@jacek1s: otóż aktualna wiedza biologów odnośnie liczby płci mówi:
1. płeć to wieloaspektowa sprawa (podaje się od 8 do 10 aspektów płci, z czego tylko jeden to identyfikacja, czyli to, co niektórzy nazywają tym słynnym "wymyślaniem 2137 płci")
2. zarówno na poziomach identyfikacji jak i funkcjonowania i budowy organizmu bardziej niż binarny podział adekwatne byłoby spektrum.
@jacek1s: nie o czymś takim mówię. W przypadku funkcjonowania biologicznego w większości aspektów mamy stany dwa skrajne (wzorcowy męski i wzorcowy żeński) oraz stany pośrednie, które nie w każdym ze spektrów są zaburzeniem. Jedyny obszar, gdzie w większości krajów są płci tylko dwie, to płeć socjalna (czy też metrykalna) czyli to, jaką płeć masz w dokumentach wpisaną.
@jacek1s: tobie się tak wydaje, bo nie wiesz na przykład, że osoba z płcią metaboliczną różną od gonadoforycznej i metrykalnej może wymagać innego dawkowania leków. Wielu lekarzy o tym nie wie, a potem się pojawiają problemy. Ale nawet odchodząc od takich przypadków czysto medycznych.
Miałeś kiedykolwiek okazję rozmawiać z kimś o niebinarnej identyfikacji o tym, ile mu dało uświadomienie sobie, że jego identyfikacja rozmija się z binarnym podziałem płci i że to niekoniecznie jest jakiś problem z nim, przez który ma się nienawidzić? Uwierz mi, taki człowiek nie ma wpływu na to, jak ukształtował się jego mózg. Bo to jest czysto związane z różnicami w funkcjonowaniu mózgu. I w miażdżącej większości przypadków taka osoba nie stanowi przez to zagrożenia nawet dla siebie. A wprowadzenie, tak jak w niektórych krajach, możliwości wpisania w dokumenty płci "inna" nie spowoduje, że komukolwiek korona z głowy spadnie, a niektórzy ludzie może by nieco lepiej się czuli sami ze sobą.
Jeżeli leki nie pomagają, to się idzie po inne lub większą dawkę. To jest raczej normalne i nie rozumiem co ma tu do rzeczy siła sugestii na temat wyimaginowanej płci, którą ktoś przyjął. Spotkałem się z placebo, ale nie z tym, że gdy ktoś zasugeruje sobie jakąś płeć to nagle jest podatniejszy lub odporniejszy, po prostu choroba, która go dotknęła oddziałuje na nim silniej lub słabiej w zależności od organizmu, a nie przekonania.
Co do psychopatów i dewiantów, to zdrowe państwo nie powinno budować na tych grupach fundamentów. Nie twierdzę, że człowiek nie ma prawa twierdzić, że jego płeć to mop, po prostu w dokumentacji określa się płeć biologiczną, a nie przekonanie obywatela o tym, że jego płeć to helikopter.
Takich ludzi wysyła się do psychologów lub psychiatrów i usiłuje się ich resocjalizować.
@jacek1s: to były dwa różne aspekty płci omówione. Najpierw oddzielnie metaboliczna, potem sprawa identyfikacji a płci metrykalnej. Może poruszenie dwóch spraw w jednym komentarzu było błędem. I zauważę, że według obecnej wiedzy naukowej pojęcie "płeć biologiczna" jest nieprecyzyjne, niedokładne, a nawet nierzadko błędne (mamy mózgową, gonadoforyczną, fenotypową, metaboliczną, chromosomalną, hormonalną... Dużo tego jest). A zadaniem płci w dokumentach jest... Właściwie być w dokumentach. No i wpływa na sytuację przy zawieraniu małżeństw cywilnych.
Mówisz o resocjalizacji i terapii osób niebinarnych? Gdyby coś takiego było realnie możliwe i dawało jakiekolwiek efekty, to uwierz mi, ja, jako osoba o niebinarnej identyfikacji płciowej, bym było dawno zapisane na taką terapię pewnie, biorąc pod uwagę presję społeczeństwa. Och, no i gdyby rzeczywiście to było schorzenie. Ale jak na razie psychiatrzy dochodzą do wniosku, że schorzeniem to jednak nie jest.
Plus żarty o mopie czy helikopterze były tu nie na miejscu.
Nie do końca tak jest. Płeć biologiczna dla społeczeństwa jak i dla pojedynczych jednostek ma większe znaczenie, nie tylko w papierach, ale również w relacjach. Te płcie, które wymieniłeś znaczenie mogłoby mieć głównie dla smutnych panów w fartuchach.
Resocjalizacja jak najbardziej jest możliwa, ale nie zawsze będzie skuteczna. Na pewno osoby dbające o psychopatów starają się dbać o nie w taki sposób by same sobie lub komuś krzywdy nie wyrządziły. Oczywiście nie każdy facet lubiący biegać w sukience będzie wykazywał skłonności do wyrządzania krzywdy sobie lub innym, ale jeśli tak by było, to taki człowiek na pewno powinien być resocjalizowany.
@darcus: tak? Jak widzisz ja, jako zdeklarowana osoba nonbinary, zachowuję spokój, kulturę i powagę. Da się? Da się. I tak całe życie ludzie mi plują w twarz, więc gdybym każdemu odpowiadało tak samo, to by mnie uznali za osobę groźną.
