Raz był paradokument gdzie ktoś się włamał do domu i matka go znokautowala a gdy zadzwoniła 112 to kazali jej ratować tego wlamywacza niż po prostu uciekać, bo było 2 tych typów
@KappoleonBonaparte: Nie, obrona zasadna do okoliczności powinna być uzasadniona.
Kiedy na przykład ktoś Cię zaatakuje na ulicy, to zdzielenie go rurą leżącą obok po głowie dwa razy i pozbawienie w ten sposób przytomności jest jak najbardziej zasadne. Ale skakanie potem po nim i łamanie mu żeber chyba uznasz za złe.
@KappoleonBonaparte: W takim razie nie różnisz się niczym od napastnika. Uznajesz, że z jakiegoś powodu masz prawo do skrzywdzenia kogoś, mimo że nie ma ku temu KONIECZNOŚCI.
@KappoleonBonaparte: Czyli wyznajesz zasadę zemsty. Nie wiem, czy wiesz, ale z tej zasady ludzkość wyrosła już kilka tysięcy lat temu, a dlatego, że w naszej cywilizacji jest ona barbarzyńska.
@Baturaj: Czyżbyś zaprzeczał temu, że ludzie szkodzący innym, szkodzą również rozwojowi cywilizacji? Tak właściwie to nie złamałbym nikomu żeber jakby nikt mnie nie napadł
@KappoleonBonaparte: "Czyżbyś zaprzeczał temu, że ludzie szkodzący innym, szkodzą również rozwojowi cywilizacji?" - słucham? Gdzie powiedziałem cokolwiek, co choćby dawało takie wrażenie? Przecież nie odniosłem się nawet do tego.
Powiedziałeś: "Rozwojowi cywilizacji szkodzą ludzie, którzy zabierają innym wolność i działają na ich szkodę, a nie Ci, KTÓRZY SIĘ BRONIĄ"
A przekraczanie koniecznych czynów podczas obrony NIE jest obroną. Kiedy łamiesz komuś nieprzytomnemu żebra, to już się nie bronisz. Ty się MŚCISZ.
@KappoleonBonaparte: Stąd, że to logiczne. Statystycznie każdy w życiu popełnia jakiś błąd. Większy lub mniejszy. Często jednym z poważniejszych takich błędów jest zrobienie coś złego drugiej osobie. I teraz uwaga: Ty zachowujesz się, jakby taki przypadek automatycznie odbierał sprawcy człowieczeństwo. Co jest absurdalne, nielogiczne i jest po prostu bzdurą. Ta osoba DALEJ JEST człowiekiem czy Ci się to podoba, czy nie. I NIE WIESZ co siedzi w głowie takiego człowieka ani nie wiesz, jakie są przyczyny jego zachowania.
Ale stawiasz się na miejscu jakiegoś bóstwa albo Boga, który wie wszyściutko i wie, że teraz ta osoba ZASŁUGUJE na to, aby nie traktować jej już jako człowieka. Co jest tak absurdalnie niemoralne w (w dzisiejszym społeczeństwie) że aż brak słów... Każdy człowiek jest inny i nie umiesz czytać ludziom w myślach. NIE WIESZ nic o tym człowieku, a mimo to chcesz zniszczyć jego ciało bardziej, niż to KONIECZNE. Bo co? Bo nagle stajesz się sędzią i możesz wszechmądrze zadecydować, że ta osoba na to "zasługuje"?
Nie jesteś sędzią. Nie jesteś Bogiem. Nie wiesz wszystkiego. Zrozum to, bo inaczej nie jesteś wcale lepszy od napastnika.
@Baturaj: No nie wiem. Chyba rzadko się zdarza u ludzi kogoś okraść, zabić lub włamać się do domu. Nie mówię tu o tym, że należy się kulka w łeb, bo ktoś się przejęzyczył
@KappoleonBonaparte: Ale mówisz, że ktoś zasługuje na krzywdę większą, niż konieczna, bo cię zaatakował. Co nie jest ani moralne, ani logiczne, jak udowodniłem powyżej.
