Nie ? To co ? Polacy mieli czekać aż Niemcy albo Komuniści ich za****** ?
Niemcy tak czy siak by zniszczyli Warszawę bo Hitler już o tym planował (nawet by zniszczyć Paryż).
Dodatkowo dzięki Powstaniu Warszawskiemu ofensywa Sowietów stanęła w miejscu dzięki temu ZSRR zyskał mniej wpływów niż otrzymał końcowo.
Celem sprostowania, które ma być swoistym piorunochronem:
To nie sami walczący są żartem, ale dowódcy tego powstania. I choć intencje mogli mieć słuszne, ich naiwność i brawura doprowadziły do śmierci setek tysięcy cywilów oraz praktycznie całkowitego zniszczenia miasta.
@Nanook: Nie no, rozumiem o co chodzi. Sam jestem zdania, że powstanie było źle zaplanowane i w ostateczności niczego dobrego nie przyniosło (poza tym, Europa była już podzielona, więc raczej odbicie Warszawy z rąk Niemców nic by nie zmieniło) to jednak szacunek powstańcom trzeba oddać
Szczerze mówiąc to ten szacunek o wiele bardziej należy się powstańcom Powstania Wielkopolskiego, o którym niewielu pamięta. A przecież to było jedno z niewielu powstań, które rzeczywiście się udały. Które nie zakończyły się śmiercią setek tysięcy niewinnych Polaków. I to takie zwycięstwa powinniśmy świętować, a nie płakać co roku nad rocznicami kolejnych klęsk i nieudanymi powstaniami, które jeszcze bardziej pogarszały sytuację. Naprawdę szkoda, że tyle uwagi ile poświęca się Powstaniu Warszawskiemu nie poświęca się Powstaniu Wielkopolskiemu.
@Nanook: Powstanie warszawskie jest w moim odczuciu najbardziej popularnym powstaniem w opinii publicznej, zapewno między innymi dlatego, że jest najmłodsze i wciąż są powstańcy którzy żyją. Jednak zgadza się, powstanie wielkopolskie które jako jedyne udane, jest mało popularne, jednakże zapominając o naszych błędach i porażkach, narażamy się na powtórzenie ich
@Honest: No tak, mówił, że "Warszawa musi zostać zburzona, gdy tylko nadarzy się ku temu sposobność."
No i Powstańcy bardzo sprytnie postanowili Hitlerowi dać tę sposobność.
"Wybuch powstania został potraktowany przez nazistowskich przywódców jako doskonała okazja do rozwiązania „polskiego problemu”. Heinrich Himmler miał wtedy stwierdzić: „z punktu widzenia historycznego jest błogosławieństwem, że Polacy to robią. Po pięciu, sześciu tygodniach wybrniemy z tego. A po tym Warszawa, stolica, głowa, inteligencja tego byłego 16–17-milionowego narodu Polaków będzie zniszczona, tego narodu, który od 700 lat blokuje nam Wschód i od czasu pierwszej bitwy pod Tannenbergiem leży nam w drodze”
Hitler z kolei wydał taki rozkaz: „każdego mieszkańca należy zabić, nie wolno brać żadnych jeńców. Warszawa ma być zrównana z ziemią i w ten sposób ma być stworzony zastraszający przykład dla całej Europy."
Tak że mówię. Intencje pewnie mieli dobre, ale przez swoją naiwność i głupotę doprowadzili do kompletnego zniszczenia Warszawy i śmierci setek tysięcy jego mieszkańców.
@xXkuba22Xx: Niestety, ale było gorzej
Koktajle mołotowa nijak nie działały na czołgi, z tego co wiem.
To już nie były lata 20., czołgi miały szczelne kabiny i zamykany obieg powietrza, benzyna się po prostu nie wlewała.
Chyba że modele gorszego sortu niż Tygrys (może Pantery, nie znam się) nie miały filtrów ani uszczelniania. Chociaż wątpię.
Jestem tak samo skonfundowany jak Baturaj. Na Haiti Polacy walczyli po stronie Francuzów. I robili to bardzo słabo. Prawie 5 tysięcy Polaków zostało zabitych przez Haitańczyków. Jedynie tysiąc przetrwało, albo dezerterując albo trafiając do niewoli, z czego 400 z nich zdecydowało się pozostać na wyspie. To, że dzielnie ramię w ramię z Haitańczykami walczyliśmy z francuskimi oprawcami to niestety mit.