Podziwiam twoją cierpliwość. Ja za to, również jako zadeklarowana osoba nb, nie zachowuję spokoju i powagi, bo nie mam cierpliwości do takich elementów.
@darcus: Wypieranie faktów w niczym Ci nie pomoże. Najlepiej byłoby gdybyś po prostu pogodził się z faktami. A Twoje stanowisko tylko utwierdza nas (biorących udział w dyskusji), że takich jak Ty należy resocjalizować, bo jesteś groźny dla siebie i otoczenia.
@darcus: Nie wypieram ich istnienia. Twierdzę jedynie, że nie mają one takiego znaczenia żeby liczyły się dla kogokolwiek bardziej (poza smutnymi panami w fartuchach) niż płeć biologiczna. Jedyne co stwierdziłem o ludziach z taką płcią, to fakt, że powinny zostać resocjalizowane przez psychologów oraz psychiatrów ze względu na napady złości, agresji i brak panowania nad sobą, co może w efekcie spowodować, ze zrobią krzywdę sobie lub komuś innemu.
Nawet powiem więcej - wyraziłem w jednej z moich poprzednich wypowiedziach aprobatę, co do płci takich jak mop lub helikopter.
@jacek1s: ależ ty tolerancyjny i zabawny zarazem. To, że spotkałeś jedną czy dwie jednostki z napadami złości nie świadczy, że każdy niebinarny taki jest. Naprawdę, w tej kwestii taki niczym się nie różni od innej osoby nękanej przez sporą część otoczenia za inność. I powtarzam, korona z głowy nikomu nie spadnie, jak takowy człowiek mógłby mieć w dokumentach choćby jako płeć wpisane "inna".
Nie stwierdziłem, że każdy musi taki być, twierdzę jedynie, że tak jak każdy dewiant lub psychopata może udać się do poradni i tam się nim zajmą. Co do dokumentów, to za dużo roboty jak na takie głupoty. Zaraz po tych helikopterach pojawią się furrasy, które chcą mieć w dowodzie napisane, że ich płeć to samiec lub samica, a nie kobieta lub mężczyzna, bo oni nie są ludźmi. Tak jak mówiłem, świat nie może budować fundamentów na dewiantach.
@jacek1s: sugerowanie, że coś takiego jest dewiacją, kiedy biolodzy i lekarze ustalili, że ojej, jednak nie jest. I w sumie jest naprawdę całkiem normalne, tylko że... Rzadziej spotykane po prostu.
Właśnie na tym polega dewiacja. Dewiacja to pójście bokiem kiedy każdy idzie prosto, tak samo jest z homoseksualistami, furry i innymi grupami, które nie są zgodne z normami działającymi w społeczeństwie. Każda z tych grup jest dewiacją. Dewiant nie pasuje do większości społeczeństwa.
Nikt nigdy nie powiedział, że dewiacja jest nienormalna.
@jacek1s: Równia pochyła, piękna, naprawdę. Zresztą ku*wa, niech sobie mają tak napisane, kogo to krzywdzi? Robisz aferę bo musisz wychylić nos ze swojej ciasnej bańki. Jesteś żałosny.
@darcus: Nie wiem kogo, pewnie te miliony osób, które muszą podrzeć dokumenty, spisać nowe i je posegregować, bo jakiemuś chłopowi wymyśliło się, że chce biegać w sukience i mieć na to papiery.
Żadnej afery nie robię, ani bańki nie mam.
Tego nie da się uzgodnić. Wierzący ma wykazać jego istnienie, jeśli tego nie zrobi, to nie ma powodu żeby wierzyć w jego przekonania, więc racjonalnie myślący człowiek nie może przyjąć za prawdziwe stwierdzenia, że bóg istnieje.
@rozwalgo: niekoniecznie. Monarchista absolutny albo taki miłośnik pinocheta też będą mówić, jak to wszystkie partie złe. A większość lewaków pójdzie za Lewicą. Chyba, że anarchiści lewicowi. To ci w większości zamiast pójść na wybory to pójdą wykradać cegły z budowy.
@MeliPL: dla osób szukających wolnego rynku lepszym wyborem moim zdaniem byliby Libertarianie albo Możemy, prawdę mówiąc, bo konfederacja ma w sobie też narodowców, którym zbyt wolny rynek się średnio widzi. Szkoda, że te dwie partie mają mało wyborców, bo mają więcej dobrych pomysłów do zaprezentowania od konfederacji.
Jedną z trzech partii składających się na Konfederację jest partia KORWiN, która w dość dużym stopniu jest właśnie partią libertariańską. Sama Konfederacja jest połączeniem narodowców z libertarianami, a takie połączenie moim zdaniem jest najlepszą możliwą opcją.
