Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar
xsisi

4 marca 2023, 14:00

To jest tak strasznie rel

Avatar
Meme_guy

1 stycznia 2020, 11:43

Lektury szkolne są przede wszystkim przestarzałe i w naszym systemie edukacji ciągle katujesz wszystkie epoki od starożytności do młodej Polski, ale na literaturę współczesną zabrakło czasu. Osobiście wywaliłbym twórczość Żeromskiego, albo dał go opcjonalnie i zastąpiłbym czymś napisanym po 2000 roku.

Avatar Axyui

1 stycznia 2020, 13:56

ja tam wolę ludzi bezdomnych niż takiego tadka lub w ogóle chłopów

Avatar Jastrzab03

28 maja 2020, 11:31

huippopy hopaty yur opinion is an awfulity

Avatar CiemnoStrasznieUMnieWDomu

29 grudnia 2019, 14:45

Są lektury, które mi się podobają (np. "Kamienie na Szaniec", wszystko od Słowackiego), są takie, które mi się nie podobają. Poruszcie swoje 4 komórki mózgowe i czytajcie tylko to, co lubicie, resztę wywalcie w cholerę i oglądnijcie film/przeczytajcie streszczenie, zamiast mieć jakiś problem. Oczywiście, że dobrze by było jakby lektury były lepiej dopasowane do naszych gustów, ale ku*wa, nie ma książki, która podobałaby się wszystkim...

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (5)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (5)
Avatar Skleroza

2 stycznia 2020, 21:36

@CiemnoStrasznieUMnieWDomu: Jak to nawet nie sami nauczyciele. Był kiedyś konkurs z języka polskiego (dzięki polonistce miałam tydzień czasu na przeczytanie 4 książek) i podobne pytania.

Avatar CiemnoStrasznieUMnieWDomu

2 stycznia 2020, 23:13

@Skleroza: Znaczy, na konkursach z polskiego się dojebują, ale na egzaminie totalnie nie

Avatar Idiosyncratic

31 grudnia 2019, 21:16

Nie da się tak po prostu czytać lektur, kiedy się głównie czyta artykuły i inne treści w Internecie. Osobiście jestem przyzwyczajony do tego, że każde zdanie, każde słowo ma jakieś znaczenie. A w lekturach - kilkustronicowy opis przedmiotu, otoczenia, czegoś niemającego większego znaczenia dla fabuły.

Avatar RayGuy_Player

31 grudnia 2019, 23:52

@Idiosyncratic: na przykład opis bigosu

Avatar TheVellox46

1 stycznia 2020, 10:34

@RayGuy_Player: w przypadku tego bigosu i i w ogóle Pana Tadeusza to miało duże znaczenie. Z tym że osoba która nie zna motywu napisania tej książki, i wydarzeń historyczny z okresu życia Mickiewicza nie jest w stanie tego zrozumieć. Nie zaprzeczam jednak że jest to lektura trudna do czytania między innymi ze względu na obszerne opisy.

Avatar Klykanica

31 grudnia 2019, 21:52

Mnie jakoś nigdy to nie odrzucało. Poza tym wszystkie archaizmy są opisane na dole strony.

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (5)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (5)
Avatar
Krzakoslaw

1 stycznia 2020, 03:45

@Klykanica: Tak, i dlatego uwielbiam m.in. Sienkiewicza, ale trzeba na to spojrzeć z perspektywy przeciętnego młodego człowieka.