@Nanook: to ostatnie by i tak miało miejsce, bo ruskie tylko na to czekali. Gdyby nie niemcy rozpie**olili miasta w pogoni za powstańcami, to by to zrobili ruskie w pogoni za niemcami.
@Baturaj: akurat taki koktajl działał na tygryska, wystarczyło pie**olnąć go w chłodnicę za wieżą. Sęk w tym, że człog w mieście rzadko sam się pojawia, przez co byłby narażony na tego typu ataki. Piechota kryła go, sztuką było umieć w ogóle się zbliżyć
@Baturaj: Na wikipedii mamy takie informacje: "W praktyce nowe typy amerykańskich i niemieckich czołgów już w okresie II wojny światowej miały zainstalowane systemy gaśnicze w komorze silnika, a ich szczelny i osłonięty grubym pancerzem przedział załogi był odporny na płonącą mieszankę zapalającą."
"Pierwsze udokumentowane użycie butelek zapalających pochodzi z wojny domowej w Hiszpanii. Użyli ich wówczas marokańscy regulares przeciwko republikańskim czołgom T-26 w bitwie pod Sesena we wrześniu 1936 r. Utracono wówczas trzy zniszczone i trzy uszkodzone czołgi. Do końca wojny była to popularna po obu stronach frontu broń. Dość szeroko przeciwko Armii Czerwonej wykorzystywała butelki zapalające armia japońska w starciach nad jeziorem Chasan w 1938 r. i nad rzeką Chałchin-Goł w 1939 r. Większość ze zniszczonych nad Chałchin-Goł czołgów sowieckich padła ofiarą japońskich butelek zapalających, wypełnionych mieszanką nafty i benzyny."
Na początku wojny na stanie były pojazdy projektowane i produkowane w latach trzydziestych, więc zakładam, że były podatne na koktajle (skoro są potwierdzone przypadki niszczenia czołgów koktajlami w 38 i 39) i używane przynajmniej na początku wojny.
@darcus: no akurat po ch*ja zostawiać, szczególnie posiadłości żydów, jakie jest skoro można doszczętnie rozpie**olić, by móc wstawić własną architekturę i kulturę? Oni nie byli lepsi od niemców. Zrobiliby to samo, a nawet jeśli nie, to jak przez miasto przejedzie kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset dział pancernych i czołgów, to nie będzie lepiej wyglądało.
@Jastrzab03: No pewnie że każdy ma inne. Na przykład niektórzy mają takie żeby zaje**ć przy tym mnóstwo niewinnych ludzi i rozje**ć pół miasta. Fajny honor, polecam.
@Jastrzab03: A Mao kazał tylko strzelać do wróbli, a jednak winimy go za te wszystkie śmierci głodowe. Jak ktoś ginie przez twoją głupotę, to jesteś współwinny.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 28 marca 2021, 22:48
Pod tym drugim powinno być jeszcze, że skazałem tysiące ludzi na rzeź i pomogłem armii czerwonej (wrogowi) w zajęciu Warszawy ¯\_(ツ)_/¯
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:00
Funfuct: Niemcy przez które zostaliśmy anektowani podczas rozbiorów było bezpośrednim potomkiem księstwa krzyżackiego - naszej marionetki
Odpisz
7 czerwca 2020, 18:20
@uszaty_kacper: zakonu chyba
Odpisz
11 czerwca 2020, 21:15
@uszaty_kacper: Niemcy po 1ww nie są bezpośrednią kontynuacją tych sprzed
Odpisz
12 czerwca 2020, 08:14
rozbiory były przed Wielką Wojną
Odpisz
12 czerwca 2020, 21:14
@uszaty_kacper: Ale rozbiorów dokonały jeszcze prusy i nie wiem czemu ale pomyślałem, że ci chodziło o 2ww xdddd
Dobra nieważne w każdym razie
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:49
Napisałbym coś, ale chyba wystarczy to skrócić do tego że drugi pies powinien być tym upośledzonym ;d
Odpisz
7 czerwca 2020, 17:55
Bardziej husarzy, bo gimbusy zniszczyły im reputację
Odpisz
11 czerwca 2020, 16:17
Nie ? To co ? Polacy mieli czekać aż Niemcy albo Komuniści ich za****** ?
