Coś za coś, panele i wiatraki są o wiele bardziej ekonomiczne ale nie niestety nie jest tak kolorowo że cały czas można z nich korzystać
Jednak mimo wszystko i tak uważam że jest to o wiele lepsze od węgla
Niby tak, ale z drugiej strony wyobraź sobie co by się działo gdyby teraz nie mieli żadnej alternatywy, bo zlikwidowaliby wszystkie elektrownie węglowe. Nawet kilkudniowy brak prądu w zachodnim państwie i to na całym jego obszarze to jednak coś niecodziennego.
@Holandia: tak, dlatego uwazam że dobre byłoby mocne ograniczenie wydobycia węgla ale nie likwidacja
Jakaś alternatywa by była, a i tak o wiele bardziej ekologicznie
@Holandia: Ludzie nie są na tyle głupi, by nie przewidzieć takich sytuacji, większość odnawialnych źródeł energii jest ściśle związanych z pogodą i klimatem, więc nie są stałym źródłem energii, raz dają prądu za dużo, jest nadmiar, a raz za mało, w przeciwieństwie do elektrowni węglowych i jądrowych gdzie Ivan powie żeby "dorzucić do pieca", stąd też energetyka większości państw, które stawiają na OZE MUSI być hybrydowa, tzn. jedziemy na odnawialnych źródłach jest super i git, a jak pogoda nie pozwoli mamy plan B, czyli zwiększenie produkcji energii w innych elektrowniach, oczywiście elektrownie nie mogą stać w miejscu i nic nie robić, bo to strata czasu i pieniędzy, ale mogą pracować raz to na mniejszej raz na większej mocy
Każdy typ elektrowni ma wady i zalety, a odnawialne źródła energii są dla państw o dobrym położeniu,
Norwegia ma dużo rzek i jezior?
- Ma 90% prądu z elektrowni wodnych i opłaca im się to w ch*j
Islandia ma dużo gejzerów i wprost cudny gradient geotermalny?
- Czerpie ciepłą wodę i (w mniejszej już części) prąd z energii geotermalnej
W ciepłych krajach nie ma śniegu a słonko świeci długo?
- Tam się opłacają panele i to bardzo, podobnie jak na stacjach kosmicznych, gdzie panele mogą już pochłaniać prawie stałą energię 1350W/m², bo promienie słoneczne nie muszą się przebijać przez atmosferę czy chmury oraz nie nagrzewają się do takich temperatur jak na ziemi w leci (to niekorzystne)
Dla każdego państwa zależnie od jego położenia opłaca się coś bardziej a coś mniej, my mamy klimat bodajże umiarkowany, więc mamy sprzeczki czy to ma sens, w takiej Arabii Saudyjskiej nikt by nie powiedział, że nie opłacają im się panele... a już na pewno że nie opłacają się w biednych wioskach i państwach Afryki, gdzie na wioskę jedna średnia instalacja może ratować wręcz życie, a podprowadzenie tam sieci EE (Elektroenergetycznej) z jakiejś elektrowni węglowej 200km dalej byłoby i drogie i głupie, bo pomiędzy wioskami a elektrowniami są puste przestrzenie nawet bez dróg...