@KappoleonBonaparte: I co z tego? To żaden kontrargument. Udowodniłem, że nie masz prawa moralnego ani rozsądnego do tego, żeby już spacyfikowanego napastnika jeszcze uszkadzać.
Nie masz na to, widzę, kontrargumentu, więc może wypadałoby to przemyśleć i chociaż dopuścić taką możliwość do świadomości?
@Baturaj: Moralność mnie nie ogranicza. Jedyne co mnie ogranicza to moje decyzje, a wolę zrobić coś raz, a dobrze żeby kiedyś nie musieć tego powtarzać. Jeżeli więc ktoś jest złodziejem, gw**cicielem czy innym mordercą to nie widzę problemu żeby go zabić.
Tu nie trzeba argumentów, bo to indywidualne podejście do innych. Ty byś nie zabił, a ja bym zabił i co? Jeśli ktoś się dopuszcza próby odebrania mi mojej wolności to musi się liczyć z tym, że to ze mną się skonfrontuje
@blantowa: Niestety taka polska. Gdyby w takim Texasie ktoś się włamał to by go postrzelili i jeszcze do więzienia wsadzili a nie jakieś pierdy pierdu nie broń się bo życie jest ważne.
Jakby jakaś osoba by mi tak powiedziała to zapytałabym się jej czy aby nie jest głupia. Poza tym ktoś Ci naprawdę tak powiedział czy może gdzieś przeczytałeś taką wypowiedź?
No tak, cenię swoje rzeczy bardziej niż życie typa który włamuje mi się do domu ze złymi zamiarami. I co w związku z tym?
Poza tym warto też dodać, że włamywacz nie zawsze się włamuje tylko po to, żeby kraść, więc tymbardziej trzeba strzelać.
Hm... mój dobytek, na który pracowałem dlugo i wypełnia moje mieszkanie, czy życie jakiegoś ćpuna, który chcę mnie obrabować... no k***a, stary, bierz te plazmę! Komputer też, a ch*j, biżuterię matki weź!
Komentarze
Odśwież15 listopada 2020, 10:34
Raz był paradokument gdzie ktoś się włamał do domu i matka go znokautowala a gdy zadzwoniła 112 to kazali jej ratować tego wlamywacza niż po prostu uciekać, bo było 2 tych typów
Odpisz
13 sierpnia 2020, 13:56
Jeśli ktoś narusza moją własność lub wolność to kula w łeb powinna być uzasadniona
Odpisz
14 sierpnia 2020, 13:59
@KappoleonBonaparte: Nie, obrona zasadna do okoliczności powinna być uzasadniona.
Kiedy na przykład ktoś Cię zaatakuje na ulicy, to zdzielenie go rurą leżącą obok po głowie dwa razy i pozbawienie w ten sposób przytomności jest jak najbardziej zasadne. Ale skakanie potem po nim i łamanie mu żeber chyba uznasz za złe.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:01
@Baturaj: A dlaczego miałbym uznać za złe rozwalenie żeber komuś kto próbował mnie okraść? Jak dla mnie to wręcz wskazane
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:04
@KappoleonBonaparte: W takim razie nie różnisz się niczym od napastnika. Uznajesz, że z jakiegoś powodu masz prawo do skrzywdzenia kogoś, mimo że nie ma ku temu KONIECZNOŚCI.
Nie różnisz się od tej osoby. Brawo.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:05
@Baturaj: Różnie się tym, że to on mnie napadł, a nie ja jego. Tyle mi wystarczy
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:13
@KappoleonBonaparte: Czyli wyznajesz zasadę zemsty. Nie wiem, czy wiesz, ale z tej zasady ludzkość wyrosła już kilka tysięcy lat temu, a dlatego, że w naszej cywilizacji jest ona barbarzyńska.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:16
@Baturaj: Jak najbardziej wyznaje zasade zemsty i nie widzę w tym nic dziwnego
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:37
@KappoleonBonaparte: I to właśnie bardzo mnie martwi. Przez osoby wyznające takie poglądy, jak Ty, nasza cywilizacja się nie rozwija.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:44
@Baturaj: Rozwojowi cywilizacji szkodzą ludzie, którzy zabierają innym wolność i działają na ich szkodę, a nie Ci, którzy się bronią
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:47
@KappoleonBonaparte: Taka zemsta, jaką preferujesz to NIE jest obrona. Więc Twój argument nie jest argumentem.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:49
@Baturaj: Czyżbyś zaprzeczał temu, że ludzie szkodzący innym, szkodzą również rozwojowi cywilizacji? Tak właściwie to nie złamałbym nikomu żeber jakby nikt mnie nie napadł
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:52
@KappoleonBonaparte: "Czyżbyś zaprzeczał temu, że ludzie szkodzący innym, szkodzą również rozwojowi cywilizacji?" - słucham? Gdzie powiedziałem cokolwiek, co choćby dawało takie wrażenie? Przecież nie odniosłem się nawet do tego.