Niemcy tak czy siak by zniszczyli Warszawę bo Hitler już o tym planował (nawet by zniszczyć Paryż).
Dodatkowo dzięki Powstaniu Warszawskiemu ofensywa Sowietów stanęła w miejscu dzięki temu ZSRR zyskał mniej wpływów niż otrzymał końcowo.
Odpisz
11 czerwca 2020, 18:32
Jakiś dowód?
Odpisz
11 czerwca 2020, 19:42
Ale na co ? Bo podałem kilka rzeczy
Odpisz
11 czerwca 2020, 21:11
No tamto drugie to gdybanie, ale to że hitler planował zniszczyć warszawę i paryż jest całkiem sprawdzalne
Odpisz
7 czerwca 2020, 12:29
@KontoUsunięte: słaby b8
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:44
Moi akurat walczyli z armią czerwoną.
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:49
Walka z komunizmem zawsze dobra
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:02
A walka zarówno z naziolami i komunistami to już w ogóle.
Odpisz
7 czerwca 2020, 11:12
A pójście z wojskiem Ludowym na niemców?
Odpisz
7 czerwca 2020, 11:11
Polska 2020:
Każdy wyzywa sie od zdrajców narodu, bo popiera inna partię polityczną
Odpisz
7 czerwca 2020, 09:17
Odpisz
7 czerwca 2020, 08:03
Polska teraz: boję się Unii
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:38
Więc, macie jakieś żarty o powstańcach?
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:39
@HELPESOLAIRE: Sami powstańcy są żartem. Nie ma co dodawać :v
Ale dla naszej wspólnej rozrywki proszę bardzo:
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:45
@Nanook: Zanosi się na burzę
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:47
siadajcie koledzy i grajmy. W taką burzę nie ma po co wychodzić z domu
Odpisz
Edytowano - 3 czerwca 2020, 17:47
Celem sprostowania, które ma być swoistym piorunochronem:
To nie sami walczący są żartem, ale dowódcy tego powstania. I choć intencje mogli mieć słuszne, ich naiwność i brawura doprowadziły do śmierci setek tysięcy cywilów oraz praktycznie całkowitego zniszczenia miasta.
Odpisz
3 czerwca 2020, 17:50
@Nanook: Nie no, rozumiem o co chodzi. Sam jestem zdania, że powstanie było źle zaplanowane i w ostateczności niczego dobrego nie przyniosło (poza tym, Europa była już podzielona, więc raczej odbicie Warszawy z rąk Niemców nic by nie zmieniło) to jednak szacunek powstańcom trzeba oddać
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:02
@Nanook: Ostatni raz się tak śmiałam, jak Polska odzyskała niepodległość
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:03
Szczerze mówiąc to ten szacunek o wiele bardziej należy się powstańcom Powstania Wielkopolskiego, o którym niewielu pamięta. A przecież to było jedno z niewielu powstań, które rzeczywiście się udały. Które nie zakończyły się śmiercią setek tysięcy niewinnych Polaków. I to takie zwycięstwa powinniśmy świętować, a nie płakać co roku nad rocznicami kolejnych klęsk i nieudanymi powstaniami, które jeszcze bardziej pogarszały sytuację. Naprawdę szkoda, że tyle uwagi ile poświęca się Powstaniu Warszawskiemu nie poświęca się Powstaniu Wielkopolskiemu.
Odpisz
Edytowano - 3 czerwca 2020, 18:06
@Nanook: Powstanie warszawskie jest w moim odczuciu najbardziej popularnym powstaniem w opinii publicznej, zapewno między innymi dlatego, że jest najmłodsze i wciąż są powstańcy którzy żyją. Jednak zgadza się, powstanie wielkopolskie które jako jedyne udane, jest mało popularne, jednakże zapominając o naszych błędach i porażkach, narażamy się na powtórzenie ich
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:58
@Nanook: ja tylko dodam że decyzja o powstaniu zapadła " jak nie teraz to już nigdy" :\/
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:09
@Nanook: pomijając że Hitler i tak miał zamiar zniszczyć warszawe i a mieszkańców zabić
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:24
@Honest: No tak, mówił, że "Warszawa musi zostać zburzona, gdy tylko nadarzy się ku temu sposobność."
No i Powstańcy bardzo sprytnie postanowili Hitlerowi dać tę sposobność.
"Wybuch powstania został potraktowany przez nazistowskich przywódców jako doskonała okazja do rozwiązania „polskiego problemu”. Heinrich Himmler miał wtedy stwierdzić: „z punktu widzenia historycznego jest błogosławieństwem, że Polacy to robią. Po pięciu, sześciu tygodniach wybrniemy z tego. A po tym Warszawa, stolica, głowa, inteligencja tego byłego 16–17-milionowego narodu Polaków będzie zniszczona, tego narodu, który od 700 lat blokuje nam Wschód i od czasu pierwszej bitwy pod Tannenbergiem leży nam w drodze”
Hitler z kolei wydał taki rozkaz: „każdego mieszkańca należy zabić, nie wolno brać żadnych jeńców. Warszawa ma być zrównana z ziemią i w ten sposób ma być stworzony zastraszający przykład dla całej Europy."
Tak że mówię. Intencje pewnie mieli dobre, ale przez swoją naiwność i głupotę doprowadzili do kompletnego zniszczenia Warszawy i śmierci setek tysięcy jego mieszkańców.
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:08
@Nanook: Ej ale któreś śląskie się chyba udało i to na Haiti
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:35
To na Haiti?
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:42
@HELPESOLAIRE:
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:45
@HELPESOLAIRE:
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:49
@xXkuba22Xx: Niestety, ale było gorzej
Koktajle mołotowa nijak nie działały na czołgi, z tego co wiem.
To już nie były lata 20., czołgi miały szczelne kabiny i zamykany obieg powietrza, benzyna się po prostu nie wlewała.
Chyba że modele gorszego sortu niż Tygrys (może Pantery, nie znam się) nie miały filtrów ani uszczelniania. Chociaż wątpię.
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:54
Jestem tak samo skonfundowany jak Baturaj. Na Haiti Polacy walczyli po stronie Francuzów. I robili to bardzo słabo. Prawie 5 tysięcy Polaków zostało zabitych przez Haitańczyków. Jedynie tysiąc przetrwało, albo dezerterując albo trafiając do niewoli, z czego 400 z nich zdecydowało się pozostać na wyspie. To, że dzielnie ramię w ramię z Haitańczykami walczyliśmy z francuskimi oprawcami to niestety mit.
Odpisz
Edytowano - 6 czerwca 2020, 21:55
@Nanook: Oj tak by...
To znaczy owszem, właśnie o to mi chodziło.
Myślę że ta słaba walka to nawet dobrze.
Oni walczyli o swoją niepodległość.
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:16
@Baturaj: ale na wiele wozów i na piechotę na pewno były skuteczne. w każdym razie i tak w butelkach nie było benzyny
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:19
@xXkuba22Xx: Owszem, na opancerzone samochody piechoty czy motocykle (jeśli trafiłeś) były skuteczne.
Ale nie na czołgi.
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:24
@Nanook: właśnie
Do tego mój pradziadek w nim walczył
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:25
@Baturaj: Tak jak pisałeś, to zależy od tego jakie czołgi. Te z początku ww2 jeszcze były na to podatne
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:26
@xXkuba22Xx: O, gdzie sprawdzałeś?
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:31
Ależ wieje
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:47
@Nanook: to ostatnie by i tak miało miejsce, bo ruskie tylko na to czekali. Gdyby nie niemcy rozpie**olili miasta w pogoni za powstańcami, to by to zrobili ruskie w pogoni za niemcami.
