@Kapitalista: To odpowiedź na te pytanie:
,,Czy Bóg mówi że coś jest dobre moralnie bo to jest dobre moralnie, czy coś jest dobre moralnie bo tak mówi Bóg "
@Obietnica_12: zakładamy, że Bóg jest niematerialną inkarnacją dobra, więc całe dobro razem zebrane jest właśnie nazywane Bogiem. Co ciekawe, Bóg jest uosobieniem dobra, ale jest osobą niematerialną, więc fizycznie jakby go nie ma i jest zarazem
@IkarAviator: Mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę z tego że według tego co mówisz to Bóg uważa zabicie własnego dziecka czy posiadanie niewolników za coś moralnego i w pełni normalnego. A jedzenie krewetek czy urodzenie się homoseksualista za coś niemoralnego. Ciekawe wgl czemu Bóg najpierw stworzył homoseksualizm a potem zrobił z tego grzech nie?
@Obietnica_12: ciekawe, czemu Bóg dał nam wolną wolę i pozwolił wybrać rozwijanie się lub autodestrukcję i powolną degradację. No ale to pytanie na tej samej zasadzie, dlaczego twój ojciec pozwolił ci w życiu wybierać, nawet jeśli nie wszystko, co robisz, uważa za słuszne
@IkarAviator: Co? Czy ty mi mówisz że to wina tego że wybraliśmy że ktoś się rodzi homoseksualista i z tego powodu wg zasad kościoła grzeszy samą swoją egzystencją? To niby wina tego że wybrałem że w biblii Bóg popiera niewolnictwo?
@Obietnica_12: Czytałem chyba inną Biblię. W mojej wersji Jezus powiedział, że każdy jest wolnym człowiekiem w oczach Boga, ostatni będą pierwszymi, a wdowa nie będzie w niebie żoną żadnego z braci. Bóg potępił jedynie Sodomię i rozpustę. Ludzie mają straszną tendencję do wypaczania komunikatu od Boga, co widać już po tym, że według ludzi za czasów Chrystusa Jezus bluźnił i był wrogiem. Ludzie powołując się na Boga sprzeciwili się Bogu. A teraz przyjmij to z godnością i nie dawaj mi czerwonych tylko dlatego, że nie umiesz zaakceptować tego, co piszę
@IkarAviator: No to przestań je wykręcać? Z biblii wiemy że Bóg nie zmienia zdania i jest zawsze taki sam jak wskazują fragmenty
,,4 Mojż. 23:19 Bóg nie jest człowiekiem, aby miał kłamać, ani synem człowieczym, żeby miał żałować. Czy on powie coś, a tego nie uczyni? Czy wypowie, a nie spełni?"
,,1 Sam. 15:29 Ponadto Mocarz Izraela nie kłamie i nie będzie żałować, gdyż nie jest człowiekiem, aby miał żałować."
Więc jeśli Bóg mówi że można posiadać niewolników
Księga wyjścia 21
Należy skazywać nieposłuszne dzieci na śmierć
Pwt 21:18-21
A homoseksualizm jest czymś: cytuję ,,obrzydliwym"
Kpł 18,22
To znaczy że według Boga tak jest. Nie według człowieka, z człowiekiem nie ma to nic wspólnego bo to Bóg sam stwierdził że jest to coś złego. I nie mam pojęcia skąd argument w stylu ,,wina człowieka i wyboru'' jak z tego co zrozumiałem próbowałeś mi powiedzieć. Skoro to Bóg ustala według ciebie jakie są normy moralne to czemu ustala je takie. Czemu najpierw stworzył w ludziach homoseksualizm i sprawił że ci się takimi rodzą a potem powiedział że jest to coś ,,obrzydliwego'' według Boga. W jaki sposób jest to ,,dobre"
@Obietnica_12: Niewolnictwo było rzeczą normalną za czasów spisania tych słów, a poza tym nie możemy bezkrytycznie przyjmować absolutnie wszystkiego, bo to wielokrotne transkrypcje ludzi targane przez czas i przestrzeń
homoseksualizm jest obrzydliwy. Chcąc nie chcąc mam naturalny odruch wymiotny. I to nie jest teraz moja opinia, tylko naturalny odruch.