Avatar Klykanica

1 stycznia 2020, 03:48

Masz rację, większość młodych ludzi raczej odrzuca taką ofertę, that's sad, Alexa tell me to die

Avatar RpLay

Edytowano - 1 stycznia 2020, 02:59

W 100% się zgadzam. W poprzednie wakację przeczytałem 3 książki i nie miałem ochoty włączać komputera i nigdy nie sądziłem że jakakolwiek mnie przyciągnie.Mocno mnie odrzuciły lektury szkolne

Avatar wilsonXcuddyXhouse

1 stycznia 2020, 01:55

Samo czytanie nie jest takie złe ale podejście niektórych nauczycieli do terminów, sprawdzania strasznie szczegółowej wiedzy, wymyślania chorych pytań na 5-minutowe kartkówki to dopiero męka

Avatar Saaaaasuke

1 stycznia 2020, 01:51

Odsyłam do filmu gargamela o szkole

Avatar
Konto usunięte

1 stycznia 2020, 00:37

Jeśli czytanie ich jest dla kogoś "prawdziwą męką", porównywalną z obdzieraniem żywcem ze skóry, bo występują w nich stare słowa, to pewnie nie powinien ich czytać. Niech szuka podobnych motywów, podobnych przesłań i kunsztu językowego we współczesnych dziełach. Oby to nie okazało się dla niego męką.

Avatar
Konto usunięte

1 stycznia 2020, 00:25

Ja tam lubię czytać lektury

Avatar Avamq

31 grudnia 2019, 21:58

Ja nie umiem czytać lektur, za każdym razem gdy jakąś czytam to myślami polecę gdzieś indziej i gdy się cofnę jakieś zdanie wcześniej to nie poznaję że je czytałem

Avatar Rddxrete

Edytowano - 31 grudnia 2019, 21:37

Ja tam kojarzę książki z miło spędzonym czasem i nowymi tematami do przemyślenia. Ale mimo, iż kocham książki większość lektur poznałam z perspektywy ich szczegółowego streszczenia.

Avatar
Konto usunięte

29 grudnia 2019, 14:30

Jeszcze jest trochę zabawny fakt, że współczesnych pisarzy omija się szerokim łukiem, bądź tylko kilka książek z czasów współczesnych się bierze

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (4)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (4)
Avatar
GokuNajleszy

Edytowano - 29 grudnia 2019, 19:20

jest Magiczne drzewo Czerwone krzesło ale jest z 2004 roku chyba ale jest to fajna książka sam kupiłem sobie parę części noi jeszcze są tam dość ciekawe wykonane obrazków

Avatar
Konto usunięte

31 grudnia 2019, 21:13

Ja miałem pozłacaną rybkę (8 klasa)

Avatar Daniello55

29 grudnia 2019, 16:00

Teraz będę miał pana tadeusza A miesiąc później Quo Vadis

Avatar NajbardziejKreatywnyLogin

Edytowano - 29 grudnia 2019, 14:58

Dobra, z tego co się orientuję to zanim książka trafi do domeny publicznej to musi minąć 70 lat od śmierci autora. Książki, które znajdują się w tej domenie pomimo tego, że od śmierci autora nie minęło 70 lat zostały tak jakby same przez niego "oddane?", czyli autor nie czerpie z nich już zysku (np Ferdydurke jest taką książką). Dlatego w lekturach szkolnych praktycznie nie ma 'świeżych' książek.
Nie wiem, czy moja interpretacja pokrywa się w 100% z prawdą, jednak uważam, że ta cała domena publiczna odgrywa w tym mniej lub więcej ważną rolę w doborze książek.

+małe sprostowanie, wiem że Gombrowicz, czyli autor Ferdydurke umarł jakieś 50 lat temu i raczej logiczne jest, że nawet jakby bardzo chciał to nie mógłby osobiście czerpać zysków z Ferdydurke, jednak kieruję się wiedzą, że pokolenie naszych rodziców (moi już do najmłodszych nie należą) także musieli czytać tę lekturę w szkole, czyli książka była w domenie publicznej nawet chwilę po śmierci autora. Zresztą sam Gombrowicz mówił, że Ferdydurke napisał dla narodu.

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Tak działa wszechświat

Zawsze sie ktos taki znajdzie w klasie..

Kiedyś było inaczej w klubie jagód

Moja najukochańsza lektura <33

Just la la la la la It goes around the world

Zgadzam się

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka