przypowieści można wyciągnąć to, że Bóg pozwala złu na to, żebyś stracił wszystko, co kochasz, a potem w tę pustkę może podarować ci cokolwiek innego, nawet jeśli nie odzyskasz swoich pierwotnych bliskich.
Co jak, co, ale dla mnie to nie jest "boskie" zachowanie. Czemu zabawiał się losem ludzkim? Sobie niczego nie musiał udowadniać. Człowiekowi też niczego nie musiał, bo Hiob wiedział, że szczerze wierzy. Szatanowi? Po co on ma udowadniać Szatanowi? A nawet jeśli. Mógł go obdarować wizją przeszłości, a nie bawić się Hiobem. JEST NIESKOŃCZENIE WIELE MOŻLIWOŚCI i ta niekoniecznie jest najlepsza.
Odpisz
15 listopada 2019, 18:19
@dustin2001: Ech, czyli jesteś kolejnym ignorantem. Fajno.
Poczytaj sobie moje komentarze tu:
https://memy.jeja.pl/358222,modlitwa-sceptyka.html
Odpisz
15 listopada 2019, 19:23
@Baturaj: Heh, gościu, który nigdy nie obronił swoich tez logicznym myśleniem będzie mnie logiki uczył, how sad.
Odpisz
15 listopada 2019, 20:06
@Baturaj:
Brzmiałeś nie głupio, ale to jedno.
Ale z kolei teraz dajesz nam zakładkę ignorant, bez podania powodu konkretnego.
Mi za same pytania np. zadawanie pytań jest ignoranckie?
No, ale powiedz mi.
Dlaczego Bóg stworzył Szatana?
Odpisz
15 listopada 2019, 20:38
@dustin2001: Ty nic nie rozumiesz. Bóg dał Szatanowi wolną wolę i to on sam wybrał żeby się zbuntować.
Odpisz
15 listopada 2019, 20:43
@darcus:
Ale po co stworzył kogoś, kto miał się zbuntować?
Odpisz
15 listopada 2019, 21:41
@dustin2001: Bóg jest miłosierny i dał wszystkim istotom wolność wyboru.
Odpisz
15 listopada 2019, 23:26
@darcus:
Ale, co to za wybór jak on wie, co się wydarzy?
Odpisz
15 listopada 2019, 23:31
@dustin2001: Bóg wie co się wydarzy, ale nadal masz wybór. On po prostu wie jaką podejmiesz decyzję, nie podejmuje jej za ciebie.
Odpisz
16 listopada 2019, 00:16
@darcus: Szczerze to skoro bóg wie wszystko to równie dobrze mógł nie tworzyć nic, bo po co? Żebyśmy cierpieli? Żeby później zesłać potop? Bóg jest chorym sadystą
Odpisz
16 listopada 2019, 00:20
@Rakiczan: Nie jest chorym sadystą! Bóg jest nieskończenie dobry i miłosierny! Stworzył nas żeby dać nam wolną wolę i kocha nas tak bardzo, że zesłał swojego jedynego syna, Jezusa Chrystusa, żeby umarł za nas na krzyżu! A ty po prostu nienawidzisz Boga bo chcesz grzeszyć i wiesz że on cię za to ukarze!
Odpisz
16 listopada 2019, 08:28
@darcus: że tak spytam - Ty się Darcus nawróciłeś?
Odpisz
16 listopada 2019, 09:07
@SkrzydlataHusaria: On ironizuje :)
Odpisz
16 listopada 2019, 10:19
@darcus:
Przeraża mnie to, że ktoś cię popiera w tym, co piszesz, haha.
Odpisz
16 listopada 2019, 12:43
@dustin2001: Ja nic nie ironizuję! Bóg jest nieskończenie dobry i pogódź się z tym, albo spłoniesz w piekle!
Odpisz
16 listopada 2019, 13:15
@Broski: Wiele razy używałem logiki, to, że jej nie potrafisz zrozumieć (mimo że tłumaczyłem Ci wiele razy) to Twoja sprawa.
Natomiast ty jedyne czego używasz to błędu konfirmacji, więc zważaj na słowa.