Szczerze powinienem również przekartkować Pismo Święte i znaleźć konkretne fragmenty, bo zasługujesz teraz na poważne argumenty w oparciu o tekst źródłowy, ale to mozolna praca i nikt mi za nią nie zapałaci, a twojego zdania nie zmienię, prawda?
@IkarAviator: typie. Równie dobrze mogę teraz powiedzieć że posiadanie niebieskich oczu jest obrzydliwe i daje mi odruch wymiotny i to naturalny odruch a mówimy tu o istocie która ma rzekomo kochać wszystkie swoje dzieci tak samo niezależnie od wszystkiego. A druga sprawa. Powiedz mi jak to jest że Bóg który wie wszystko i widzi wszystko nie może tak dostosować 1 książki żeby ta odpowiadała ludziom niezależnie od czasu w jakim ja czytają. Przecież wie i może wszystko.
@IkarAviator: To dlaczego Bóg nie pisał Bibli wprzód?
Skoro jest wszechwiedzący to chyba powinien wiedzieć że niewolnictwo jest złe i za 2000 lat będzie to rzecz nie do przyjęcia.
I w ogóle podoba mi się fakt że chrześcijanie raz biorą biblie dosłownie a raz gdy coś jednak nie pasuje do reszty to nagle nie powinno brać się wszystkiego słowo w słowo xD
Ogólnie całe ta nienawiść do homoseksualizmu jest rzeczą stworzoną przez religię a w większości chrześcijanizm pod pozorem modlitwy wtłaczają w ludzi nienawiść żeby potem pokazywać jacy to oni nie są silni w Bogu.
I dlaczego wplątujesz w to teraz pismo święte czy aby przypadkiem na początku swojej wypowiedzi nie pisałeś że "poza tym nie możemy bezkrytycznie przyjmować absolutnie wszystkiego, bo to wielokrotne transkrypcje ludzi targane przez czas i przestrzeń" xD
@Kapitalista: Skoro Bóg jest wszechwiedzący po co w ogóle tworzył szatana skoro wiedział że ten się zbuntuje i sprowadzi ludzi na złą drogę. A potem obwinił o to setki pokoleń ludzi którzy nie mieli z tym nic wspólnego.
@Ni3wiem: Nie prawda, jest to albo Zakonnik Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona albo Suwerenny Rycerski Zakon Szpitalników Świętego Jana, z Jerozolimy, z Rodos i z Malty. Widać to poprzez czerwony krzyż na białej tunice. Nie rozprzestrzeniaj fałszywych informacji
@KacperSyta: nie zmienia to faktu że za zasługi lub koneksje, można było mieć pewną doze swobody. Kwestia ubioru nie była bezwzględną regułą. Jak w przypadku Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego.
@hemos: Owszem, trudno się nie zgodzić aczkolwiek takiego samego argumentu można użyć, ale pod względem że to jest Zakonnik Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona, więc z tego powodu wiemy że to jest z któregoś z tych
@Oliwier256: ale dasz się namówić na krucjatę, nie? Będą trebusze i epickie walki na miecze i fortyfikacje, dostaniesz własnego konia, a co złupisz to twoje. Wiesz ile taki trebusz potrafi wyrzucić? Nasze trebusze ciskają tonowe pociski na 800 metrów!
@Ignisus: powiedzmy że Percy Jackson grał w tym rolę...
Ta wiara mi odpowiada jakoś. W zasadzie wierzę że wszyscy bogowie z różnych mitologii istnirją jednocześnie
@Ketrabnt: K...a mać jakby powiedział że przechodzi na islam też zrobilibyście mu egzamin ustny z Koranu?
Niech wierzy w co chce ...j was to k...a wszystkich obchodzi.