@MeliPL: podobni cudacy, co Lewica, właśnie dlatego są w tym zestawieniu
ich główny postulat to stworzenie dziury budżetowej o wysokości 270 miliarda złotych (poprzez drastyczne działania, które niby są dobre, ale zrobione na kupę są druzgocące)
zawiera w sobie takich klaunów jak Braun, który 5 lat temu jeszcze chciał ogłosić Jezusa królem Polski
chcą wyprowadzić Polskę z UE w najgorszy możliwy sposób, czyli najpierw odebrać ludziom prawo do odwoływania się do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, później obciąć składki (no ale liczyć, że nam dadzą pieniądze), a następnie domknąć granice
a fakt, że nie będziemy już nic nikomu płacić wyklucza nas nie tylko z UE, ale także z Schengen i miliony Polaków albo musiałoby się starać o obce obywatelstwo, albo masowo wrócić do kraju i zrobić nam w Polsce śliczne, przeludnione Chiny, a potem jeszcze zmagać się z kontrolami na granicy (bo Szwajcaria i Norwegia, nie będąc UE, bulą niezłą kasiorę po to, aby być w Schengen, bo to wygodne)
sam program Bosaka zawiera w sobie tyle sprzeczności, że po wygranych wyborach lataliby jak kurczaki bez głów, aby wszystko poskładać tak, aby i kuce zadowolić, i nie wkurzyć wystarczająco lewaków (np. sam Bosak nie może się zdecydować, czy Senat ma być w końcu ważny, czy nie; chce, żeby Polonia dostała swój własny x mandatów w Sejmie, o którym by decydowała, mimo że głosowanie korespondencyjne już działa i się wlicza do tego innego)
@iliet: no i jeszcze warto dodać, że na załatanie tej dziury budżetowej nie wystarczyłoby nawet likwidacja 500+ i ZUSu, więc nie dość, że problem nie byłby zażegnany, to dwie masywne grupy społeczne (matki/madki i emeryci) rozjuszone rozsadziłyby Sejm od zewnątrz
a w dodatku wyjście z UE to też jest w pewnym stopniu ograniczenie handlu i sabotaż gospodarczy, bo wystarczy spojrzeć na np. kraje Bałtyku, które mega wystrzeliły po wejściu do UE
@MeliPL: no i tutaj muszę wyjaśnić, czemu wyjście z UE jest złe dla gospodarki:
popyt zagraniczny na nasze produkty spadłby w wyniku obostrzeń celnych, więc firmy musiałyby polegać na popycie wewnętrznym. popyt nie byłby wspierany przez ekspansywną politykę fiskalną, bo wydatki państwa byłyby radykalnie obcinane, zmniejszyłoby się też w związku z tym zatrudnienie w sektorze publicznym.
no i najśmieszniejsze jest to, że Bosak, który ma reprezentować Konfederację jako całość, jako chłopca do bicia obrał sobie LGBT i gender, pisząc, że chce np. osobom po zmianie płci w aktach stanu cywilnego uniemożliwić małżeństwo z osobą, którą kocha
wolnościowe, nie powiem, mając obowiązek reprezentowania wolnościowców na równi z narodowcami taki bubel XD
i warto dodać, że po wejściu do UE bezrobocie w Polsce zmalało dwukrotnie, a kasiory od niej dostaliśmy więcej, niż wszystkie państwa europejskie w ramach planu Marshalla, więc Unia nie jest taka beznadziejna, jaką ją robi Korwin XD
@iliet: Czy mogłabyś podać dane z 270 miliardami dziury budżetowej? Drastyczne działania, o co chodzi?
No dobra, Braun to Braun, mogło tak być.
Przecież Konfa nie liczy, że Unia nam da pieniądze. Za rok do Unii będziemy wpłacać więcej niż wyciągać, po co więc dalej w niej przebywać, a jako suwerenny kraj nikt nie powinien wpływać na decyzje naszych sądów. (zwrot "najgorszy możliwy sposób" mający ogólnie dodać dramaturgii wypowiedzi).
Ile płaci Szwajcaria i Norwegia za bycie w Schengen? Na internecie nie mogę tego znaleźć. Faktycznie może być tak jak mówisz, wtedy można by jeszcze zostać w UE.
Kolejne przesadzone słowa mające pokazać jak Konfa jest zła: "lataliby jak kurczaki bez głów" "zawiera tyle sprzeczności". Bosak tutaj myśli o interesie partii. Za granicą Konfederacja ma spore poparcie to na rękę Konfederatom oddzielne mandaty Polonii + nieważność sejmu, bo Konfederaci nie mają ani jednego przedstawiciela.
Tak jak wspomniałem, Konfederacja nie chce od razu znieść Zusu, ponieważ to nieuczciwe tak okradać ludzi. To prawda, że zniesienie samego PITu kosztuje 100mld? a 500+, 300+, zasiłek pogrzebowy, nfz by tego nie pokryły, lecz starają się oni stopniowo zmniejszać podatki i biurokrację.
Faktycznie ludzie mogliby się obrazić że nie ma 500+, ale nie do nich z tym programem wyborczym. Osoby z dziećmi używające argumentu "bo mnie się należy" są nic niewarci + do nich nikt nigdy nie dotrze, chyba że większymi obietnicami.
Nie powiedziałbym że wyjście z UE to ograniczenie handlu. Zapominasz że to UE nakłada sankcje m. in. na Rosję i nie pozwala nam handlować. Poza tym, świetny argument tych sankcji: "Putin zjadł krym, sprawmy żeby jego ludzie mieli cięższe życie i nałóżmy na nich sankcje, Polska i rolnicy co specjalnie robili jedzenie na rynek rosyjski? Walić ich, putin zjadł krym!"