Elektrownie jądrowe niwelują problem bezpieczeństwa energetycznego, ale stwarzają kolejne, jak to że ludziom się nie podobają, jak to że mimo bezpieczeństwa są jednak mniej bezpieczne niż panele które nie rozpier**lą połowy miasta, odpady trzeba gdzie składować, te zbiorniki ze zdjęcia starmagedona to może 0,0000000001% światowej ilości tych odpadów, takich bunkrów czy schronów potrzeba w setkach, a dopiero niedawno atom znalazł zastosowanie w energetyce. W dodatku jest to niesamowicie drogie i wkład się nie zwróci, chyba że prąd będzie wiecznie drożeć, ale w takim wypadku inne źródła energii będą miały również jeszcze korzystniejsze uzyski. W dodatku sama elektrownia potrzebuje ogromnej infrastruktury, przestrzeni, nawet dziesiątek tysięcy pracowników, co prawda to nowe miejsca pracy, ale właśnie, trzeba im płacić, koszty eksploatacji są niebotyczne, ALE ja też jestem za powiedzmy kilkoma elektrowniami jądrowymi, bo to lepsze od węgla, ale do czasu wyparcia ich przez OZE
Także atom supcio, ale narazie, ewentualnie do podboju kosmosu, bo taki mini reaktor jądrowy w sondach kosmicznych jest genialny, energii starczy na dziesiątki nawet setki lat
Narazie energia jądrowa się bardzo przyda, zwłaszcza w Polsce, w sumie to ja głównie mówię o Polsce, bo w innych państwach jak u góry napisałem bywa różnie, może im się atom 10 razy mniej opłacać i by wybulili wszystko co mają...
Ale atom powinien wyprzeć wszelkie elektrownie węglowe, a potem jak już zamkną ostatnią elektrownię węglową się zacznie wypierać jądrowe, tak przez następnych 100 lat, jesteśmy w stanie żyć na samym OZE i mieć go jeszcze nadto dla drugiej planety, a to wszystko zapewniając w pełnym zakresie bezpieczeństwo energetyczne, nawet jak na połowie planety wysiądzie OZE to wciąż będzie go tyle że starczy, albo uruchomią się rezerwy, ale trzeba tak jak w przypadku atomu piniążków :))
Wszystko zależy od ekonomii i planowania :)
O kurcze przez starmagedona zapomniałem powiedzieć o moim ulubionym Wodorze, wiedzieliście, że prąd można zamieniać na wodór, gaz, a gaz (wodór) na prąd? To drogie i narazie mało efektywne, ale SIĘ DA, więc mając pokłady wodoru i mogąc go otrzymywać np. z H²0 lub innych substancji, można mieć nieskończoność prądu, jak i sam wodór do napędzania środków transportu, to pierwszy krok do przyszłości, do zamiany MATERII W ENERGIĘ! Jak fizycy powiedzieli... Gdyby zamienić jeden dąb, jedno drzewo, jej wszystkie atomy, każdy elektron, proton i neutron w energię, prądu z takiego drzewa starczyłoby dla Stanów Zjednoczonych Ameryki na 40 lat
Z JEDNEGO DRZEWA.
Ale nie umiemy tego, mimo że zamiana gazów w energię to pierwszy krok :)
@Towarzysz777: co do atomu- jeszcze można bomby atomowe robić, w to jest wręcz gwarancja nie ataku od krajów bez tego, czyli większości- bo nikt nie chce zobaczyć wielkiego j...nego radioaktywnego grzyba w np Kijowie
I zawsze można to sprzedać a wtedy handelik handelik i hajs się zgadza
I nie mów że takie coś nie istnieje- np Ukraina w latach 90 sprzedała Rosji żeby ratować gospodarke
@KacperSyta: Od bomb wolałbym rozwój nauki i techniki, a znalazłbyś na świecie szaleńca, "który nie ma nic do stracenia" i chciałby zobaczyć świat w ogniu... Dla mnie ta gwarancja jest trochę naciągana, dobrze że jeszcze działa
@Gryficowa: te placówki z panelami są często lokowane na odludziu to najpierw trzeba tam dojechać. Weź wyobraź sobie chodzenie po tym z mopem lub skrobakiem do lodu by te kilka hektarów odśnieżyć. Znając ich normy bezpieczeństwa by musieli najpierw całość wyłączyć, zbudować konstrukcję by bezpiecznie się tam dostać bo chodzić po panelach nie wolmo, gdzie polak by szwagra wziął i w dwójkę by panel po panelu zmietli.