@IkarAviator: Co to za utylitarne podejście do wiary, że pytasz o benefity czy argumenty? Jak człowiek wierzy to wierzy i tyle, nie robi się tego dla benefitów. Tak że zostawcie ziomka w spokoju, jego wiara nie jest w żaden sposób gorsza od wiary katolików.
@Nanook: Po co wierzyć w na przykład to, ze po śmierci nic nie ma tylko wieczna ciemność? Co ci daje to przekonanie, wyższość nad innymi? Zakład pascala. Po prostu jeśli ktoś mi mówi "Jest inaczej niż myślisz", odpowiadam "Ok, udowodnij lub wskaż jakiś trop i powód, dla którego powinienem w to wierzyć"
@IkarAviator: Przedstawiasz dość instrumentalne podejście do wiary. Jeżeli ktoś wierzy tylko dlatego, że mu sie to opłaca to co to za wiara. Moim zdaniem wiara powinna pochodzić z serca, z wewnętrznych przekonań. I czemu ktoś miałby cię przekonywać do swojej wiary? Po prostu niech każdy żyje swoim życiem ze swoimi przekonaniami i tyle.
@Nanook: Wiesz, w zasadzie chyba zbiegamy się z tymi podejściami na dłuższy dystans, tylko tego jeszcze nie widać. Chodzi o to, że moja wiara opuściła już etap "bo rodzice tak mówią, bo Bozia będzie smutna". Kiedyś zakwestionowałem, przeanalizowałem. Nie tylko, że mi się opłaca, ale też że to po prostu słuszne. Nie chcę skreślać kogoś, kto ma inne zdanie, bo ślepą wiarą zamykamy się na dialog z innymi. Jeśli mam być gotowy na kwestionowanie moich przekonań przez innych, w pierwszej kolejności muszę je sam zakwestionować, znaleźć to, co przemawia do każdego człowieka najbardziej, czyli benefity, gwarant... gwarancję życia wiecznego jeśli tylko będziesz podążać za zasadami, które nikomu nie szkodzą, a nawet ci pomogą
@IkarAviator: Ja uważam że każdy kto wyznaje religie inna niż Abrahmową, nie może byc z mojego punktu widzenia dobrym człowiekiem z dwóch powodów:
-Nie znam jego religii
-On nie mógł poznać mojej
@OsamaFloppa: K...a chyba muszę dziękować Bogu że jestem ateistą bo taki spaczony mózg i podejście do życia jest gorsze jak śmierć.
Hurr Durr jak ktoś nie czyta tej samej broszurki co ja i nie wierzy w tego samego kosmicznego czarodzieja to z automatu nie może być dobrym człowiekiem xD
To musi ktoś za mną stać, bo nie jestem pobożny i nie chcę podbijać Zemi Świętej. Chyba że to rzeczywiście chodzi o mnie, ale w tym przypadku proszę mnie nie obrażać takimi insynuacjami.
@XaVery: No wiadomo, jesteśmy w końcu na stronie z memami. Nie zmienia to faktu, że jest dość denny i nieśmieszny, jak większość memów z krzyżowcami czy deus vult.
Komentarze
Odśwież16 kwietnia 2022, 13:20
Gówno prawda. Niewierny.
Odpisz
18 kwietnia 2022, 13:17
@hemos: "downvote bo ateizm" 🤓
Odpisz
Edytowano - 20 kwietnia 2022, 22:44
@Shpaygersharen: "upvoute bo słoik ogórków" 🧐
Odpisz
Edytowano - 13 kwietnia 2022, 22:26
No ja to jestem pobożny w ...j.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:43
@Kapitalista: To odpowiedź na te pytanie:
,,Czy Bóg mówi że coś jest dobre moralnie bo to jest dobre moralnie, czy coś jest dobre moralnie bo tak mówi Bóg "
Z góry mówię że tylko kogoś cytuję.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 16:59
@Obietnica_12: zakładamy, że Bóg jest niematerialną inkarnacją dobra, więc całe dobro razem zebrane jest właśnie nazywane Bogiem. Co ciekawe, Bóg jest uosobieniem dobra, ale jest osobą niematerialną, więc fizycznie jakby go nie ma i jest zarazem
Odpisz
15 kwietnia 2022, 12:51
@IkarAviator: Mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę z tego że według tego co mówisz to Bóg uważa zabicie własnego dziecka czy posiadanie niewolników za coś moralnego i w pełni normalnego. A jedzenie krewetek czy urodzenie się homoseksualista za coś niemoralnego. Ciekawe wgl czemu Bóg najpierw stworzył homoseksualizm a potem zrobił z tego grzech nie?