Czekaj, czy zostanie w Schengen tego nie znosi?: "Układ [Schengen] ma istotne znaczenie gospodarcze. Wyeliminowanie kontroli na granicach wewnętrznych pozwala m.in. na obniżenie cen usług transportowych oraz optymalizowanie łańcuchów dostaw przez stosowanie systemu just-in-time („zawsze na czas”), tj. bez nadmiernych zapasów i związanego z tym magazynowania[4]."
W konstytucji RP występuje zapis: "Małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo znajdują się pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej." "Jako związek mężczyzny i kobiety" to kwestia czysto umowna, jak nazywamy kogoś kto zmienia płeć.
A za komunizmu zwięszyła się o połowę liczba ludności. Tylko wiesz, niektóre statystyki nie pokrywają się z faktami i biegną sobie swoim rytmem, nie wiemy jak zmieniałoby się bezrobocie w Polsce bez UE.
@iliet: powiem co plan jak oni chcą zlikwidować ZUS: 1 żeby nie można było robić nowych ubezpieczeń ale żeby zostały te wcześniejsze żeby nie kraść ludzią kasy. 2 gdy już wszystkie ubezpieczenia zostaną oddane to zlikwidują ZUS. A będzie mniej kasy w budżecie bo ZUS kradnie
Komentarze
Odśwież28 lipca 2020, 17:01
Prowokator dyskusji mówiący że istnieją tylko dwie płcie a Bóg nie istnieje
Odpisz
28 lipca 2020, 17:03
@Frutti56: Ładna próba prowokacyjna w przemyceniu sugestii, że istnieje więcej płci.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:03
@jacek1s: czyżby ktoś przywołał mnie do dyskusji?
Odpisz
28 lipca 2020, 17:08
Nie wiem. A na które słowo reagujesz?
Odpisz
28 lipca 2020, 17:10
@jacek1s: otóż aktualna wiedza biologów odnośnie liczby płci mówi:
1. płeć to wieloaspektowa sprawa (podaje się od 8 do 10 aspektów płci, z czego tylko jeden to identyfikacja, czyli to, co niektórzy nazywają tym słynnym "wymyślaniem 2137 płci")
2. zarówno na poziomach identyfikacji jak i funkcjonowania i budowy organizmu bardziej niż binarny podział adekwatne byłoby spektrum.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:11
@jacek1s: To w końcu ile jest tych płci? bo ja już się gubię :/
Odpisz
28 lipca 2020, 17:12
Tak, chłop i baba.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:13
Samiec i samica, co o ile mnie matematyka nie myli daje nam dwie płcie.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 17:15
@jacek1s: nie o czymś takim mówię. W przypadku funkcjonowania biologicznego w większości aspektów mamy stany dwa skrajne (wzorcowy męski i wzorcowy żeński) oraz stany pośrednie, które nie w każdym ze spektrów są zaburzeniem. Jedyny obszar, gdzie w większości krajów są płci tylko dwie, to płeć socjalna (czy też metrykalna) czyli to, jaką płeć masz w dokumentach wpisaną.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:23
I więcej płci jest niepotrzebne, bo żadna inna nie ma znaczenia.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 17:29
@jacek1s: tobie się tak wydaje, bo nie wiesz na przykład, że osoba z płcią metaboliczną różną od gonadoforycznej i metrykalnej może wymagać innego dawkowania leków. Wielu lekarzy o tym nie wie, a potem się pojawiają problemy. Ale nawet odchodząc od takich przypadków czysto medycznych.
Miałeś kiedykolwiek okazję rozmawiać z kimś o niebinarnej identyfikacji o tym, ile mu dało uświadomienie sobie, że jego identyfikacja rozmija się z binarnym podziałem płci i że to niekoniecznie jest jakiś problem z nim, przez który ma się nienawidzić? Uwierz mi, taki człowiek nie ma wpływu na to, jak ukształtował się jego mózg. Bo to jest czysto związane z różnicami w funkcjonowaniu mózgu. I w miażdżącej większości przypadków taka osoba nie stanowi przez to zagrożenia nawet dla siebie. A wprowadzenie, tak jak w niektórych krajach, możliwości wpisania w dokumenty płci "inna" nie spowoduje, że komukolwiek korona z głowy spadnie, a niektórzy ludzie może by nieco lepiej się czuli sami ze sobą.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:53
Jeżeli leki nie pomagają, to się idzie po inne lub większą dawkę. To jest raczej normalne i nie rozumiem co ma tu do rzeczy siła sugestii na temat wyimaginowanej płci, którą ktoś przyjął. Spotkałem się z placebo, ale nie z tym, że gdy ktoś zasugeruje sobie jakąś płeć to nagle jest podatniejszy lub odporniejszy, po prostu choroba, która go dotknęła oddziałuje na nim silniej lub słabiej w zależności od organizmu, a nie przekonania.
Co do psychopatów i dewiantów, to zdrowe państwo nie powinno budować na tych grupach fundamentów. Nie twierdzę, że człowiek nie ma prawa twierdzić, że jego płeć to mop, po prostu w dokumentacji określa się płeć biologiczną, a nie przekonanie obywatela o tym, że jego płeć to helikopter.