@Gryficowa: Jako elektryk i osoba która ma panele słoneczne przed domem to nie takie proste. Są różne systemy łączenia paneli słonecznych w jeden system. Najpopularniejszy bo najtańszy ma taką wade że jeżeli spada wydajność jednego panela w systemie (np jest zaśnieżony) to wydajność wszystkich paneli w systemie spada do poziomu tego najsłabszego. A to oznacza że ktoś by musiał czyścić idealnie wszystkie panele jak śnieg będzie padał. Więc wydajnosc paneli dramatycznie spada w zimiem ogólnie to dużo krajów które mocno polegają na energi odnawialnej w zimie ma duży problem.
Niemcy zamykają elektrownie atomowe, ponieważ przestraszyli się co się stało z Fukushimą w 2011 roku. Do 2022 roku Niemcy chcą być "wolni od atomu". Gdyby nie zamykali tych elektrowni, to nie mieliby teraz takich problemów xd
@MagJames: jedyny błąd jak może się zdarzyć to czynnik ludzki, więc o ile zamierzają nadzorować budowę i obstawić to ludźmi z inteligencją większą niż moja, to nie rozumiem tego strachy
Zimą bierzemy energię z węgla, przez resztę roku, kiedy pogoda na to pozwala jesteśmy eko. Według mnie to ma większy sens niż w środku lata marnować węgiel i zmuszać pracowników, żeby w pracy siedzieli w 50°C, a na dworze w 30°C. Przegrzanie i odwodnienie bardzo.
Na zimę można by je ustawiać pod kątem 60 stopni, jednak wymaga to systemu, albo ktoś musiałby to ręcznie przestawiać. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę efekt zacienienia przed inne panele, co znacznie obniżałoby ich moc. Tutaj pomaga dioda bocznikująca, ale to kolejne koszty. Mogłyby mieć jakiś system powietrzny zdmuchujący ten śnieg, ale to wymagałoby przebudowania paneli i całych farm.
Możliwości jest wiele, ale każde rozwiązanie tworzy nowy problem.
Ale to normalne chyba i nikt tego nie ukrywa, ze jak jest niedobór to odpala się elektrownie węglowe i olejowe
Nie jest to żadna tajemnica
Nie wiem jak w tam u Angeli, ale w uk już nie raz o tym czytałem w oficjalnych źródłach
Trzeba sobie dać spokój z panelami i wiatrakami bo elektrownie jądrowe produkują nieporównywalnie mniej odpadów i zanieczyszczeń niż wszystkie inne źródła energii. Dlaczego nie inwestujemy w najlepszą technologię do wytwarzania energii jaką obecnie znamy?
@Kaworu: Masz racje, ale nie przekonasz tych wszystkich "ekspertów" do tego. Polacy myślą, że skoro raz tak na ukrainie się stało, to stanie się tak wszędzie, a obecna władza chce utrzymać się jak najdłużej przy władzy, dlatego nie zezwoli na stworzenie takiej za ich rządów. Aczkolwiek są już plany do budowy aż 6 takich elektrowni do 2040 roku, ale to bardzo odległe plany.
Komentarze
Odśwież13 lutego 2021, 09:28
Coś za coś, panele i wiatraki są o wiele bardziej ekonomiczne ale nie niestety nie jest tak kolorowo że cały czas można z nich korzystać
Jednak mimo wszystko i tak uważam że jest to o wiele lepsze od węgla
Odpisz
13 lutego 2021, 09:30
Niby tak, ale z drugiej strony wyobraź sobie co by się działo gdyby teraz nie mieli żadnej alternatywy, bo zlikwidowaliby wszystkie elektrownie węglowe. Nawet kilkudniowy brak prądu w zachodnim państwie i to na całym jego obszarze to jednak coś niecodziennego.
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 09:32
@Holandia: tak, dlatego uwazam że dobre byłoby mocne ograniczenie wydobycia węgla ale nie likwidacja
Jakaś alternatywa by była, a i tak o wiele bardziej ekologicznie
Odpisz
13 lutego 2021, 09:35
Z tym się zgadzam jak najbardziej.
