No to opiszę jak wygląda sytuacja z rezydentami (a przynajmniej wg mnie):
- Rezydenci, jako młodzi chcą więcej kasy. No jak to młodzi no i ogólnie ludzie.
-Postulaty typu: zmniejszyć kolejki: no super a ja chciałbym żeby nie było głodu i wojny na świecie. Strasznie dziecinne. Wymyślcie konkretny sposób na załatwienie tego typu problemu.
-6 procent pkb itp.. No niby ok ale przypominaja się te wszystkie nauczycielki ze szkoły które uwazały swój przedmiot za najważniejszy (np ,,Jak to sprawdzian z matematyki? Trzeba było U MNIE napisać polski , jest ważniejszy , w życiu się przyda itd"). A dlaczego to się mi przypomina? Bo nagle przyjdą żołnierze i powiedzą że Ruscy niebezpieczni , dawajcie więcej kasy na wojsko. Przyjdą nauczyciele i będę chcieli pieniądzy na edukacje itd
-Rezydenci zarabiają więcej niż wielu lekarzy specjalistów , ponieważ wspaniała pani Kopacz w 2008 ustaliła konkretną sumę dla rezydentów( przypadkowo jej córka była swierzo upieczonym rezydemtem). Gadajcie co chciecie o Pisie ale u nich nie ma takiego rozwiniętego kolesiostwa jak u obecnej polskiej lewicy.
-No i kolejna rzecz ,,totalna opozycja" (a może przedstawcie swój własny program , a nie dawajcie więcej poprawek niż jest w podpunktów w ustawie , sorry ale to jest działanie ,,na czas" czyli specjalne przedłużanie żeby ustawy najlepiej nigdy nie wyszły , sama nazwa totalna opozycja nie jest niczym innym ,,hejterzy rządu". Przez takich jak Jake Paul słowo hejter straciło na znaczeniu i wartości ale tu pasuje idealnie.) wykorzystuje to jako grę polityczną (Kijowski na ich marszu). Krzyczą ,,dajcie na lekarzy". Przypomnimy PO rządziło 8 lat i miało mnóstwo czasu na reformy.
-Studia medyczne są w wuj drogie - to są koszty rzędu setki tysięcy złotych (oczywiście część płaci np na prywatnych uczelniach). No ale jeśli studiują za darmo a potem wyjeżdżają... można powiedzieć że okradają wtedy państwo. Oczywiście , małe zarobki nie są zachęcające , ale w takiej Turcji takie studenty muszą (nie wiem czy pełną) kwotę zwracać dla państwa. Było to spowodowane tym co w Polsce - studenci jechali do innych państw gdzie były lepsze zarobki.
-Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopisze. Tak czy siak pozdrawiam , zachęcam do dyskusji ze mną.
@TenLucznik: Raczę tylko przypomnieć że rząd wyznaczył lekarzom jedną pulę pieniędzy z której idzie i na pensje i na leczenie; czytaj: jeżeli lekarz skieruje na jakieś droższe badania to mu to utrącają z pensji. A kiedy lekarze zwracają uwagę że potrzeba więcej pieniędzy, to oczywiście media mówią że chodzi o pensje - i nie kłamią, ale nie mówią też pełnej prawdy.
Postaw się w miejscu takiego lekarza; tu podam przykład: masz 100 kromek chleba (pacjenci) do posmarowania masłem (pieniądze na leczenie). W tym problem że rząd opłaca ci tylko jedną kostkę masła na te 100 kromek - nie posmarowałeś wszystkich? Jesteś niegospodarny i nie potrafisz korzystać z danych ci zasobów.
Takie szczucie na lekarzy widać od lat, a odbija się ono i na samych lekarzach jak i pacjentach.
@TenLucznik: Co do popunktu z tym że każdy by chciał kasy to prawda bo Edukacja, medycyna i wojsko są tak samo ważne i (no wojsko może nie) trochę zaniedbane jeśli chodzi te kwestie. Powiedziałbym że zamiast 500+, wysokich pensji poselskich i ogólne marnotrawienia kasy lepiej by było to przeznaczyć na medycynę, edukację oraz na wyższe pensje dla służb mundurowych.
Oraz nie przypominam sobie aby w SLD czy Razem było wysokie kolesiostwo. Raczej w Polskim Centrum bo w tym nurcie są PSL i PO.
Z pozostałymi kwestiami mogę się w większości zgodzić.