Takich ludzi wysyła się do psychologów lub psychiatrów i usiłuje się ich resocjalizować.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 18:44
@jacek1s: to były dwa różne aspekty płci omówione. Najpierw oddzielnie metaboliczna, potem sprawa identyfikacji a płci metrykalnej. Może poruszenie dwóch spraw w jednym komentarzu było błędem. I zauważę, że według obecnej wiedzy naukowej pojęcie "płeć biologiczna" jest nieprecyzyjne, niedokładne, a nawet nierzadko błędne (mamy mózgową, gonadoforyczną, fenotypową, metaboliczną, chromosomalną, hormonalną... Dużo tego jest). A zadaniem płci w dokumentach jest... Właściwie być w dokumentach. No i wpływa na sytuację przy zawieraniu małżeństw cywilnych.
Mówisz o resocjalizacji i terapii osób niebinarnych? Gdyby coś takiego było realnie możliwe i dawało jakiekolwiek efekty, to uwierz mi, ja, jako osoba o niebinarnej identyfikacji płciowej, bym było dawno zapisane na taką terapię pewnie, biorąc pod uwagę presję społeczeństwa. Och, no i gdyby rzeczywiście to było schorzenie. Ale jak na razie psychiatrzy dochodzą do wniosku, że schorzeniem to jednak nie jest.
Plus żarty o mopie czy helikopterze były tu nie na miejscu.
Odpisz
28 lipca 2020, 19:28
Nie do końca tak jest. Płeć biologiczna dla społeczeństwa jak i dla pojedynczych jednostek ma większe znaczenie, nie tylko w papierach, ale również w relacjach. Te płcie, które wymieniłeś znaczenie mogłoby mieć głównie dla smutnych panów w fartuchach.
Resocjalizacja jak najbardziej jest możliwa, ale nie zawsze będzie skuteczna. Na pewno osoby dbające o psychopatów starają się dbać o nie w taki sposób by same sobie lub komuś krzywdy nie wyrządziły. Oczywiście nie każdy facet lubiący biegać w sukience będzie wykazywał skłonności do wyrządzania krzywdy sobie lub innym, ale jeśli tak by było, to taki człowiek na pewno powinien być resocjalizowany.
Odpisz
30 lipca 2020, 07:44
@jacek1s: Jacek, wiesz co? Pie**ol się.
Odpisz
30 lipca 2020, 07:59
@darcus: Jak będę mieć z kim to bardzo chętnie.
Odpisz
30 lipca 2020, 11:07
@darcus: bardzo to merytoryczna odpowiedź, no bardzo. Absolutnie nie pomagasz.
Odpisz
30 lipca 2020, 11:53
Bo mam dość ludzi plujących mi w twarz. Nie będę odpowiadać kultutalnie na napaść.
Odpisz
Edytowano - 30 lipca 2020, 11:57
@darcus: tak? Jak widzisz ja, jako zdeklarowana osoba nonbinary, zachowuję spokój, kulturę i powagę. Da się? Da się. I tak całe życie ludzie mi plują w twarz, więc gdybym każdemu odpowiadało tak samo, to by mnie uznali za osobę groźną.
Odpisz
30 lipca 2020, 14:34
Podziwiam twoją cierpliwość. Ja za to, również jako zadeklarowana osoba nb, nie zachowuję spokoju i powagi, bo nie mam cierpliwości do takich elementów.
Odpisz
30 lipca 2020, 18:23
@darcus: Nie wiem w jaki sposób niby pluje Ci w twarz, ale ok.
Odpisz
30 lipca 2020, 18:24
@jacek1s: Mówisz mi że nie istnieję xD
Odpisz
30 lipca 2020, 18:28
@darcus: Istniejesz, chłop z krwi i kości. Twoja wyimaginowana płeć nie istnieje, a to różnica.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:33
@jacek1s: Jak wspominałam, pie**ol się.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:36
@darcus: spokojnie, szkoda nerwów na przychlasta.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:37
Racja, ale to nie nerwy, ot, zwykła pogarda.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:37
@darcus: Wypieranie faktów w niczym Ci nie pomoże. Najlepiej byłoby gdybyś po prostu pogodził się z faktami. A Twoje stanowisko tylko utwierdza nas (biorących udział w dyskusji), że takich jak Ty należy resocjalizować, bo jesteś groźny dla siebie i otoczenia.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:40
@jacek1s: aż do takich wniosków nie warto się posuwać. Każdy mógłby stracić nad sobą panowanie spotykając się z niechęcią otoczenia.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:46
Z brakiem kontroli nad sobą można walczyć. Już pominę, że maniery wynosi się z domu.
Odpisz
30 lipca 2020, 21:47
@jacek1s: może walczy, ale jeszcze walka trwa? Nie pomyślałeś, że nie zawsze jest to proste?
Odpisz
30 lipca 2020, 21:55
Jeśli jest już po fakcie, to raczej tej walki nie wygrał. Nic nie mówiłem o tym czy jest to proste, czy nie jest.
Odpisz
Edytowano - 30 lipca 2020, 22:00
@jacek1s: Naaah, ja po prostu tobą gardzę. Btw. zarzucić cię źródłami które pokażą ci jakość twoich "faktów"? Bo jest ich od zaje**nia.