Odpisz
13 lutego 2021, 12:45
@Holandia: Ludzie nie są na tyle głupi, by nie przewidzieć takich sytuacji, większość odnawialnych źródeł energii jest ściśle związanych z pogodą i klimatem, więc nie są stałym źródłem energii, raz dają prądu za dużo, jest nadmiar, a raz za mało, w przeciwieństwie do elektrowni węglowych i jądrowych gdzie Ivan powie żeby "dorzucić do pieca", stąd też energetyka większości państw, które stawiają na OZE MUSI być hybrydowa, tzn. jedziemy na odnawialnych źródłach jest super i git, a jak pogoda nie pozwoli mamy plan B, czyli zwiększenie produkcji energii w innych elektrowniach, oczywiście elektrownie nie mogą stać w miejscu i nic nie robić, bo to strata czasu i pieniędzy, ale mogą pracować raz to na mniejszej raz na większej mocy
Każdy typ elektrowni ma wady i zalety, a odnawialne źródła energii są dla państw o dobrym położeniu,
Norwegia ma dużo rzek i jezior?
- Ma 90% prądu z elektrowni wodnych i opłaca im się to w ch*j
Islandia ma dużo gejzerów i wprost cudny gradient geotermalny?
- Czerpie ciepłą wodę i (w mniejszej już części) prąd z energii geotermalnej
W ciepłych krajach nie ma śniegu a słonko świeci długo?
- Tam się opłacają panele i to bardzo, podobnie jak na stacjach kosmicznych, gdzie panele mogą już pochłaniać prawie stałą energię 1350W/m², bo promienie słoneczne nie muszą się przebijać przez atmosferę czy chmury oraz nie nagrzewają się do takich temperatur jak na ziemi w leci (to niekorzystne)
Dla każdego państwa zależnie od jego położenia opłaca się coś bardziej a coś mniej, my mamy klimat bodajże umiarkowany, więc mamy sprzeczki czy to ma sens, w takiej Arabii Saudyjskiej nikt by nie powiedział, że nie opłacają im się panele... a już na pewno że nie opłacają się w biednych wioskach i państwach Afryki, gdzie na wioskę jedna średnia instalacja może ratować wręcz życie, a podprowadzenie tam sieci EE (Elektroenergetycznej) z jakiejś elektrowni węglowej 200km dalej byłoby i drogie i głupie, bo pomiędzy wioskami a elektrowniami są puste przestrzenie nawet bez dróg...
Elektrownie jądrowe niwelują problem bezpieczeństwa energetycznego, ale stwarzają kolejne, jak to że ludziom się nie podobają, jak to że mimo bezpieczeństwa są jednak mniej bezpieczne niż panele które nie rozpier**lą połowy miasta, odpady trzeba gdzie składować, te zbiorniki ze zdjęcia starmagedona to może 0,0000000001% światowej ilości tych odpadów, takich bunkrów czy schronów potrzeba w setkach, a dopiero niedawno atom znalazł zastosowanie w energetyce. W dodatku jest to niesamowicie drogie i wkład się nie zwróci, chyba że prąd będzie wiecznie drożeć, ale w takim wypadku inne źródła energii będą miały również jeszcze korzystniejsze uzyski. W dodatku sama elektrownia potrzebuje ogromnej infrastruktury, przestrzeni, nawet dziesiątek tysięcy pracowników, co prawda to nowe miejsca pracy, ale właśnie, trzeba im płacić, koszty eksploatacji są niebotyczne, ALE ja też jestem za powiedzmy kilkoma elektrowniami jądrowymi, bo to lepsze od węgla, ale do czasu wyparcia ich przez OZE
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 12:46
@Towarzysz777: Kurcze sorki że tak długo
Także atom supcio, ale narazie, ewentualnie do podboju kosmosu, bo taki mini reaktor jądrowy w sondach kosmicznych jest genialny, energii starczy na dziesiątki nawet setki lat
Narazie energia jądrowa się bardzo przyda, zwłaszcza w Polsce, w sumie to ja głównie mówię o Polsce, bo w innych państwach jak u góry napisałem bywa różnie, może im się atom 10 razy mniej opłacać i by wybulili wszystko co mają...