Powiedziałeś: "Rozwojowi cywilizacji szkodzą ludzie, którzy zabierają innym wolność i działają na ich szkodę, a nie Ci, KTÓRZY SIĘ BRONIĄ"
A przekraczanie koniecznych czynów podczas obrony NIE jest obroną. Kiedy łamiesz komuś nieprzytomnemu żebra, to już się nie bronisz. Ty się MŚCISZ.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:52
@Baturaj: I co jest złego w zemście na złodzieju? I jak to szkodzi rozwojowi cywilizacji?
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:53
@KappoleonBonaparte: Tak, że jeśli każdy by się mścił, wówczas cywilizacja by upadła. A raczej roz*ebała się, mówiąc dosadnie.
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:54
@Baturaj: Skąd takie wnioski?
Odpisz
Edytowano - 15 sierpnia 2020, 21:58
@KappoleonBonaparte: Stąd, że to logiczne. Statystycznie każdy w życiu popełnia jakiś błąd. Większy lub mniejszy. Często jednym z poważniejszych takich błędów jest zrobienie coś złego drugiej osobie. I teraz uwaga: Ty zachowujesz się, jakby taki przypadek automatycznie odbierał sprawcy człowieczeństwo. Co jest absurdalne, nielogiczne i jest po prostu bzdurą. Ta osoba DALEJ JEST człowiekiem czy Ci się to podoba, czy nie. I NIE WIESZ co siedzi w głowie takiego człowieka ani nie wiesz, jakie są przyczyny jego zachowania.
Ale stawiasz się na miejscu jakiegoś bóstwa albo Boga, który wie wszyściutko i wie, że teraz ta osoba ZASŁUGUJE na to, aby nie traktować jej już jako człowieka. Co jest tak absurdalnie niemoralne w (w dzisiejszym społeczeństwie) że aż brak słów... Każdy człowiek jest inny i nie umiesz czytać ludziom w myślach. NIE WIESZ nic o tym człowieku, a mimo to chcesz zniszczyć jego ciało bardziej, niż to KONIECZNE. Bo co? Bo nagle stajesz się sędzią i możesz wszechmądrze zadecydować, że ta osoba na to "zasługuje"?
Nie jesteś sędzią. Nie jesteś Bogiem. Nie wiesz wszystkiego. Zrozum to, bo inaczej nie jesteś wcale lepszy od napastnika.
Odpisz
16 sierpnia 2020, 05:03
@Baturaj: No nie wiem. Chyba rzadko się zdarza u ludzi kogoś okraść, zabić lub włamać się do domu. Nie mówię tu o tym, że należy się kulka w łeb, bo ktoś się przejęzyczył
Odpisz
16 sierpnia 2020, 09:49
@KappoleonBonaparte: Ale mówisz, że ktoś zasługuje na krzywdę większą, niż konieczna, bo cię zaatakował. Co nie jest ani moralne, ani logiczne, jak udowodniłem powyżej.
Odpisz
16 sierpnia 2020, 09:51
@Baturaj: A co ty udowodniłeś? Faktem jest, że gdyby ta osoba niczego nie zrobiła to NIKT by nie ucierpiał
Odpisz
16 sierpnia 2020, 09:53
@KappoleonBonaparte: I co z tego? To żaden kontrargument. Udowodniłem, że nie masz prawa moralnego ani rozsądnego do tego, żeby już spacyfikowanego napastnika jeszcze uszkadzać.