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:31
@Obietnica_12: ciekawe, czemu Bóg dał nam wolną wolę i pozwolił wybrać rozwijanie się lub autodestrukcję i powolną degradację. No ale to pytanie na tej samej zasadzie, dlaczego twój ojciec pozwolił ci w życiu wybierać, nawet jeśli nie wszystko, co robisz, uważa za słuszne
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:35
@IkarAviator: Co? Czy ty mi mówisz że to wina tego że wybraliśmy że ktoś się rodzi homoseksualista i z tego powodu wg zasad kościoła grzeszy samą swoją egzystencją? To niby wina tego że wybrałem że w biblii Bóg popiera niewolnictwo?
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:53
@Obietnica_12: Czytałem chyba inną Biblię. W mojej wersji Jezus powiedział, że każdy jest wolnym człowiekiem w oczach Boga, ostatni będą pierwszymi, a wdowa nie będzie w niebie żoną żadnego z braci. Bóg potępił jedynie Sodomię i rozpustę. Ludzie mają straszną tendencję do wypaczania komunikatu od Boga, co widać już po tym, że według ludzi za czasów Chrystusa Jezus bluźnił i był wrogiem. Ludzie powołując się na Boga sprzeciwili się Bogu. A teraz przyjmij to z godnością i nie dawaj mi czerwonych tylko dlatego, że nie umiesz zaakceptować tego, co piszę
Odpisz
Edytowano - 15 kwietnia 2022, 15:26
@IkarAviator: No to przestań je wykręcać? Z biblii wiemy że Bóg nie zmienia zdania i jest zawsze taki sam jak wskazują fragmenty
,,4 Mojż. 23:19 Bóg nie jest człowiekiem, aby miał kłamać, ani synem człowieczym, żeby miał żałować. Czy on powie coś, a tego nie uczyni? Czy wypowie, a nie spełni?"
,,1 Sam. 15:29 Ponadto Mocarz Izraela nie kłamie i nie będzie żałować, gdyż nie jest człowiekiem, aby miał żałować."
Więc jeśli Bóg mówi że można posiadać niewolników
Księga wyjścia 21
Należy skazywać nieposłuszne dzieci na śmierć
Pwt 21:18-21
A homoseksualizm jest czymś: cytuję ,,obrzydliwym"
Kpł 18,22
To znaczy że według Boga tak jest. Nie według człowieka, z człowiekiem nie ma to nic wspólnego bo to Bóg sam stwierdził że jest to coś złego. I nie mam pojęcia skąd argument w stylu ,,wina człowieka i wyboru'' jak z tego co zrozumiałem próbowałeś mi powiedzieć. Skoro to Bóg ustala według ciebie jakie są normy moralne to czemu ustala je takie. Czemu najpierw stworzył w ludziach homoseksualizm i sprawił że ci się takimi rodzą a potem powiedział że jest to coś ,,obrzydliwego'' według Boga. W jaki sposób jest to ,,dobre"
Odpisz
Edytowano - 15 kwietnia 2022, 16:33
@Obietnica_12: Niewolnictwo było rzeczą normalną za czasów spisania tych słów, a poza tym nie możemy bezkrytycznie przyjmować absolutnie wszystkiego, bo to wielokrotne transkrypcje ludzi targane przez czas i przestrzeń
homoseksualizm jest obrzydliwy. Chcąc nie chcąc mam naturalny odruch wymiotny. I to nie jest teraz moja opinia, tylko naturalny odruch.
Szczerze powinienem również przekartkować Pismo Święte i znaleźć konkretne fragmenty, bo zasługujesz teraz na poważne argumenty w oparciu o tekst źródłowy, ale to mozolna praca i nikt mi za nią nie zapałaci, a twojego zdania nie zmienię, prawda?
Odpisz
Edytowano - 15 kwietnia 2022, 16:52
@IkarAviator: typie. Równie dobrze mogę teraz powiedzieć że posiadanie niebieskich oczu jest obrzydliwe i daje mi odruch wymiotny i to naturalny odruch a mówimy tu o istocie która ma rzekomo kochać wszystkie swoje dzieci tak samo niezależnie od wszystkiego. A druga sprawa. Powiedz mi jak to jest że Bóg który wie wszystko i widzi wszystko nie może tak dostosować 1 książki żeby ta odpowiadała ludziom niezależnie od czasu w jakim ja czytają. Przecież wie i może wszystko.
Odpisz
Edytowano - 15 kwietnia 2022, 17:25
@IkarAviator: To dlaczego Bóg nie pisał Bibli wprzód?
Skoro jest wszechwiedzący to chyba powinien wiedzieć że niewolnictwo jest złe i za 2000 lat będzie to rzecz nie do przyjęcia.
I w ogóle podoba mi się fakt że chrześcijanie raz biorą biblie dosłownie a raz gdy coś jednak nie pasuje do reszty to nagle nie powinno brać się wszystkiego słowo w słowo xD
Ogólnie całe ta nienawiść do homoseksualizmu jest rzeczą stworzoną przez religię a w większości chrześcijanizm pod pozorem modlitwy wtłaczają w ludzi nienawiść żeby potem pokazywać jacy to oni nie są silni w Bogu.
I dlaczego wplątujesz w to teraz pismo święte czy aby przypadkiem na początku swojej wypowiedzi nie pisałeś że "poza tym nie możemy bezkrytycznie przyjmować absolutnie wszystkiego, bo to wielokrotne transkrypcje ludzi targane przez czas i przestrzeń" xD
Odpisz
15 kwietnia 2022, 17:29
@Kapitalista: Skoro Bóg jest wszechwiedzący po co w ogóle tworzył szatana skoro wiedział że ten się zbuntuje i sprowadzi ludzi na złą drogę. A potem obwinił o to setki pokoleń ludzi którzy nie mieli z tym nic wspólnego.
Odpisz
15 kwietnia 2022, 17:30
@Obietnica_12: WoLnA WoLa czy cuś.
Odpisz
15 kwietnia 2022, 18:02
@Kapitalista: To trochę tak jakby dać dziecku nabity pistolet i stwierdzić że ma wolną wolę.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 16:44
Jestem ateista...
Odpisz
14 kwietnia 2022, 16:56
@RiMemy: Ok, ale na bicie niewiernych i świętą wojnę dasz się namówić? To świetna zabawa
Odpisz
15 kwietnia 2022, 11:37
@IkarAviator: KO. I tak nie mam planów na weekend. =)
Odpisz
14 kwietnia 2022, 22:57
Tylko ze to jest krzyżak a krzyżaki w średniowieczu byli naszym najgorszym wrogiem
Odpisz
15 kwietnia 2022, 00:15
@Ni3wiem: Nie prawda, jest to albo Zakonnik Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona albo Suwerenny Rycerski Zakon Szpitalników Świętego Jana, z Jerozolimy, z Rodos i z Malty. Widać to poprzez czerwony krzyż na białej tunice. Nie rozprzestrzeniaj fałszywych informacji
Odpisz
15 kwietnia 2022, 05:12
@KacperSyta: bardzo przepraszam za używanie błędnych informacji gdyz wydawało mi się że to krzyżak, bo ma bardzo podobną zbroje
Odpisz
16 kwietnia 2022, 13:21
@KacperSyta: raczej maltańczyk. Templariusze mieli zazwyczaj proste krzyże.