Ale atom powinien wyprzeć wszelkie elektrownie węglowe, a potem jak już zamkną ostatnią elektrownię węglową się zacznie wypierać jądrowe, tak przez następnych 100 lat, jesteśmy w stanie żyć na samym OZE i mieć go jeszcze nadto dla drugiej planety, a to wszystko zapewniając w pełnym zakresie bezpieczeństwo energetyczne, nawet jak na połowie planety wysiądzie OZE to wciąż będzie go tyle że starczy, albo uruchomią się rezerwy, ale trzeba tak jak w przypadku atomu piniążków :))
Wszystko zależy od ekonomii i planowania :)
O kurcze przez starmagedona zapomniałem powiedzieć o moim ulubionym Wodorze, wiedzieliście, że prąd można zamieniać na wodór, gaz, a gaz (wodór) na prąd? To drogie i narazie mało efektywne, ale SIĘ DA, więc mając pokłady wodoru i mogąc go otrzymywać np. z H²0 lub innych substancji, można mieć nieskończoność prądu, jak i sam wodór do napędzania środków transportu, to pierwszy krok do przyszłości, do zamiany MATERII W ENERGIĘ! Jak fizycy powiedzieli... Gdyby zamienić jeden dąb, jedno drzewo, jej wszystkie atomy, każdy elektron, proton i neutron w energię, prądu z takiego drzewa starczyłoby dla Stanów Zjednoczonych Ameryki na 40 lat
Z JEDNEGO DRZEWA.
Ale nie umiemy tego, mimo że zamiana gazów w energię to pierwszy krok :)
Odpisz
15 lutego 2021, 10:07
@Towarzysz777: co do atomu- jeszcze można bomby atomowe robić, w to jest wręcz gwarancja nie ataku od krajów bez tego, czyli większości- bo nikt nie chce zobaczyć wielkiego j...nego radioaktywnego grzyba w np Kijowie
I zawsze można to sprzedać a wtedy handelik handelik i hajs się zgadza
I nie mów że takie coś nie istnieje- np Ukraina w latach 90 sprzedała Rosji żeby ratować gospodarke
Odpisz
15 lutego 2021, 12:27
@KacperSyta: Od bomb wolałbym rozwój nauki i techniki, a znalazłbyś na świecie szaleńca, "który nie ma nic do stracenia" i chciałby zobaczyć świat w ogniu... Dla mnie ta gwarancja jest trochę naciągana, dobrze że jeszcze działa
Odpisz
15 lutego 2021, 19:04
@Towarzysz777: z tym wodorem miałeś na myśli energię z fuzji?
Odpisz
15 lutego 2021, 20:08
@maslo123_5: Z fuzji przede wszystkim, ale zadowoliłbym się i mniej odległymi ogniwami paliwowymi na wodór
Odpisz
15 lutego 2021, 10:45
Może się nie znam, ale nie mogli odśnieżyć tych paneli?
Odpisz
15 lutego 2021, 11:03
@Gryficowa:
Odpisz
15 lutego 2021, 11:28
@Gryficowa: Nie wiem czy komuś by się chciało
Odpisz
15 lutego 2021, 12:58
@KacpereK958: Jakby zapłacili to, by kolo odśnieżałby z tysiąc razy
Odpisz
Edytowano - 15 lutego 2021, 13:32
@Gryficowa: Zależy ile
Odpisz
15 lutego 2021, 14:55
@Gryficowa: te placówki z panelami są często lokowane na odludziu to najpierw trzeba tam dojechać. Weź wyobraź sobie chodzenie po tym z mopem lub skrobakiem do lodu by te kilka hektarów odśnieżyć. Znając ich normy bezpieczeństwa by musieli najpierw całość wyłączyć, zbudować konstrukcję by bezpiecznie się tam dostać bo chodzić po panelach nie wolmo, gdzie polak by szwagra wziął i w dwójkę by panel po panelu zmietli.