Nie masz na to, widzę, kontrargumentu, więc może wypadałoby to przemyśleć i chociaż dopuścić taką możliwość do świadomości?
Odpisz
16 sierpnia 2020, 09:59
@Baturaj: Moralność mnie nie ogranicza. Jedyne co mnie ogranicza to moje decyzje, a wolę zrobić coś raz, a dobrze żeby kiedyś nie musieć tego powtarzać. Jeżeli więc ktoś jest złodziejem, gw**cicielem czy innym mordercą to nie widzę problemu żeby go zabić.
Tu nie trzeba argumentów, bo to indywidualne podejście do innych. Ty byś nie zabił, a ja bym zabił i co? Jeśli ktoś się dopuszcza próby odebrania mi mojej wolności to musi się liczyć z tym, że to ze mną się skonfrontuje
Odpisz
16 sierpnia 2020, 16:17
@KappoleonBonaparte: To, że jesteś zwykłym mordercą. I nie masz wyobraźni albo empatii, tak czy siak bardzo źle.
Odpisz
Edytowano - 11 sierpnia 2020, 15:47
No tak, jakiś obcy człowiek który nas chciał okraść musi być ważniejszy od czyiś własnych rzeczy
Odpisz
14 sierpnia 2020, 14:01
Człowiek jest ważniejszy. Ale nie zmienia to faktu, że trzeba strzelać. To dwie różne rzeczy są.
Odpisz
13 sierpnia 2020, 19:24
Oczywiście pomijając, że to bzdura.
Odpisz
13 sierpnia 2020, 17:23
To jest tak spie**olony tok myślenia...
Odpisz
11 sierpnia 2020, 17:52
Jeśli żałujesz włamywacza to.niestety możesz trafić do wiezienia
Odpisz
13 sierpnia 2020, 16:53
@blantowa: Niestety taka polska. Gdyby w takim Texasie ktoś się włamał to by go postrzelili i jeszcze do więzienia wsadzili a nie jakieś pierdy pierdu nie broń się bo życie jest ważne.
Odpisz
13 sierpnia 2020, 16:52
Nie no, proszę, weź sobie wszystko, na co tak ciężko charowałem.
Odpisz
13 sierpnia 2020, 12:43
Jeżeli włamywacz śmie mnie okradać, to ceni bardziej moje rzeczy od własnego życia.
Odpisz
13 sierpnia 2020, 16:51
@dustin2001: To samo pomyślałem.
Odpisz
Edytowano - 13 sierpnia 2020, 13:30
Jakby jakaś osoba by mi tak powiedziała to zapytałabym się jej czy aby nie jest głupia. Poza tym ktoś Ci naprawdę tak powiedział czy może gdzieś przeczytałeś taką wypowiedź?
Odpisz
11 sierpnia 2020, 15:50
No tak, cenię swoje rzeczy bardziej niż życie typa który włamuje mi się do domu ze złymi zamiarami. I co w związku z tym?
Poza tym warto też dodać, że włamywacz nie zawsze się włamuje tylko po to, żeby kraść, więc tymbardziej trzeba strzelać.
Odpisz
13 sierpnia 2020, 12:44
@NorseWarrior: RiGCZ
Odpisz
13 sierpnia 2020, 13:19
@NorseWarrior:
Odpisz
13 sierpnia 2020, 12:27
Zawsze możesz powiedzieć że robiłeś to w obronie własnej
Odpisz
13 sierpnia 2020, 12:14
Ale nie wiesz czy włamywacz nie zechce cię zabić.
Odpisz
11 sierpnia 2020, 23:09
Skoro się wlamuje to ceni twoje rzeczy wyżej niż swoje życie. Więc tak, możesz strzelać.
Odpisz
11 sierpnia 2020, 20:12
Hm... mój dobytek, na który pracowałem dlugo i wypełnia moje mieszkanie, czy życie jakiegoś ćpuna, który chcę mnie obrabować... no k***a, stary, bierz te plazmę! Komputer też, a ch*j, biżuterię matki weź!
Odpisz
11 sierpnia 2020, 17:20
Twój dom, twoja forteca
Odpisz