Odpisz
16 kwietnia 2022, 14:02
@hemos: jednakże Suwerenny Rycerski Zakon Szpitalników Świętego Jana, z Jerozolimy, z Rodos i z Malty posiadał biały krzyż na czerwonym tle
Odpisz
16 kwietnia 2022, 14:14
@KacperSyta: nie zmienia to faktu że za zasługi lub koneksje, można było mieć pewną doze swobody. Kwestia ubioru nie była bezwzględną regułą. Jak w przypadku Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego.
Odpisz
16 kwietnia 2022, 19:17
@hemos: Owszem, trudno się nie zgodzić aczkolwiek takiego samego argumentu można użyć, ale pod względem że to jest Zakonnik Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona, więc z tego powodu wiemy że to jest z któregoś z tych
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:39
Niezbyt istnieje taka potrzeba, najważniejsze miejska kultu są w rękach kościoła prawosławnego i katolickiego.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 21:54
@Kuman: Konstantynopol moment:
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:36
Wyznaję inną wiarę
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:52
@Oliwier256: Oli islamista
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:54
@Kuman: raczej hellenista
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:56
@Oliwier256: kto?
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:00
@Kuman: wiara w greckich bogów. W sensie osobiście nie składam ofiar ale wierzę że istnieją
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:02
@Oliwier256: Serio czy trollujesz?
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:04
@Kuman: serio
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:05
@Oliwier256: To powiedz coś po hellionistycznemu.
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:07
@Kapitalista: "Zeus r.... wszystko co popadnie,
Imię Herkules jest niepoprawne, powinno być Herakles"
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:40
@Oliwier256: ale dasz się namówić na krucjatę, nie? Będą trebusze i epickie walki na miecze i fortyfikacje, dostaniesz własnego konia, a co złupisz to twoje. Wiesz ile taki trebusz potrafi wyrzucić? Nasze trebusze ciskają tonowe pociski na 800 metrów!
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:10
@Oliwier256: Naprawdę nie wiem jak doszedłeś do tej wiary
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:13
@Ignisus: powiedzmy że Percy Jackson grał w tym rolę...
Ta wiara mi odpowiada jakoś. W zasadzie wierzę że wszyscy bogowie z różnych mitologii istnirją jednocześnie
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:20
@Oliwier256: Ojciec, przestań ćpać.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:28
@Oliwier256: to może chcesz wyzwolić z niewoli bizancjum góre olimp?
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:29
@pieselbialy: K
Odpisz
14 kwietnia 2022, 19:45
@Oliwier256: wierzysz że ziemia jest płaska
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia 2022, 19:55
@OsamaFloppa: nie
Co to ma do rzeczy?
Odpisz
14 kwietnia 2022, 19:59
@Oliwier256: Grecka mitologia stwierdza że ziemia jest płaska, w tym momencie udowodniłem że trollowales, skoro nie wiedziałeś o takim prostym fakcie
Odpisz
14 kwietnia 2022, 20:00
@OsamaFloppa: nie trollowałem, wierzę w bóstwa. Wiara jak wiara.
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia 2022, 20:18
@Oliwier256: nie "wiara jak wiara" tylko grzech przeciwko Bogowi jedynemu
Odpisz
14 kwietnia 2022, 20:22
@Oliwier256: jestem szczerze ciekaw jak zareagowałaby twoja rodzina gdyby się o tym dowiedziała
Odpisz
14 kwietnia 2022, 20:25
@OsamaFloppa: moja rodzina zdaje sobie sprawę że wierzę i jest neutralna
Odpisz
14 kwietnia 2022, 20:26
@OsamaFloppa: wierzę że Bóg Chrześcijański też istnieje ale bardziej wierzę w greckich
Odpisz
14 kwietnia 2022, 21:13
@Oliwier256: No no no... Panie Greku... Nie Herakles, ale prędzej Iraklis czy też Eraklis - ze starogrecka
Odpisz
14 kwietnia 2022, 21:15
@Ketrabnt: tego nie znałem szczerze
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia 2022, 21:18
@Ketrabnt: K...a mać jakby powiedział że przechodzi na islam też zrobilibyście mu egzamin ustny z Koranu?