Odpisz
15 lutego 2021, 16:46
@Gryficowa: Jako elektryk i osoba która ma panele słoneczne przed domem to nie takie proste. Są różne systemy łączenia paneli słonecznych w jeden system. Najpopularniejszy bo najtańszy ma taką wade że jeżeli spada wydajność jednego panela w systemie (np jest zaśnieżony) to wydajność wszystkich paneli w systemie spada do poziomu tego najsłabszego. A to oznacza że ktoś by musiał czyścić idealnie wszystkie panele jak śnieg będzie padał. Więc wydajnosc paneli dramatycznie spada w zimiem ogólnie to dużo krajów które mocno polegają na energi odnawialnej w zimie ma duży problem.
Odpisz
15 lutego 2021, 16:55
@BLAWK: teoretycznie przy każdym stopniu w dół napięcie lekko wzrasta, lecz to nie wyrówna ogólnego spadku mocy
Odpisz
15 lutego 2021, 15:44
a co gdyby nad panelami dać szybę ochronną aby panele nie były przysłonięte śniegiem? Taka tam logika debili
Odpisz
15 lutego 2021, 14:40
Tym się kończy zamykanie elektrowni jądrowych
Odpisz
15 lutego 2021, 13:58
A co z Biogazowniami
Odpisz
15 lutego 2021, 12:40
A ja bym pie....nął elektrownie atomową.
Odpisz
15 lutego 2021, 10:35
Niemcy nie mają przypadkiem elektrowni atomowych, które są dużo wydajniejsze od węglowych?
Odpisz
15 lutego 2021, 10:45
Niemcy zamykają elektrownie atomowe, ponieważ przestraszyli się co się stało z Fukushimą w 2011 roku. Do 2022 roku Niemcy chcą być "wolni od atomu". Gdyby nie zamykali tych elektrowni, to nie mieliby teraz takich problemów xd
Odpisz
15 lutego 2021, 11:02
@MagJames: ale historia
Odpisz
15 lutego 2021, 11:31
@MagJames: dziękuję za wyjaśnienie, ale może to co się stało teraz sprawi, że przemyślą to
Odpisz
15 lutego 2021, 11:56
@MagJames: jedyny błąd jak może się zdarzyć to czynnik ludzki, więc o ile zamierzają nadzorować budowę i obstawić to ludźmi z inteligencją większą niż moja, to nie rozumiem tego strachy
Odpisz
15 lutego 2021, 11:07
A niby Europa Zachodnia jest takim wzorem do naśladowania
Odpisz
15 lutego 2021, 10:58
Zimą bierzemy energię z węgla, przez resztę roku, kiedy pogoda na to pozwala jesteśmy eko. Według mnie to ma większy sens niż w środku lata marnować węgiel i zmuszać pracowników, żeby w pracy siedzieli w 50°C, a na dworze w 30°C. Przegrzanie i odwodnienie bardzo.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:48
Czy żaden inżynier nie wpadł na to, żeby na tych panelach były jakieś grzałki, które stopiłby ten śnieg?
Odpisz
13 lutego 2021, 09:50
@niemaznekto: Wtedy zbyt dużo energii musianoby poświęcić na to.
Odpisz
13 lutego 2021, 10:17
@starmagedon: Postawienie ich pod większym kątem? Zapewne byłyby mniej wydajne, ale by działało.
(Już nie mówiąc, że można zatrudnić tanią siłę roboczą aka Polaków by je czyścili ze śniegu)
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 10:21
Na zimę można by je ustawiać pod kątem 60 stopni, jednak wymaga to systemu, albo ktoś musiałby to ręcznie przestawiać. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę efekt zacienienia przed inne panele, co znacznie obniżałoby ich moc. Tutaj pomaga dioda bocznikująca, ale to kolejne koszty. Mogłyby mieć jakiś system powietrzny zdmuchujący ten śnieg, ale to wymagałoby przebudowania paneli i całych farm.