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:52
@Baturaj: akurat taki koktajl działał na tygryska, wystarczyło pie**olnąć go w chłodnicę za wieżą. Sęk w tym, że człog w mieście rzadko sam się pojawia, przez co byłby narażony na tego typu ataki. Piechota kryła go, sztuką było umieć w ogóle się zbliżyć
Odpisz
6 czerwca 2020, 23:03
@Baturaj: Na wikipedii mamy takie informacje: "W praktyce nowe typy amerykańskich i niemieckich czołgów już w okresie II wojny światowej miały zainstalowane systemy gaśnicze w komorze silnika, a ich szczelny i osłonięty grubym pancerzem przedział załogi był odporny na płonącą mieszankę zapalającą."
"Pierwsze udokumentowane użycie butelek zapalających pochodzi z wojny domowej w Hiszpanii. Użyli ich wówczas marokańscy regulares przeciwko republikańskim czołgom T-26 w bitwie pod Sesena we wrześniu 1936 r. Utracono wówczas trzy zniszczone i trzy uszkodzone czołgi. Do końca wojny była to popularna po obu stronach frontu broń. Dość szeroko przeciwko Armii Czerwonej wykorzystywała butelki zapalające armia japońska w starciach nad jeziorem Chasan w 1938 r. i nad rzeką Chałchin-Goł w 1939 r. Większość ze zniszczonych nad Chałchin-Goł czołgów sowieckich padła ofiarą japońskich butelek zapalających, wypełnionych mieszanką nafty i benzyny."
Na początku wojny na stanie były pojazdy projektowane i produkowane w latach trzydziestych, więc zakładam, że były podatne na koktajle (skoro są potwierdzone przypadki niszczenia czołgów koktajlami w 38 i 39) i używane przynajmniej na początku wojny.
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:22
ah tak słynna mocarna Polska
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:16
Czemu nazistowska okupacja jest z dużej litery?
Odpisz
6 czerwca 2020, 21:49
Tak się przeciwstawiali, że spie**olili. Bardzo szacunku godni.
Odpisz
6 czerwca 2020, 22:53
@darcus: a jestem ciekaw jak ty byś w tej sytuacji się zachował.
Odpisz
7 czerwca 2020, 00:21
@Maly_modelarz15: Siedział na dupie i nie rzucał się z motyką na słońce.
Odpisz
7 czerwca 2020, 00:22
@darcus: i by ci sufit runął i ten głupi łep rozwalił
Odpisz
7 czerwca 2020, 00:24
@Maly_modelarz15: Nie runąłby bo ku*wa nikt nie rozje**łby miasta gdyby nie powstanie.
Odpisz
7 czerwca 2020, 00:25
@darcus: ano tak. Bo sąsiad ze wschodu przeszedł by przez warszawę w pogoni za niemcami bez potrzeby rozpie**olenia całej okolicy.
Odpisz
7 czerwca 2020, 00:29
@Maly_modelarz15: Pomyśl trochę cymbałku mój ty malutki. Po ch*ja rozpi***alać całkiem dobre miasto jak można je zająć?
Odpisz
7 czerwca 2020, 00:39
@darcus: no akurat po ch*ja zostawiać, szczególnie posiadłości żydów, jakie jest skoro można doszczętnie rozpie**olić, by móc wstawić własną architekturę i kulturę? Oni nie byli lepsi od niemców. Zrobiliby to samo, a nawet jeśli nie, to jak przez miasto przejedzie kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset dział pancernych i czołgów, to nie będzie lepiej wyglądało.
Odpisz
7 czerwca 2020, 01:45
@Maly_modelarz15: Nawet gdyby to była prawda, to w powstaniu zginęło na marne mnóstwo ludzi.
Odpisz
7 czerwca 2020, 11:12
@darcus: Ale z własnej woli, więc nic ci do tego
Odpisz
7 czerwca 2020, 11:14
@Jastrzab03: Tak, z własnej woli zginęli xD
Zwłaszcza cywile xD
Gdyby to była prawda należałoby im się jeszcze mniej szacunku.
Odpisz
7 czerwca 2020, 11:32
@darcus: Cywile zostaliz abici przez niemców np.