Odpisz
16 listopada 2019, 13:19
@dustin2001: Przepraszam, po prostu naprawdę dużo ludzi wypowiada się na temat katolicyzmu albo nielogiczne, albo nawet nie mając świadomości, na czym katolicyzm dokładnie polega.
Dlaczego stworzył Szatana? Proste - nie wiemy. Po prostu nie wiemy. I to jest właśnie na plus naszej religii. Bo co jest bardziej prawdopodobne - że jeśli zostaliśmy przez Coś stworzeni, to będziemy potrafili to coś w pełni zrozumieć i wiedzieć, jak wygląda, jak w mitologii greckiej, czy może to, że nie zrozumiemy Tego w pełni, a w zasadzie prawie wcale?
No właśnie.
Stworzył Szatana po prostu - bo chciał. I według naszej religii, która mówi, że wszystko, co Bóg robi, jest dobre, nawet jeśli z naszej perspektywy wydaje się nam inaczej, było to dobre.
Odpisz
16 listopada 2019, 14:26
@Baturaj:
Czyli nie wiemy, po co Bóg stworzył zło. Żebyśmy mieli wybór? Czy w niebie jest zło? Czyli tam nie czujemy niczego złego, bo mamy bezpośredni kontakt z Bogiem? Czy to nie brzmi jak pranie mózgu?
Czyli nie wiemy, dlaczego Bóg chciał pozbyć się nas z Edenu. Po co tworzył tak ładne owocki? Żeby dać nam wybór? Znał człowieka DOSKONALE. Wiedział, co się stanie jak położy to drzewo na środku ogrodu. To jak rodzic kładący na środku pokoju pojemnik ze słodyczami, mówiąc: "NIE WOLNO CI Z TEGO JEŚĆ." (Chociaż wie, że taki zakaz zachęci jego dziecko do złamania go.) i karze go za to. Zamiast być tym normalnym rodzicem i pomóc zdrowo swojemu dziecku, to woli go karać i uważać, że to w pełni tylko i wyłącznie jego wina.
Czyli nie wiemy, dlaczego Bóg wybiera sobie jeden lud i twierdzi, że jest lepszy niż inni? Naród wybrany. Niech kradnie, niech bierze wszystko i ucieka do swojej ziemi obiecanej. Niech brzydzi się każdym, kto jest innego wyznania.
Ja nadal czekam na aktualizację Biblii. Homoseksualizm był niechciany, żeby zwiększyć populację szybko. A teraz? Mamy sporą populację, więc nie ma już tego powodu, a nadal są zakazy. Biblia powinna być ponadczasowa, jeżeli jest dziełem Boga, dlatego powinna pasować w 100% pod dzisiejszą moralność jak i tą za 100, 200, 500 lat...
Rozumiem, że zabijanie jest dobre, jeżeli Bóg tak powie? Wojna jest dobra, jeżeli tak zdecyduje.
Ja zrezygnowałem z pojęcia dobra i zła, bo jak dla mnie to jest nieaktualne. Widzę, że tam gdzie Jahwe, tam działa to tak samo.
Ja chciałbym wierzyć w coś, co rozumiem. Wiem jak to działa. Jak czegoś nie rozumiem, to mnie to będzie raczej straszyło, będę chciał to poznać. A co jak nie da się tego poznać? Mam bezgranicznie wierzyć? Czy mam myśleć, wiązać fakty i mieć chociaż podstawę, na stalowych nogach?
Odpisz
16 listopada 2019, 15:09
@dustin2001: Rozumiem takie podejście. Ja wolę wierzyć w katolickiego Boga, bo przekonałem się, że wiara ta nie przeczy faktom, tylko je uzupełnia (ba, zawsze będzie to robić, i właśnie dlatego jest ponadczasowa), oraz jest wewnętrznie spójna.
Jeślic chcesz, zapraszam na moją grupę tutaj na Jeja: Prawdziwi Katolicy, stworzona została po to, żeby rozwiewać nieprawdziwe informacje o katolicyźmie.