Możliwości jest wiele, ale każde rozwiązanie tworzy nowy problem.
Chciałbyś, aby p00lacy przy nich coś majstrowali?
Odpisz
13 lutego 2021, 10:40
@starmagedon: Ufam, że ukraiński kierowca w busie jest trzeźwy i nie wjedzie w drzewa, więc jestem wstanie zaufać Polakowi, że nic nie podpie....i
Odpisz
15 lutego 2021, 10:43
@niemaznekto: Pewnie są ale przez brak prądu nie działają XD
Odpisz
15 lutego 2021, 10:19
Ale to normalne chyba i nikt tego nie ukrywa, ze jak jest niedobór to odpala się elektrownie węglowe i olejowe
Nie jest to żadna tajemnica
Nie wiem jak w tam u Angeli, ale w uk już nie raz o tym czytałem w oficjalnych źródłach
Odpisz
13 lutego 2021, 10:04
Śląsk by im się przydał
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 09:30
Trzeba sobie dać spokój z panelami i wiatrakami bo elektrownie jądrowe produkują nieporównywalnie mniej odpadów i zanieczyszczeń niż wszystkie inne źródła energii. Dlaczego nie inwestujemy w najlepszą technologię do wytwarzania energii jaką obecnie znamy?
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 09:34
@Kaworu: Masz racje, ale nie przekonasz tych wszystkich "ekspertów" do tego. Polacy myślą, że skoro raz tak na ukrainie się stało, to stanie się tak wszędzie, a obecna władza chce utrzymać się jak najdłużej przy władzy, dlatego nie zezwoli na stworzenie takiej za ich rządów. Aczkolwiek są już plany do budowy aż 6 takich elektrowni do 2040 roku, ale to bardzo odległe plany.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:38
@Kaworu: problem z elektrowniami jądrowymi jest taki że z odpadami które w nich powstają nie potrafimy sobie radzić
Odpisz
13 lutego 2021, 09:39
@starmagedon: tylko ze czarnobyl był jakies 30 lat temu. Technologia sie na bank rozwinęła.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:40
@Filip8975: Tak, rozwineła, ale mentalność ludzi ma się już gorzej.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:40
@Kaworu: nie jest to aby w ...j drogie a po kilkunastu-kilkudziesięciu latach elektrownie jądrowe i tak stają się niezdatne do użytku?
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 09:43
@NormalnyCzlowiek: Coś za coś.
Osobiście wolałbym czystrze środowisko od hałd popiołu.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:43
@Filip8975: Elektrownia w Czarnobylu już wtedy była przestażała
Odpisz
13 lutego 2021, 09:44
@starmagedon: no ale żeby taką Polskę było na to stać to musiała by mniej dawać hajsu na TVP a to się raczej nie stanie
Odpisz
13 lutego 2021, 09:45
@Landark: I w dodatku miała służyć w celach militarnych, a energia była tylko skutkiem ubocznym.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:46
@NormalnyCzlowiek: Otóż to.
Kolejny dowód na zacofanie polski.
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2021, 09:47
@starmagedon: Nie tyle zacofanie co głupotę rządu. Albo mówiąc bardziej eufemistycznie, na jego pomylone priorytety.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:50
@starmagedon: w Niemczech np jest ale będą likwidować xD
Odpisz
13 lutego 2021, 09:51
@Holandia: Tak, racja, ale to polacy sami ich wybrali.
Odpisz
13 lutego 2021, 09:40
Co do paneli słonecznych to nie mogą po prostu ich odśnieżać?
Odpisz
13 lutego 2021, 09:40
@stalamed: a myślisz że im się chce?
Odpisz
13 lutego 2021, 09:44
@WielkiMoffPoppns: ja bym mógł za hajs
Odpisz
13 lutego 2021, 09:48
@Cheems_Kosmonauta: no nikt za darmo by nie zrobił
Odpisz
13 lutego 2021, 09:29
Odpisz