Odpisz
30 lipca 2020, 22:02
@darcus: Myślę, że ta pogarda jest zmotywowana wyparciem.
Odpisz
30 lipca 2020, 22:18
@darcus: on zapewne i tak na te źródła nie spojrzy. Ja też mam pozapisywane ich kilkanaście, ale co mi to da?
Odpisz
30 lipca 2020, 22:20
Zawsze patrzę na źródła rozmówcy.
Odpisz
30 lipca 2020, 22:26
@jacek1s: Okej. To oboje cię zasypiemy i zobaczymy kto tu i co wypiera. Chcesz?
Odpisz
30 lipca 2020, 22:55
@darcus: Samo zasypanie linkami to jeszcze nie jest merytoryczny komentarz. Poza tym ja niczego nie wypieram w żadnym z moich powyższych komentarzy.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:01
@jacek1s: Wypierasz istnienie niebinarnych tożsamości płciowych.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:09
@darcus: Nie wypieram ich istnienia. Twierdzę jedynie, że nie mają one takiego znaczenia żeby liczyły się dla kogokolwiek bardziej (poza smutnymi panami w fartuchach) niż płeć biologiczna. Jedyne co stwierdziłem o ludziach z taką płcią, to fakt, że powinny zostać resocjalizowane przez psychologów oraz psychiatrów ze względu na napady złości, agresji i brak panowania nad sobą, co może w efekcie spowodować, ze zrobią krzywdę sobie lub komuś innemu.
Nawet powiem więcej - wyraziłem w jednej z moich poprzednich wypowiedziach aprobatę, co do płci takich jak mop lub helikopter.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:12
@jacek1s: ależ ty tolerancyjny i zabawny zarazem. To, że spotkałeś jedną czy dwie jednostki z napadami złości nie świadczy, że każdy niebinarny taki jest. Naprawdę, w tej kwestii taki niczym się nie różni od innej osoby nękanej przez sporą część otoczenia za inność. I powtarzam, korona z głowy nikomu nie spadnie, jak takowy człowiek mógłby mieć w dokumentach choćby jako płeć wpisane "inna".
Odpisz
30 lipca 2020, 23:17
Nie stwierdziłem, że każdy musi taki być, twierdzę jedynie, że tak jak każdy dewiant lub psychopata może udać się do poradni i tam się nim zajmą. Co do dokumentów, to za dużo roboty jak na takie głupoty. Zaraz po tych helikopterach pojawią się furrasy, które chcą mieć w dowodzie napisane, że ich płeć to samiec lub samica, a nie kobieta lub mężczyzna, bo oni nie są ludźmi. Tak jak mówiłem, świat nie może budować fundamentów na dewiantach.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:19
@jacek1s: sugerowanie, że coś takiego jest dewiacją, kiedy biolodzy i lekarze ustalili, że ojej, jednak nie jest. I w sumie jest naprawdę całkiem normalne, tylko że... Rzadziej spotykane po prostu.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:25
Właśnie na tym polega dewiacja. Dewiacja to pójście bokiem kiedy każdy idzie prosto, tak samo jest z homoseksualistami, furry i innymi grupami, które nie są zgodne z normami działającymi w społeczeństwie. Każda z tych grup jest dewiacją. Dewiant nie pasuje do większości społeczeństwa.
Nikt nigdy nie powiedział, że dewiacja jest nienormalna.
Odpisz
Edytowano - 30 lipca 2020, 23:27
@jacek1s: czy w takim razie leworęczność wpisuje się w twoją definicję dewiacji w pewien sposób? bo nie jest to typowe.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:27
@jacek1s: Równia pochyła, piękna, naprawdę. Zresztą ku*wa, niech sobie mają tak napisane, kogo to krzywdzi? Robisz aferę bo musisz wychylić nos ze swojej ciasnej bańki. Jesteś żałosny.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:31
Oczywiście.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:33
@darcus: Nie wiem kogo, pewnie te miliony osób, które muszą podrzeć dokumenty, spisać nowe i je posegregować, bo jakiemuś chłopowi wymyśliło się, że chce biegać w sukience i mieć na to papiery.
Żadnej afery nie robię, ani bańki nie mam.
Odpisz
30 lipca 2020, 23:53
@jacek1s: Nie muszą to robić miliony osób xD
Gesu, niech ma tak te kilka osób. Co za problem? Borze, naprawdę...
Odpisz
30 lipca 2020, 23:57
@darcus: To się nazywa uprzywilejowanie i nie jest to równe względem innych grup, więc out z tym gównem.
Odpisz
31 lipca 2020, 03:24
@jacek1s: Teraz to żeś wymyślił xD
Odpisz
31 lipca 2020, 11:10
@darcus: To jeszcze uzgodnijmy czy Bóg istnieje czy nie
Odpisz
31 lipca 2020, 14:25
Zależy jak zdefiniować.
Odpisz
31 lipca 2020, 14:27
@darcus: ja jako agnostyk uważam, że mamy za mało danych, by stwierdzić, czy jest czy nie ma
Odpisz
31 lipca 2020, 19:15
Tego nie da się uzgodnić. Wierzący ma wykazać jego istnienie, jeśli tego nie zrobi, to nie ma powodu żeby wierzyć w jego przekonania, więc racjonalnie myślący człowiek nie może przyjąć za prawdziwe stwierdzenia, że bóg istnieje.