Pozdrawiam
Odpisz
16 listopada 2019, 16:58
@Baturaj:
No właśnie niezbyt. Wszędzie tam, gdzie człowiek wstawiał bóstwo, tam dzisiaj mógł praktycznie postawić naukę.
Dla mnie wszelakie bóstwa to wytwór jedynie człowieczej wyobraźni. Nie ma bytu wyższego od człowieka.
Jedynie inne cywilizacje kosmiczne, które istnieją bądź nie, mogą posadzić się wyżej.
Wiara nigdy nie powinna była uzupełniać faktów, to zawsze trzeba rozdzielać.
Wewnętrznie spójna... Powiedzmy.
Dziękuję za zaproszenie, ale znam już sporo argumentów katolickich. Nie przemawiają do mnie. Za to ja polecam kanał na YouTube DarkMatter2525, robi zabawne animacje związane z Biblią.
Nie są obraźliwe, po prostu pokazują ich logikę.
Odpisz
16 listopada 2019, 17:50
@Baturaj: Masz całkowitą rację. Bóg i wszystko co jest z nim związane jest całkowicie spójne, a nawet jeśli wydaje się że jest inaczej, to tylko dlatego, że nie potrafimy tego zrozumieć. Boska logika wykracza poza naszą marną, ludzką logikę, podobnie jak boski rozum. Nie możemy się równać z Bogiem. On jest dawcą moralności i to on decyduje o tym co jest dobre, a co złe. Ma plan który jest ostatecznie dobry i każde jego działanie prowadzi do jak największego dobra, nawet jeśli wydaje nam się że tak nie jest. Pamiętajmy że jesteśmy tylko marnym pyłem i widzimy maleńki skrawek rzeczywistości. Bóg jest niedokończony i wszechwiedzący, widzi wszystkie możliwe konsekwencje wszystkich możliwych działań i wie dobrze co należy zrobić żeby skutek był najbardziej dobry. Może to zrobić, bo jest wszechnocny i chce to zrobić, bo jest nieskończenie dobry. Co więcej, od początku miał taki plan, bo jest wieczny i niezmienny w czasie. Jeśli Bóg zabija, a nam tego zabrania, to to nie jest złe, podobnie jak nie jest złe kiedy rodzic pije piwo ale zabrania tego swojemu dziecku. Istnieją powody które wykraczają poza rozumienie dziecka. Pamiętajmy też, że Bóg nas kocha, a danie nam wolnej woli byśmy mogli go słychać lub nie jest aktem ogromnego zaufania dla nas. Kiedy go nie słuchamy dokonujemy największej zdrady tego zaufania. Bóg nie chce nas wtrącać do piekła. To my sami się tam wtrącamy poprzez brak posłuszeństwa Bogu. Poza tym, nawet gdyby Bóg nie istniał, co masz do stracenia, jeśli uwierzysz? Proponuję uwierzyć i pójść do nieba gdzie będziemy wiecznie szczęśliwi i będziemy mogli przez całą wieczność czcić Boga i dziękować mu za jego ogromną miłość i dar życia. Niech źli bezbożnicy płoną w piekle, tam gdzie ich miejsce, z dala od Boga.
Odpisz
16 listopada 2019, 20:12
@darcus: Wszystko, co powiedziałeś, zgadza się z katolicyzmem, oprócz ostatniego zdania. ŻADEN świadomy, prawdziwy katolik ci tak nie powie.
Ale nie wiem, po co Ci odpisuję, skoro zaraz zgłosisz mój komentarz i admini usuną cały wątek, prawda? Bo co? Bo prawda zabolała? Kiedyś pisałeś to otwarcie w komentarzach, a teraz już nie chcesz?
Tak, wierzymy w to, ale nie nazywamy nikogo "bezbożnikiem", bo zabronił nam tego sam Chrystus. I kolejny raz:
Nieważne, co sądzicie o dogmacie o Bogu, że jest "niemożliwy do zrozumienia przez człowieka", czy że to jest "bardzo wygodna furtka", czy że to jest "bez sensu" - dzięki temu wiara katolicka jest wewnętrznie spójna i będzie taka ZAWSZE. Nieważne, co o tym dogmacie myślicie.