Niech wierzy w co chce ...j was to k...a wszystkich obchodzi.
Odpisz
15 kwietnia 2022, 00:52
@Oliwier256: Osobiście jestem zainteresowany i chcę, byś przedstawił mi argumenty i benefity swojej wiary. Może na priv, żeby nie wybuchała gównoburza
Odpisz
15 kwietnia 2022, 03:14
@Kapitalista: Nie, ale krucjata by się odbyła
Odpisz
15 kwietnia 2022, 08:16
@IkarAviator: Co to za utylitarne podejście do wiary, że pytasz o benefity czy argumenty? Jak człowiek wierzy to wierzy i tyle, nie robi się tego dla benefitów. Tak że zostawcie ziomka w spokoju, jego wiara nie jest w żaden sposób gorsza od wiary katolików.
Odpisz
15 kwietnia 2022, 09:25
@Oliwier256: wierząc w każdego Boga popełniasz grzech przeciwko każdemu jednemu bogowi
Odpisz
15 kwietnia 2022, 09:28
@OsamaFloppa: nie. Tutaj skończę temat bo zaraz wybuchnie o ile już nie wybuchła gównoburza
Odpisz
15 kwietnia 2022, 09:31
@Oliwier256: Tak, każda wiara jest ekspansywna i popełniasz wykroczenie przeciwko Bogu jeśli wierzysz w obcego Boga
Odpisz
15 kwietnia 2022, 09:36
@OsamaFloppa: czepianie się szczegółów.
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:14
@Nanook: Po co wierzyć w na przykład to, ze po śmierci nic nie ma tylko wieczna ciemność? Co ci daje to przekonanie, wyższość nad innymi? Zakład pascala. Po prostu jeśli ktoś mi mówi "Jest inaczej niż myślisz", odpowiadam "Ok, udowodnij lub wskaż jakiś trop i powód, dla którego powinienem w to wierzyć"
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:28
@IkarAviator: Przedstawiasz dość instrumentalne podejście do wiary. Jeżeli ktoś wierzy tylko dlatego, że mu sie to opłaca to co to za wiara. Moim zdaniem wiara powinna pochodzić z serca, z wewnętrznych przekonań. I czemu ktoś miałby cię przekonywać do swojej wiary? Po prostu niech każdy żyje swoim życiem ze swoimi przekonaniami i tyle.
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:37
@Nanook: Wiesz, w zasadzie chyba zbiegamy się z tymi podejściami na dłuższy dystans, tylko tego jeszcze nie widać. Chodzi o to, że moja wiara opuściła już etap "bo rodzice tak mówią, bo Bozia będzie smutna". Kiedyś zakwestionowałem, przeanalizowałem. Nie tylko, że mi się opłaca, ale też że to po prostu słuszne. Nie chcę skreślać kogoś, kto ma inne zdanie, bo ślepą wiarą zamykamy się na dialog z innymi. Jeśli mam być gotowy na kwestionowanie moich przekonań przez innych, w pierwszej kolejności muszę je sam zakwestionować, znaleźć to, co przemawia do każdego człowieka najbardziej, czyli benefity, gwarant... gwarancję życia wiecznego jeśli tylko będziesz podążać za zasadami, które nikomu nie szkodzą, a nawet ci pomogą
Odpisz
15 kwietnia 2022, 14:42
@Nanook: imo każdy który myśli inaczej niż ja nie powinien mieć prawa głosu i mówię to nieironicznie
Odpisz
15 kwietnia 2022, 15:10
@Kuman: ale wszyscy w jakimś aspekcie myślą inaczej niż ty
Odpisz
15 kwietnia 2022, 15:11
@IkarAviator: wlasnie
Odpisz
15 kwietnia 2022, 16:27
@Kuman: czyli nikt na całym świecie oprócz ciebie nie powinien mieć prawa głosu?