Odpisz
28 lipca 2020, 18:19
Mówienie, że wszystkie partie złe nie czyni cię centrystą tylko lewakiem
Odpisz
30 lipca 2020, 11:09
@rozwalgo: niekoniecznie. Monarchista absolutny albo taki miłośnik pinocheta też będą mówić, jak to wszystkie partie złe. A większość lewaków pójdzie za Lewicą. Chyba, że anarchiści lewicowi. To ci w większości zamiast pójść na wybory to pójdą wykradać cegły z budowy.
Odpisz
28 lipca 2020, 21:57
Tymczasem komentarze pod memem:
Odpisz
28 lipca 2020, 17:04
Akurat Konfederacja jest bardzo dobrą partią. Nie idealną, ale bardzo dobrą.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:06
@MeliPL: wyczuwam że będzie tu dyskusja, czekam
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 17:07
@MeliPL: dla osób szukających wolnego rynku lepszym wyborem moim zdaniem byliby Libertarianie albo Możemy, prawdę mówiąc, bo konfederacja ma w sobie też narodowców, którym zbyt wolny rynek się średnio widzi. Szkoda, że te dwie partie mają mało wyborców, bo mają więcej dobrych pomysłów do zaprezentowania od konfederacji.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 17:09
Jedną z trzech partii składających się na Konfederację jest partia KORWiN, która w dość dużym stopniu jest właśnie partią libertariańską. Sama Konfederacja jest połączeniem narodowców z libertarianami, a takie połączenie moim zdaniem jest najlepszą możliwą opcją.
Odpisz
28 lipca 2020, 17:10
@MeliPL: podobni cudacy, co Lewica, właśnie dlatego są w tym zestawieniu
ich główny postulat to stworzenie dziury budżetowej o wysokości 270 miliarda złotych (poprzez drastyczne działania, które niby są dobre, ale zrobione na kupę są druzgocące)
zawiera w sobie takich klaunów jak Braun, który 5 lat temu jeszcze chciał ogłosić Jezusa królem Polski
chcą wyprowadzić Polskę z UE w najgorszy możliwy sposób, czyli najpierw odebrać ludziom prawo do odwoływania się do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, później obciąć składki (no ale liczyć, że nam dadzą pieniądze), a następnie domknąć granice
a fakt, że nie będziemy już nic nikomu płacić wyklucza nas nie tylko z UE, ale także z Schengen i miliony Polaków albo musiałoby się starać o obce obywatelstwo, albo masowo wrócić do kraju i zrobić nam w Polsce śliczne, przeludnione Chiny, a potem jeszcze zmagać się z kontrolami na granicy (bo Szwajcaria i Norwegia, nie będąc UE, bulą niezłą kasiorę po to, aby być w Schengen, bo to wygodne)
sam program Bosaka zawiera w sobie tyle sprzeczności, że po wygranych wyborach lataliby jak kurczaki bez głów, aby wszystko poskładać tak, aby i kuce zadowolić, i nie wkurzyć wystarczająco lewaków (np. sam Bosak nie może się zdecydować, czy Senat ma być w końcu ważny, czy nie; chce, żeby Polonia dostała swój własny x mandatów w Sejmie, o którym by decydowała, mimo że głosowanie korespondencyjne już działa i się wlicza do tego innego)
chcecie Polskę dać w takie ręce?
Odpisz
28 lipca 2020, 17:14
@iliet: no i jeszcze warto dodać, że na załatanie tej dziury budżetowej nie wystarczyłoby nawet likwidacja 500+ i ZUSu, więc nie dość, że problem nie byłby zażegnany, to dwie masywne grupy społeczne (matki/madki i emeryci) rozjuszone rozsadziłyby Sejm od zewnątrz
a w dodatku wyjście z UE to też jest w pewnym stopniu ograniczenie handlu i sabotaż gospodarczy, bo wystarczy spojrzeć na np. kraje Bałtyku, które mega wystrzeliły po wejściu do UE
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 17:20
@MeliPL: no i tutaj muszę wyjaśnić, czemu wyjście z UE jest złe dla gospodarki:
popyt zagraniczny na nasze produkty spadłby w wyniku obostrzeń celnych, więc firmy musiałyby polegać na popycie wewnętrznym. popyt nie byłby wspierany przez ekspansywną politykę fiskalną, bo wydatki państwa byłyby radykalnie obcinane, zmniejszyłoby się też w związku z tym zatrudnienie w sektorze publicznym.
no i najśmieszniejsze jest to, że Bosak, który ma reprezentować Konfederację jako całość, jako chłopca do bicia obrał sobie LGBT i gender, pisząc, że chce np. osobom po zmianie płci w aktach stanu cywilnego uniemożliwić małżeństwo z osobą, którą kocha
wolnościowe, nie powiem, mając obowiązek reprezentowania wolnościowców na równi z narodowcami taki bubel XD
i warto dodać, że po wejściu do UE bezrobocie w Polsce zmalało dwukrotnie, a kasiory od niej dostaliśmy więcej, niż wszystkie państwa europejskie w ramach planu Marshalla, więc Unia nie jest taka beznadziejna, jaką ją robi Korwin XD
Odpisz
28 lipca 2020, 17:29
@iliet: ale się zesrałam
Odpisz
28 lipca 2020, 19:41
@iliet: Czy mogłabyś podać dane z 270 miliardami dziury budżetowej? Drastyczne działania, o co chodzi?