I ty się dziwisz, dlaczego mówię, że nigdy nie rozumiałeś katolicyzmu.
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2019, 20:14
@dustin2001: Sorki, ale właśnie ich filmiki są totalnie nielogiczne. Swego czasu Darcus podsyłał nam te filmiki na Prawdziwych Katolików, i tam gdzie mogłem i gdzie miałem siłę, wypunktowałem ich błędy.
Ale jeśli chcesz się zamykać na nowe argumenty, to ok, nie naciskam.
Te tematy o tych filmikach nadal tam są.
Odpisz
16 listopada 2019, 22:10
@Baturaj: Ale ja to wszystko rozumiem i zgadzam się z tobą bracie w wierze! Przepraszam za to o bezbożnikach, miałem na myśli osoby, które nie wpuszczają do swoich serc Boga.
Odpisz
16 listopada 2019, 22:16
@darcus: Nikt z ludzi nie ma prawa oceniać, kto pójdzie do piekła, a kto nie.
Ironizuj ile chcesz, przyjacielu.
Odpisz
16 listopada 2019, 22:25
@dustin2001: Weź mi nie mów o DarkMatter2525! Ten człowiek nic nie rozumie. Punktuje tylko jakieś pozorne nieścisłości których sam nie rozumie i dobudowuje do tego fikcyjną wizję Boga. Właściwie jakiejś parodii Boga! No i oczywiście że ten Bóg nie istnieje, bo to nie jest nasz, prawdziwy Bóg, tylko jego zmyślony, wynikający z niezrozumienia. Błogosławieni ci, którzy nie widzieli, a uwierzyli. Trzeba wierzyć w to że Bóg czyni cuda i do nas mówi. Nie wszyscy to podzielają, ale ja osobiście wierzę, że Bóg, będąc wszechmocnym, dobrze wiedział czego będziemy potrzebować i napisał Biblię tak, żeby każdy w każdym momencie życia (jeśli odpowiednio ją zinterpretuje) mógł znaleźć tam pokrzepienie i pomoc. Bóg nie musi do nas mówić na głos, bo już zawarł w Biblii wszystko czego potrzebujemy. On w pewnym sensie nadal do nas mówi przez karty tej księgi. Bóg jest ponad czasem, więc dla niego to komunikacja bieżąca. My też musimy to tak widzieć, musimy tylko otworzyć serca na boską mądrość i dobro. "Miej serce i patrzaj w serce"
Odpisz
16 listopada 2019, 22:26
@Baturaj: Nie oceniam. Wierzę że Bóg dokona sprawiedliwego osądu.
I przestańcie mówić że ironizuję! Ja naprawdę w to wierzę!
Odpisz
19 listopada 2019, 08:02
@darcus: Zapomniałeś, że są ludzie, do których Bóg mówi.
Chyba że to chorzy psychicznie. Oczywiście.
Bracie w wierze.
Odpisz
19 listopada 2019, 08:14
@Baturaj: Miałem na myśli nas wszystkich, nie wybrańców.
Odpisz
16 listopada 2019, 23:44
Miałem to przedwczoraj na polskim XD
Odpisz
15 listopada 2019, 19:09
Ale nam tu rośnie nasza PIENKNA ANTYKATOLICKA młodziesz ;))))
Już za nietługo wyrszniemy całą tą religiem hehe
Jeżeli ktoś kompletnie odwrócił się od religii ze względu na komentarze jakichś randomków z internetu to się cieszę bo tak czy siak by wcześniej czy później by to zrobił.
A tak z drugiej strony to tą ogromną dysproporcją głosów w komentarzach naczelnych antyteistów można przypuszczać, że nie mam tu do czynienia z wieloma teologami.
Gdy gwiazda wypowiada się na jakiś temat nie związany z jej branżą można z dużą dozą pewności przewidzieć ogólne oburzenie ludzi na jej słowa.
Ale wiecie jak ktoś kto pomodlił się kiedyś i nie doznał żadnego objawienia no to już jednoznaczny znak co do wartości religii w społeczeństwie.