Odpisz
15 kwietnia 2022, 16:41
@IkarAviator: zgadza się
Odpisz
15 kwietnia 2022, 21:59
@IkarAviator: Ja uważam że każdy kto wyznaje religie inna niż Abrahmową, nie może byc z mojego punktu widzenia dobrym człowiekiem z dwóch powodów:
-Nie znam jego religii
-On nie mógł poznać mojej
Odpisz
Edytowano - 15 kwietnia 2022, 22:15
@OsamaFloppa: K...a chyba muszę dziękować Bogu że jestem ateistą bo taki spaczony mózg i podejście do życia jest gorsze jak śmierć.
Hurr Durr jak ktoś nie czyta tej samej broszurki co ja i nie wierzy w tego samego kosmicznego czarodzieja to z automatu nie może być dobrym człowiekiem xD
Odpisz
16 kwietnia 2022, 10:27
@Kapitalista: tak, nie może być dobrym człowiekiem bo ma inne wartości moralne, każda religia ma inne wartości moralne
Odpisz
14 kwietnia 2022, 18:34
Ja bym wolał odzyskać Smoleńsk
Odpisz
14 kwietnia 2022, 17:40
AVE MARIA!!
Odpisz
14 kwietnia 2022, 17:19
Co jakby tego mema zobaczyła osoba niewidoma? Pomyśl czasem zanim opublikujesz mema
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:43
Nie rel, jedyne w co wierzę to moc.
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:29
Vult Dei
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:11
@Boberek00: Deus vult
Odpisz
14 kwietnia 2022, 06:34
To musi ktoś za mną stać, bo nie jestem pobożny i nie chcę podbijać Zemi Świętej. Chyba że to rzeczywiście chodzi o mnie, ale w tym przypadku proszę mnie nie obrażać takimi insynuacjami.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 12:20
@Nanook: mam nadzieję że rozumiesz że to tylko mem?
Odpisz
14 kwietnia 2022, 12:47
@XaVery: No wiadomo, jesteśmy w końcu na stronie z memami. Nie zmienia to faktu, że jest dość denny i nieśmieszny, jak większość memów z krzyżowcami czy deus vult.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:11
@Nanook: wiesz dlaczego mój brat nie może zabrać w piłkę?
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:43
@Kuman: Nie wiem.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:44
@Nanook: bo nie żyje
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:46
@Kuman: A już myślałem, że to dlatego, że nie lubi pieczarek.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 15:47
@Nanook:
Odpisz
15 kwietnia 2022, 01:27
@Nanook: Nie, ciebie akurat nikt o nic nie pytał
Odpisz
15 kwietnia 2022, 08:11
@IkarAviator: Hah, szanuję za ten obrazek. Prychłem muszę przyznać.
Odpisz
14 kwietnia 2022, 01:32
Przed pandemią chciałem żeby się coś odj...ło na świecie bo nudno było, a teraz trochę żałuje tego życzenia
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:51
*osobę która daje w dół dla nieśmiesznego mema
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:58
@Kapitalistka_: Wiesz dlaczego mój brat nie może zjeść pizzy?
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:00
@Kuman: Bo nie żyje?
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:01
@Kapitalista: Bo nie lubi pieczarek.
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:02
@Kuman: Kurde byłem blisko.
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:03
@Kapitalista: Ale to że nie żyje to akurat prawda
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:04
@Kuman: Tak! Wiedziałem jestem zajebisty w zgadywanki.
Znaczy moje kondolencje.
Odpisz
13 kwietnia 2022, 23:05
@Kapitalista: ale się uśmiałem jak się dowiedziałem
Odpisz
13 kwietnia 2022, 22:28
Nierel, jestem niewierzący
Odpisz