No dobra, Braun to Braun, mogło tak być.
Przecież Konfa nie liczy, że Unia nam da pieniądze. Za rok do Unii będziemy wpłacać więcej niż wyciągać, po co więc dalej w niej przebywać, a jako suwerenny kraj nikt nie powinien wpływać na decyzje naszych sądów. (zwrot "najgorszy możliwy sposób" mający ogólnie dodać dramaturgii wypowiedzi).
Ile płaci Szwajcaria i Norwegia za bycie w Schengen? Na internecie nie mogę tego znaleźć. Faktycznie może być tak jak mówisz, wtedy można by jeszcze zostać w UE.
Kolejne przesadzone słowa mające pokazać jak Konfa jest zła: "lataliby jak kurczaki bez głów" "zawiera tyle sprzeczności". Bosak tutaj myśli o interesie partii. Za granicą Konfederacja ma spore poparcie to na rękę Konfederatom oddzielne mandaty Polonii + nieważność sejmu, bo Konfederaci nie mają ani jednego przedstawiciela.
Tak jak wspomniałem, Konfederacja nie chce od razu znieść Zusu, ponieważ to nieuczciwe tak okradać ludzi. To prawda, że zniesienie samego PITu kosztuje 100mld? a 500+, 300+, zasiłek pogrzebowy, nfz by tego nie pokryły, lecz starają się oni stopniowo zmniejszać podatki i biurokrację.
Faktycznie ludzie mogliby się obrazić że nie ma 500+, ale nie do nich z tym programem wyborczym. Osoby z dziećmi używające argumentu "bo mnie się należy" są nic niewarci + do nich nikt nigdy nie dotrze, chyba że większymi obietnicami.
Nie powiedziałbym że wyjście z UE to ograniczenie handlu. Zapominasz że to UE nakłada sankcje m. in. na Rosję i nie pozwala nam handlować. Poza tym, świetny argument tych sankcji: "Putin zjadł krym, sprawmy żeby jego ludzie mieli cięższe życie i nałóżmy na nich sankcje, Polska i rolnicy co specjalnie robili jedzenie na rynek rosyjski? Walić ich, putin zjadł krym!"
Czekaj, czy zostanie w Schengen tego nie znosi?: "Układ [Schengen] ma istotne znaczenie gospodarcze. Wyeliminowanie kontroli na granicach wewnętrznych pozwala m.in. na obniżenie cen usług transportowych oraz optymalizowanie łańcuchów dostaw przez stosowanie systemu just-in-time („zawsze na czas”), tj. bez nadmiernych zapasów i związanego z tym magazynowania[4]."
W konstytucji RP występuje zapis: "Małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo znajdują się pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej." "Jako związek mężczyzny i kobiety" to kwestia czysto umowna, jak nazywamy kogoś kto zmienia płeć.
A za komunizmu zwięszyła się o połowę liczba ludności. Tylko wiesz, niektóre statystyki nie pokrywają się z faktami i biegną sobie swoim rytmem, nie wiemy jak zmieniałoby się bezrobocie w Polsce bez UE.
Odpisz
28 lipca 2020, 20:13
@iliet: powiem co plan jak oni chcą zlikwidować ZUS: 1 żeby nie można było robić nowych ubezpieczeń ale żeby zostały te wcześniejsze żeby nie kraść ludzią kasy. 2 gdy już wszystkie ubezpieczenia zostaną oddane to zlikwidują ZUS. A będzie mniej kasy w budżecie bo ZUS kradnie
Odpisz
28 lipca 2020, 17:03
Ja który następnego dnia od napisania komentarza widzi 100+ powiadomień
Odpisz
28 lipca 2020, 18:45
Przynajmniej nie ponad 500 xD
Odpisz
28 lipca 2020, 18:11
Ma ktoś szablon?
Odpisz
28 lipca 2020, 18:05
Bo wszystkie są złe lmao
Odpisz
28 lipca 2020, 17:33
Żadna partia w Polsce nie jest idealna. Ale na pewno są dobre partie. Taką partią jest np. partia Razem.
Odpisz
29 lipca 2020, 20:39
@Nanook: partia razem nie jest dobra bo żadna lewicowa partia nie jest dobra gdyż oderwana od rzeczywistości już Konfederacja lepsza
Odpisz
28 lipca 2020, 17:08
Grillownicy siedzą przy powodorze dyskusji i raczą się drinkiem z palemką
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 17:03
Brakuje jeszcze tego typa który uważa że japońskie animacje zawierają tylko erotyką i start odrzutowców jest w porównaniu do tej kłótni cichą łączką
Odpisz
28 lipca 2020, 17:00
1. zagorzały*
2. teraz mówimy Lewica, a nie Wiosna
3. bo faktycznie żadna dobra nie jest
4. dla odmiany: świetny mem
Odpisz
28 lipca 2020, 17:01
@iliet: ahh, nigdy ku*wa więcej nie prześpię lekcji polskiego, albo prześpię, ale nie te na których jest o ortografi bo widzę że mi ona nie idzie
Odpisz