@TenLucznik: Nie interesuje mnie Twoja przynależność polityczna, bo ani ty, ani ja po tym komentarzu jej nie zmienimy.
Rezydenci chcą kasy, jak kazdy i tu sie zgadzam. Czy zarabiają wiecej niz specjaliści? NIE :) znaczy w jednym programie w TVP ktos tak mowil ale to nie prawda. Chodzi im o to ze w 2009r. dostali podwyżkę no i przyszedł nowy rząd i dał podwyżkę WSZYSTKIM-ktorzy zarabiali naknizsza krajowa (do 11zł za godzinę, to wychodzi jakies 17 zł wiecej niz przed podwyzka na miesiac, no ale dali i wszyscy happy bo więcej kasy...)Wiec i średnia krajowa ciut skoczyla. No i teraz oni tez chca tej podwyzki, bo wtedy mieli procentowo wiecej niz srednia no i chca o ten sam procent miec wiecej. :) Nie chce sie z Toba kłócić bo i tak to nic nie zmieni i tyljo sie bede irytowal ale polecam zasiegac informacji z roznych źrodel :)
hmmm 500+, mieszkanie + to sa programy dla ludzi mlodych. Ich celem jest NAMÓWIENIE Polakow do namnażania sie, wiec gdybys dal ta kase na wojsko (ktore w dzisiejszych czasach nie jest tak istotne jak edukacja) czy na edukacje i medycyne to leczylbys tylko objawy choroby, a nie sama chorobę.
Programy te sa wiec INWESTYCJA a inwestowac zawsze warto, jest ryzyko ze nie wypali, ale na razie chyba idzie dobrze
@wicios: Ja nie mówię że rezydenci zarabiają więcej bo pan z tvp tak powiedział. Osoba z mojej rodziny jest lekarzem specjalistą konkretnie laryngologiem , z dużymi osiągnięciami w zakresie chirurgii nosa i szyji. Często ta osoba jeździ na różne kursy dokształcające itp. Nie które operacje umie wykonanać tylko ona w województwie którym mieszka. Tyle w temacie.(oczywiście część specjalistów zarabia więcej niż rezydenci ale to już wcześniej zaznaczyłem)
@wicios: Aktualnie nie mogę się o to zapytać , za kilka godzin powinienem napisać.(i chyba nie napisałem , chodzi mi o to że w szpitalu mniej zarabiają , w prywatnych przychodniach łatwiej dostać większe wynagrodzenie przy pokazaniu swojego większego doświadczenia)
no tak, poza kilku procentowym wzrostem czyli o jakieś 15tys. to w cale nie duzo (ironia). Program 500+ dziala dopiero 19 m-cy wiec nwm czego sie Pan spodziewal w tak krotkim czasie. Gospodarka nie zmieniq sie w ciagu 5 sekund tylko w przeviagu kilku lat, wiec efekty 500+ poczujesz duzo pozniej. ale luz, skad mogles wiedzieć...
@wicios: Link do danych? Widziałem tylko jedne badania ale były one przed programem 500+ i były na plusie. A efektów 500+ raczej nie odczuje a sam program jest słabo zrobiony. Lepiej zainwestować w medycynę, edukację i służby mundurowe a także podnieść kwotę wolną od podatku lub zmniejszyć VAT niż wydawać kasę na 500+ który nie przynosi większych efektów
xD no juz pedze Ci szukac, bo nie mam xo robic tylko udowadniać takiemu komuś ze mam racje. Co pare dni na TVP trabia o 500+, wystarczy posluchac, to nie boli.
Raczej nie odczujesz? No ok, chcesz umrzec to Twoja sprawa. Wiecej dzieci to wiecej pravownikow a wiecej pravownikow to wiecej kasy z podatkow a wiecej kasy z podatkow to wievej inwestycji... Ale ty wolisz inwestowac w medycyne, INWESTOWAC?? (Co rozumiesz przez to slowo bo juz sie gubie). W DZISIEJSZYCH CZASACH duzo wazniejsze od wojska sa edukacja i programy socjalne (ale pewnie tego nie rozumiesz-luz Twoje zdanie).
Podniesienie kwoty wolnej od podatku... Dla mnie to jest wrecz smieszne... Bardzo duza grupa ludzi, jesli nie wiekszosc, nie ma takich duzych dochodow zeby OBECNA kwota wolna od podatkow im sie oplacila, wiec po co podnosic cos co nie daje ulgi najubozszym a sprzyja tylko tym ktorzy maja pieniadze??? Zmniejszenie VATu, ja tez bym chciał zmniejszyc ale kurde xD wyobrazasz to sobie? 1% tego podatku to kilka miliardow budzetu, ciężko byloby sie dzwignac po takiej stracie.
@wicios: >TVP
>Rzetelne źródło informacji
No nie odczuje skoro program 500+ nie ma właście żadnego skutku na wzrost urodzin oraz jak będę miał okazję to będę z Polski uciekać więc 500+ nic mi w życiu nie zmieni.
Powiedziałem służby mundurowe a więc nie tylko wojsko a Policja, Służba celna, Służba więżiena itp. itd. A wojsko trzeba utrzymać silne aby odstarszać przeciwnika. Od programów socialnych ważniejsze jest edukacja, medycyna, bezpieczeństwo energetyczne, rozwój gospodarczy i instriuktura. Programy socialem powinny być realizowane po tych zagadnieniach oraz po obniżeniu podatków PIT, VAT i innych które przeszkadzają w rozwoju gospodarczym a także obniżeją budżety domowe. A kasę na programy socialem można było by brać z:
- akyz które powinny być według mnie na
*Produkty z alkoholem
*Papierosy i tytoń
*E-papierosy
*Stare nie spełniające norm ekologicznych samochody
*Marihuana
* Broń
*Pestycydy
*Nasiona GMO
*Paliwo
-Wyższych manadatch i karach dla firm
-Podatku od kasyn, hazardu i innych (ta brażna powinna mieć więcej wolności)
-Podatku od sklepów sprzedających
*Marihuane
*Broń
- Podatku od domowych upraw konopii
Dodatkowo 500+ także obciążona budżet
P.S Używaj polskich znaków bo źle się to czyta.
Nigdzie nie napisalem ze TVP jest dobrym zrodlem informacji TYLKO ze tam co pare dni pojawia sie taka informacja o 500+, a podobne informacje byly m.in. na polsacie.
Zapytam wiec drugi raz, bo pominales moje pytanie. Czym jest dla Ciebie INWESTYCJA?? Bo mowisz tu o przekazywaniu pieniedzy na sluzby mundurowe wiec jestem ciekaw jaka forme imwestycji tam widzisz.
Programy socjalne sa wazne. Bardzo wazne. Celem panstwa jest dawanie ludziom w nim zyjacym rowych szans, a ten program wlasnie takim jest.
W dzisiejszych czasach SILA WOJSKA W EUROPIE nir ma wiekszego znaczenia, Rosjanie sa w stanie w kilka godzin zajac pol Europy i pare tysiecy wiecej polskich zlonierzy ivh nie odstraszy wiec ten argument juz u podstaw jest zly.
@wicios: Inwestycją w służby mundurowe to inwestycja w bezpieczeństwo. Programy scoialne są wązne ale nie najważniejsze. Powiedziałbym że w grupie rzeczy ważnych to one są prawie najmniej. 500+ nie dają równych szans. Większość jedynaków , samotne matki nie dostają tej kasy.
Dodatkowo w połączeniu z innymi wojskami państw NATO już Rosjanie mieli by probkemy, dodatkowo im mocniejsze wojsko tym większy czas przytrzymania Rusków tak aby nadeszła pomoc od USA i mocniejszych państw.
@wicios: Rodziny wieloletnie już przed 500+ zostawały sporo. Oraz zawsze jeśli mówi o wyrównywaniu szans to zawsze się pomija jedynaków którzy zawsze gówno zostawali. Jeśli wyrównywać szanse to dla wszystkich dawać wszystkim po równo.
INWESTYCJA to nie to samo co COROCZNE wydawanie kasy na wojsko CZŁOWIEKU!
Rodziny wielodzietne dostawaly sporo?? Nie rozsmieszaj mnie! Pochodze z rodziny wielodzietnej i nasz przychod na 1 osobe wynosil nieco ponad 300 zl... To faktycznie gigantyczne pieniadze... I mimo ze juz sie nie zalapalismy na ten program to i tak uwazam ze on jest bardzo dobry i wyrownuje szanse, ale nie kazdy to rozumie, bo niektorzy maja pieniadze na wszystko...
500+ wyrownuje szanse, daje biednym mozliwosc rozwijania sie, nie jest to dosko naly program ale popieram go. Dodatkowo 500+ to zasilacz rodzinnego budzetu, a co za tym idzie wiecej moga wydawac czyli kasa wraca do panstwa w formie podatkow...
Jesli nie bedzie programow prorodzinnych to za pare lat bedziemy zyc jak w Niemczech, z ta roznica ze Niemcow stac na utrzymanie starszy ludzi...
@wicios: Nie tylko na wojsko ale i też na inne służby i kasa wraca w postaci mniejszego wskaźniku przestęstw, mniejszej szarej i czarnej strefie itp.
Przychód na osobę ≠ program socialny oraz wiem co mówię bo u mnie rodzinę jest rodzina wielodzietna która dostawała wsparcie i to nie małe.
Równie dobrze szansę mogło wyrównać obniżenie VATu, włączenie z VATu kilku kategorii produktów oraz podwyższenie kwoty wolnej.
Oraz Niemcy jak i cały zachód też ma problemy z demografią mino dużych programów socialnych.
Czyli co? Twoum zdaniem wydanie kasy na wyszkolenie kilku tysiecy nowych policjantow bo w ten sposob zmniejszysz przestępczość? :D i jak juz bedzie ONA zmniejszona to czym beda sie zajmowali policjanci?? Masowe zwolnienia i kolejne koszty bo przeciez trzeba bedzie tych bezrobotnych utrzymac, nie mowiav juz o kolejnych wydatkach na emerytury policjantow i innych sluzb mundurowyvh co po kalkulacji raczej nie jest oplacalne...
POWTARZAM CI pochodze z rodziny wielodzietnej i jedyne co sie dostaje w takiej sytuacji to ewentualne zwroty cen biletow za dojazd do szkoly (50zl gdzie bilet kosztuje sporp wiecej) i rodzinne a tego tez nie ma zbyt duzo... Nie jest latwo utrzymac 8-osobowa rodzine a taki program na pewno pomoze i napedzi gospodarke...
W jaki sposob obnizenie VATu mogloby WYROWNAC SZANSE skoro KAZDY mialby obnizony VAT... To jest kolejny bezsensowny Twoj argument... Zeby wyrownac szanse to trzeba dac tym najbiedniejszym a nie wszystkim... Pomysl... I tu KOLEJNY RAZ pojawia sie kwota wolna od podatku... Wiesz ile ona obecnie wynosi w Polsce??? Kolejmy raz wiec Ci napisze ze spora grupa ludzi, jesli nie większość NIE PRZEKRACZA obecnej... Wiev co mialoby zmienic jej podniesienie??? Chyba tylko danie kasy tym ktorzy juz ja maja...
@wicios: Nie zatrudnie nowych policjantów a inwestycja w zarobki obecnych oraz inwestycja w nowy sprzęt i technologie. A emerytury (ZUS) powinny być opcjonalne i na miarę równym poziomie dla wszystkich (poza weteranami, prezydetem itp.)
Co do 8 osobowej rodziny to trzeba było nie robić tyle dzieci dla mnie 8 osobowa rodzina to już za przesadza. VAT miał by ponoć biedniejszym aby mogli kupować więcej a także i klasie średniej zwłaszcza że 500+ otrzymuje każdy kto ma przynajmniej 2 dzieci. Więc i bogacenia zostają hajs więc twoja teoria idzie się jeb...
Podniesienie kwoty dało by więcej kasy portfelu.
I już był jeden taki ustrój który chciał wszystkim wyrównać szanse- komunizm chyba nie muszę mówić jak się to skończyło. Wyrównywanie szans powinno dotyczyć tylko tych najbardziej potrzebujących i nikogo więcej. Zwłaszcza że jak w naturze są słabsi i silniejszy zawodnicy jednak te rozbieżności można niwelować własną pracą, wsparciem tych najsłabszych oraz równo dostępną medycyną i edukacją. Bo programy socialem to fajna rzecz ale po pierwsze musi być przemyślana dwa realizowana po tych rzeczach które pisałem a trzy tylko jeśli budżet na to pozwoli.
ZAPYTAM KOLEJNY RAZ bo chyba nie rozumiesz... Gdzie widzisz ta INWESTYCJE??? JAki zysk bedziemy mieli z tego że policjanci dostana więcej kasy??? Mówisz że zmniejszy sie przestepczość, ale w jaki spoób niby??/ Uwazasz że jak policjant dostanie kilka stówek podwyzki to będzie łapał więcej przestepców... wyczuwam tu trolling albo głupote...
CO DO KOMUNIZMU:
Piszesz że komunizm był zły a podałes tu przykład tego systemu, dlatego że ja chce aby kazdy miał równe sznase... ok... więc jak wyjanisz że TY chcesz dac równe emerytury... to nie jest to samo??? WIdzisz, róznica miedzy Toba a mna jest taka, ze ja trzymam sie swojego zdania... Moje komentarze nie zaprzeczaja same sobie... Twoje wrecz przeciwnie...
WRACAJAC DO WYRÓWNYWANIA SZANS:
OBNIŻONY VAT byłby obnizony DLA WSZYSTKICH, więc nie pomógłby rodzinnym budżetom, bo jak każdy ma obnizony VAT to tak na dobra sprawe, KAŻDY placi mniej czyli sytuacja nie zmieniłaby róznic pomiedzy bogatymi a biednymi... ale wydaje mi sie ze i tak nie zrozumiesz tego...
KWOTA WOLNA OD PODATKU, powtórze to TRZECI raz, jest ona na wysokim poziomie i bardzo duzo, jesli nie wiekszość osób, nie przekracza tej kwoty więc jej podniesienie jest bezsensowne bo zyskaja na tym tylko najbogatsi...
ODNOSNIE TWOICH ODZYWEK I PRZEKLEŃSTW to uważam że jesli chcesz z kims dyskutowac na poważne tematy to powinienes je wyrzucic ze słownika... A głosy że 8 osób to za duzo w rodzinie brzmia jak PO CO ŻYJA W OGÓLE LUDZIE KTÓRZY SA 4 LUB PIATYM CZY NAWET 6 DZIECKIEM... MOŻE ICH POZABIJAJMY ODRAZU BO PRZEZCIEZ BIEDA NIE POWINNA SIE MNOZYĆ.... GRATULUJE POSTAWY NAPRAWDĘ...
@wicios: Kompletnie pominołeś sprawę nowych technologii i sprzętu. A wsparcie finansowe dla policjantów jest po to aby opłacało się im to robić żeby zaś nie wyszło że opłacalnej jest być na kasie.
Co do emerytury do nie znasz do końca mojego zdania, emerytury powinny być w stopniu podstawowym równe bo by się pobierało podobną podstaowową kwotę dla wszystkich. Jednak gdy ktoś będzie chciał to by mógł wpłacać większą kwotę lub operować kwotą już wpłacaną dając jej część na np. obligacje skarbowe. Bo raczej bezsensy by było gdyby każdy zostawał inna kwotą choć płaci tyle samo co inni(od tej reguły były by wyjątki: weterani, generałowie, prezydent itd. itp.). Oraz ludzie nie korzystający z państwowego systemu mieli by inną kwotę).
Dodatkowo życie ułatwiać powinniśmy każdemu a więc VAT obniżony dla wszystkich oznaczał by korzyści dla wszystkich i by był dla wszystkich równy. A to że inni są biedniejsi czy bogaci to jest naturalne a wyrównywanie tego na siłę jest złe.
Kwota wolna w porównaniu do krajów Europy nawet tych mocno socialnych jest niska.
Jesteśmy na szarym końcu chyba przedostatni w rankingu w UE jeśli chodzi o kwotę wolną.
Dodatkowo kwota wolna była by tak skonstruowana aby cała klasa niższa i większość klasy średniej nie musiała by jej płacić.
Dodatkowo ciągle dbanie tylko o klasę niższą i dawanie sporych pakietów socialnych i małymi wymaganiami co do ich pobiera życie może spowodować fakt że klasa niższa pomyśli że nie musi już pracować albo starać się i rozwijać zawodowo więc nie będzie się rozwijać a będzie żyć na właściwe koszt państwa i innych. Spowodowało by to właściwie przestanie rozwoju klasy średniej która powinna być w idealnym społeczeństwie 60% grupą oraz większe nie równości bo byli by właściwie albo klasą niską albo klasą bogatą.
Jeśli chcemy wyrównać szanse to zrób jednolitą i dobrą edukację, medycynę, dostępny do dużej części leków za darmo, podnieśmy kwotę wolną dla klasy niskiej i dla tak 75-80% klasy średniej, obniżony VAT albo (preferuje tą drugą opcję) ustalmy stawkę 0% dla żywności, leków, podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych itp. itd. Aby wspomóc wszystkie budżety. Oraz nie przesadzaj my z obciążeniem bogatych co powinni co prawda oni płacić największe podatki ale bez przesady, nie zapominajmy o klasie średniej oraz róbmy wymagania dla programów socialnych, przemyślmy je oraz kontrolujmy je oraz nie przesadzajmy z nimi bo ludzie powinni pracować sami na swój stan z pomocą państwa a nie żyć za kasę innych i państwa. C.D.N
@wicios: C.D O jakie Ci odzywki chodzi?
Co do przekleństw to starania się w takich dyskusjach unikać ale czasami się nie da bo np. Zadanie lepiej brzmi z nimi lub coś podkreślają. Zwłaszcza że w wielu takich czy innych dyskusjach ludzie używają czasami wyulgaryzmów (jednego czy dwóch) i nie uważam tego za złe. Dodatkowo Ty powinęła świata używać polskich znaków i mniej używać wielkich liter bo w tym połączeniu źle się to czyta.
Co do ostatniego to tak nie brzmi i nie było w takim sensie wypowiedziane.
P.S Aby zapewnić także programy socialne gospodarka musi być dobra a więc podatki i procedury powinny być ograniczone do niezbędnych i taki aby zapewniły państwó bezpieczeństwa oraz z nich można było by realizować medycynę, edukację i inne które wymeniłem. Tylko że z takiego budżetu na początku budowania dobrej i silnej gospodarki nie da się za bardzo realizować programów wyrównacznych. A W Polsce taka właśnie jest sytuacja.
Tak wlasnie to zabrzmialo...
Uzywam duzych liter zebys zwrócił uwage na niektore wyrazy bo czesto pomijasz niektore z moich wypowiedzi...
W Polsce klasa srednia nie istnieje.
Wiec kilka z Twoich argumentow traca sens...
Nasza rozmowa zaczela sie od wyrownywania szans przez pakiety socjalne i nadal bede ich bronil wiec ARGUMENTY które przytaczasz by poprawic gospodarke PO PROSTU pomine bo naprawdę sporo pisales i musialbym dwa razy tyle pisav aby wyrazic swoje zdanie.
Nie widze zwiazku z INWESTYCJA w sluzby MUNDUROWE a nowymi technologiamii, gdyz tym zajmuja sie ludzie ze swiata nauki...
Nie bardzo interesuje mnie Twoje zdanie na temat emerytur, chcialem po prostu pokazac brak konsekwencji w Twoim rozumowaniu... ROWNOSC nazywasz KOMUNIZMEM, po czym krytykujesz go i sam chcesz dac WSZYSTKIM rowno + dodatki...
Zeby zapewnic programy socjalne to trzeba miec dobra gospodarke (Twoje slowa). Z tym, ze aby miec dobra gospodarke to trzeba miec sile robocza a mlodzi sa najlepsza sila robocza, pakiet mieszkanie + i 500+ wlasnie dlatego, ze jest latwy w otrzymaniu, TO zatrzyma przynajmniej czesc mlodych w Polsve (mam nadzieję ze Ciebie nie) i sprawi ze zaczną sie namnazac...
GRAJĄC W KAZDZA GRE STRATEGICZNA, MUSISZ MIEC NA POCZATKU DUZO SILY ROBOCZEJ KTORA ZBIERA SUROWCE, ZEBY MOC POTEM ZBUDOWAC ARMIE I ZNISZCZYC WROGA. A NOWE TECHNOLOGIE ROZWIJA SIE Z CZASEM, JAK JUZ MA SIE Z CZEGO WYDAWAC ALE ZEBY MIEC Z CZEGO BRAC TO MUSISZ ZNOW MIEC SILE ROBOCZA... TAK TO DZIALA
@wicios: Nowe technolgię to szybszę analizowanie dowódców, dokładniejsze badania DNA, specjalne technologię dla służb specjalnych itp.
Równości nie nazywam komunizmem ale przesadne wyrównywanie czegoś co jest naturalne. Dodakto mówię tak (chodzi o słowa w miarę równę) w tylko kilka akseptach a krytyka komunizmu była ogólna.
Fakt że trzeba mieć ludzi ale serio myślisz że jakieś śmieszne 500 zł to którego jest potrzebne dziecko w dużej części dwójką dzieci oraz program mieszkaniowy to się dużo mylisz. W innych krajach dają więcej. Dodatkowo według danych emigracja w 2016 wzrosła i raczej w 2017 też wzrośnie. I nie musisz się martwić bo najprawopobniej wyemigruje z Polski. Samą siłą roboczą nic nie działasz bo musisz mieć firmy które będą zatrudniały pracowników. Aby mieć firmy trzeba je jakoś zachęcić do inwestycji lub dać warunki do rozwoju Polskich firm. Dodatkowo trzeba mieć wyfkalikowaną ludność, zdrową ludność której trzeba zapewnić bezpieczeństwo a firmą zapewnić drogi, energie, porty, lotniska itp. itd. Na programy typu 500+ nie ma miejsca na początku budowy silnego gospodarczo państwa bo kasę trzeba dawać na medycynę, edukację, instraikturę a także dać prześiebiorstą dogodne warunki do inwestycji i rozbudowy a jednocześnie utrzymywać budżet w rysach. Dopiero później powinno się inwestować w wojsko, podwyższać kwotę wolną, zapewnić obywatelką w miarę godną emeryture i szukać nowych form opodatkowania które będą dobrze przemyślane tak aby nikomu nie wadziły a na samym końcu tworzyć programy typu 500+ i ewentualnie delikatnie podwyższyć podatki dla prześle biorące kiedy gospodarka będzie już na tyle silna.
@M_ateo_1:
1.Patrzcie jaki PiS dobry, dajom pinondze ludziom biednym
2.Ale my fajnego prezydenta mamy. Na uroczystości patriotyczne chodzi i w ogóle
3.Lol Petru się pomylił xD ale debil no
4.Papież
5.Hanna Gronkiewicz-Waltz po raz 2137 odmawia stawienia się przed komisją
6.Powtórz jutro
@M_ateo_1: Tak jest wszędzie. PiSowi rośnie popracie a opozycji. Z jednej strony dziwię się czemu PiSowi to rośnie choć opierodolili lub chcieli odpie**olić tyle gówna a z drugiej strony patrząc na opozycję to jednak trochę się nie dziwię. Polska opozycja jest słaba i niezbyt dobra.
@TimekPL123: Chodzi przede wszystkim o to, że telewizja publiczna jest bardzo nie obiektywna, wychwala pod niebiosa jedną wszystkim znaną partię itd. mimo, że w ustawie o radiofonii i telewizji mamy jasno napisane, że telewizja publiczna czyli opłacana z naszych pieniędzy ma być obiektywna i prawdziwa, a od wyrażania opinii (jeżeli chce) to jest telewizja prywatna.
Gdyby to ode mnie zależało, moja polityka imigracyjna wyglądałaby tak:
- wpuszczamy imigrantów z byłych republik radzieckich (przede wszystkim Tadżykistanu, skąd ludzie masowo uciekają), Indochin, Białorusi oraz Ukrainy
- z krajów arabskich wpuszczamy tylko takich, którzy nie mają tendencji destrukcyjnych (np. Libańczycy, Palestyńczycy, Egipcjanie)
- brak dokumentów jest równy odmówieniu azylu, niezależnie od pochodzenia
- w przypadku udzielenia azylu imigrant ma obowiązek nauczyć się polskiego przynajmniej w stopniu komunikatywnym
- szerzenie treści separatystycznych, antypolskich oraz jakiekolwiek wykroczenie prawa poprzez azylanta jest równoznaczne z deportacją i opcjonalnie aresztem przed wyrzuceniem z kraju bez prawa do powrotu
@flamefrost20: Racja ale gdyby chcieli to bym ich wpuścił, zwłaszcza że wiele wysp Oceanii może być zalanych. Może by było przyjąć ludzi z jednej wyspy. Najlepiej z jednej wyspy Kiribati na której jest wioska Poland.
A to z Hindusami tu lepiej. Memy z nich przynajmniej będą.
W sumie to z tego paska można wiele wyczytać. Np. to, że rezydenci gówno dostaną. Jak? Otóż tę telewizję kontroluje partia rządząca, coraz bardziej wrogie nastawienie telewizji, pokazuje, że partia też jest wrogo nastawiona do rezydentów.
Komentarze
Odśwież16 października 2017, 19:43
No to opiszę jak wygląda sytuacja z rezydentami (a przynajmniej wg mnie):
- Rezydenci, jako młodzi chcą więcej kasy. No jak to młodzi no i ogólnie ludzie.
-Postulaty typu: zmniejszyć kolejki: no super a ja chciałbym żeby nie było głodu i wojny na świecie. Strasznie dziecinne. Wymyślcie konkretny sposób na załatwienie tego typu problemu.