Jejaki po co my w ogóle tak lubimy się dzielić co? (Już pomijam fakt, że podziały są potrzebnym konstruktem społecznym, zastanawia mnie czemu zawsze ktoś wywołuje gównoburze i zaraz wszyscy obierają swoją jak najbardziej skrajną stronę :v).
Odpisz
16 listopada 2019, 22:17
@Normie: Cóż.
Odpisz
16 listopada 2019, 00:23
Sławek zapomniał utrzymać go przy zyciu nawet. Smutne
Odpisz
15 listopada 2019, 16:39
Lepszy by był kadr z Hiobem z filmu GF Darwin.
Odpisz
15 listopada 2019, 12:05
w ogóle zakład o Hioba był tylko przykładem niemocy boga i tego, że jest próżny.. chciał się pochwalić, czym sam udowodnił, że nie jest idealny, a co za tym idzie wszechmocny..
Odpisz
15 listopada 2019, 14:52
@Maly_KSIAZE: co dowodzi że jest zmyślony, bo tylko człowiek mógł wpaść na coś takiego
Odpisz
15 listopada 2019, 15:51
@SpookyBoi: w punkt!!
Odpisz
15 listopada 2019, 15:27
Widać że wy Biblii nie czytaliście nigdy bo w ogóle mylicie fakty
Odpisz
Edytowano - 15 listopada 2019, 14:52
Bóg to zbrodniarz, nie rozumiem dlaczego katole go czczą.
Odpisz
15 listopada 2019, 14:30
Hiob nie żyje
Odpisz
15 listopada 2019, 13:59
Tego typu przypowieści tylko udowadniają, że ludzie są dla siły wyższej tylko grywalnymi postaciami lub bohaterami fikcyjnymi, ewentualnie obserwowanymi z góry zwierzątkami. Nasze losy mogą ją bawić, wzruszać i inspirować, ale nie znaczy to, że będzie nas stawiać na równi ze sobą.
Zastanówmy się przez chwilę, jak sami ludzie traktują inne byty - obojętnie, czy żywe, czy fikcyjne. I jak bardzo ufne potrafią być wobec ludzi zwierzęta, np. psy. Jeśli faktycznie istnieje jakaś siła wyższa, zachodzi między nami a nią podobna relacja (z tym, że to my jesteśmy tymi zazwyczaj ufnymi zwierzątkami).
Odpisz
Edytowano - 15 listopada 2019, 13:36
W technikum właśnie mam to na polskim. Pół klasy tak uważa
Odpisz
15 listopada 2019, 12:31
Powtarzaj za mną: Bóg jest dobry
Odpisz
15 listopada 2019, 17:31
@darcus: Bóg jest dobry
Odpisz
11 listopada 2019, 13:33
Dostał potem dobrą fuche, nie ma na co narzekać
Odpisz
11 listopada 2019, 12:34
Ale mi chyba później wynagrodził i na dodatek ma własny fragment w bibli więc viktory royale
Odpisz
11 listopada 2019, 12:55
@Frutti56: pozwolę na zabicie twoich dzieci, ale luz zaraz dostaniesz nowe
Odpisz
11 listopada 2019, 12:57
@dawcaAiDS: no mówię, nowe miały pewnie nawet lepsze staty
Odpisz
11 listopada 2019, 12:58
@dawcaAiDS: przypomina mi sie jak al asad aresztowal gosciom dzieci
a oni chcieli je spowrotem
wiec jakis podwladny al asada powiedzial
żeby zrobili sobie nowe tru story
czytałęm w książce
Odpisz
11 listopada 2019, 13:00
@kontur: po co się przywiązywać, taki sentymentalizm to tylko problemy
Odpisz
Edytowano - 11 listopada 2019, 12:26
Ogólnie to trochę becz00nia, bo najpierw Bóg mówił do szatana, że "możesz zrobić Hiobowi wszystko, ale go nie ruszaj" aby później powiedzieć "no dobra m00rdo, możesz go ruszyć, ale nie zabijaj go"
Odpisz
11 listopada 2019, 12:41
to była taka forma zakładu i najpierw Bóg wygrał ale dał szatanowi jeszcze jedną szansę
Odpisz