Poza tym powstanie było nie do uniknięcia
Odpisz
7 czerwca 2020, 11:59
@darcus: ale udowodnili że mają honor i ducha polskiego wojownika w przeciwieństwie do ciebie
Odpisz
7 czerwca 2020, 12:53
@Maly_modelarz15: Honor, a to dobre xD
Odpisz
7 czerwca 2020, 13:50
@darcus: Każdy ma inne poczucie honoru, a ty nie masz prawa, by je wyśmiewać. Każdy decyduje za siebie.
Odpisz
7 czerwca 2020, 14:09
@darcus: tak,dobre, widocznie tobie nieznane
Odpisz
7 czerwca 2020, 14:20
@Jastrzab03: No pewnie że każdy ma inne. Na przykład niektórzy mają takie żeby zaje**ć przy tym mnóstwo niewinnych ludzi i rozje**ć pół miasta. Fajny honor, polecam.
Odpisz
7 czerwca 2020, 14:53
@darcus: Powańcy nikogo niewinnego bezpośrednio nie zablili
Odpisz
7 czerwca 2020, 15:34
@Jastrzab03: Stalin też nikogo BEZPOŚREDNIO nie zabił.
Odpisz
7 czerwca 2020, 16:03
@darcus: To co innego, on rozkazywał zabijać niewinnych
Odpisz
7 czerwca 2020, 17:51
@Jastrzab03: A Mao kazał tylko strzelać do wróbli, a jednak winimy go za te wszystkie śmierci głodowe. Jak ktoś ginie przez twoją głupotę, to jesteś współwinny.
Odpisz
7 czerwca 2020, 17:52
@darcus: Ale teraz ci chodzi o ty ch co walczyli, czy o dowódców?
Bo nigdzie w tej rozmowie nie powiedziałem, że to był dobry pomysł.
Odpisz
7 czerwca 2020, 21:10
@Jastrzab03: A ja nigdzie nie powiedziałem o kimś konkretnym. Wszyscy którzy walczyli w tym powstaniu byli albo źli albo głupi.
Odpisz
8 czerwca 2020, 07:21
@darcus: Echhh....
Odpisz
8 czerwca 2020, 07:22
@darcus: Fajnie tak kogoś oceniać siedząc na dupie przed kompem żyjąc w cywilizowanym kraju.
Odpisz
8 czerwca 2020, 13:35
@Jastrzab03: Dokładnie. Siedząc i posiadając informacje i moralność. Nikogo nigdy nie zabijając. Nie uprawiają przemocy.
Odpisz
8 czerwca 2020, 13:53
@darcus: Za to z dodatkową pychą i arogancją.
Odpisz
8 czerwca 2020, 13:56
@Jastrzab03: Możliwe. Ale na pewno nie z bezmyślnym ubóstwianiem idiotów.
Odpisz
8 czerwca 2020, 14:31
@darcus: wiesz, oby nastały takie czasy co wymażą akurat takich jak ty
Odpisz
8 czerwca 2020, 15:01
@Maly_modelarz15: No popatrz, a ja tobie śmierci nie życzę.
Odpisz
8 czerwca 2020, 15:07
@darcus: ale jakoś też lepszy nie jesteś w powiązaniu z tym powyższym
Odpisz
8 czerwca 2020, 15:13
@Maly_modelarz15: Bo co? Bo nie mam szacunku do morderców i idiotów?
Odpisz
8 czerwca 2020, 15:14
@darcus: a widzisz, nie mówisz o nich dobrze nie doceniając ich trudu i ofiary.
Odpisz
8 czerwca 2020, 17:31
@Maly_modelarz15: Zmarnowanego, niepotrzebnego, bezcelowego.
Odpisz
8 czerwca 2020, 19:23
@Maly_modelarz15: przesadzasz
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:05
Polska teraz:
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:05
Ten drugi pieseł wygląda jak gestapo,przypadek? Nie sądze
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:54
@Honest: gdzie ty widziałeś takie gestapo
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:05
@HELPESOLAIRE:
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:08
@Honest: nie ma zbytnio podobieństw, oprócz czapki które podobne były w modzie i nosił je każdy
Odpisz
3 czerwca 2020, 19:10
@HELPESOLAIRE: nwm,mi sie odrazu skojarzyło z gestapo
Odpisz
3 czerwca 2020, 18:37
nikt tak nie lubi głaskać się po pisiorku jak po*acy
Odpisz