-6 procent pkb itp.. No niby ok ale przypominaja się te wszystkie nauczycielki ze szkoły które uwazały swój przedmiot za najważniejszy (np ,,Jak to sprawdzian z matematyki? Trzeba było U MNIE napisać polski , jest ważniejszy , w życiu się przyda itd"). A dlaczego to się mi przypomina? Bo nagle przyjdą żołnierze i powiedzą że Ruscy niebezpieczni , dawajcie więcej kasy na wojsko. Przyjdą nauczyciele i będę chcieli pieniądzy na edukacje itd
-Rezydenci zarabiają więcej niż wielu lekarzy specjalistów , ponieważ wspaniała pani Kopacz w 2008 ustaliła konkretną sumę dla rezydentów( przypadkowo jej córka była swierzo upieczonym rezydemtem). Gadajcie co chciecie o Pisie ale u nich nie ma takiego rozwiniętego kolesiostwa jak u obecnej polskiej lewicy.
-No i kolejna rzecz ,,totalna opozycja" (a może przedstawcie swój własny program , a nie dawajcie więcej poprawek niż jest w podpunktów w ustawie , sorry ale to jest działanie ,,na czas" czyli specjalne przedłużanie żeby ustawy najlepiej nigdy nie wyszły , sama nazwa totalna opozycja nie jest niczym innym ,,hejterzy rządu". Przez takich jak Jake Paul słowo hejter straciło na znaczeniu i wartości ale tu pasuje idealnie.) wykorzystuje to jako grę polityczną (Kijowski na ich marszu). Krzyczą ,,dajcie na lekarzy". Przypomnimy PO rządziło 8 lat i miało mnóstwo czasu na reformy.
-Studia medyczne są w wuj drogie - to są koszty rzędu setki tysięcy złotych (oczywiście część płaci np na prywatnych uczelniach). No ale jeśli studiują za darmo a potem wyjeżdżają... można powiedzieć że okradają wtedy państwo. Oczywiście , małe zarobki nie są zachęcające , ale w takiej Turcji takie studenty muszą (nie wiem czy pełną) kwotę zwracać dla państwa. Było to spowodowane tym co w Polsce - studenci jechali do innych państw gdzie były lepsze zarobki.
-Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopisze. Tak czy siak pozdrawiam , zachęcam do dyskusji ze mną.
Odpisz
16 października 2017, 19:56
@TenLucznik: tl;dr
Odpisz
16 października 2017, 20:07
@TenLucznik: Raczę tylko przypomnieć że rząd wyznaczył lekarzom jedną pulę pieniędzy z której idzie i na pensje i na leczenie; czytaj: jeżeli lekarz skieruje na jakieś droższe badania to mu to utrącają z pensji. A kiedy lekarze zwracają uwagę że potrzeba więcej pieniędzy, to oczywiście media mówią że chodzi o pensje - i nie kłamią, ale nie mówią też pełnej prawdy.
Postaw się w miejscu takiego lekarza; tu podam przykład: masz 100 kromek chleba (pacjenci) do posmarowania masłem (pieniądze na leczenie). W tym problem że rząd opłaca ci tylko jedną kostkę masła na te 100 kromek - nie posmarowałeś wszystkich? Jesteś niegospodarny i nie potrafisz korzystać z danych ci zasobów.
Takie szczucie na lekarzy widać od lat, a odbija się ono i na samych lekarzach jak i pacjentach.
Odpisz
16 października 2017, 21:28
@TenLucznik: Co do popunktu z tym że każdy by chciał kasy to prawda bo Edukacja, medycyna i wojsko są tak samo ważne i (no wojsko może nie) trochę zaniedbane jeśli chodzi te kwestie. Powiedziałbym że zamiast 500+, wysokich pensji poselskich i ogólne marnotrawienia kasy lepiej by było to przeznaczyć na medycynę, edukację oraz na wyższe pensje dla służb mundurowych.
Oraz nie przypominam sobie aby w SLD czy Razem było wysokie kolesiostwo. Raczej w Polskim Centrum bo w tym nurcie są PSL i PO.
Z pozostałymi kwestiami mogę się w większości zgodzić.
Odpisz
Edytowano - 16 października 2017, 23:30
@TenLucznik: Nie interesuje mnie Twoja przynależność polityczna, bo ani ty, ani ja po tym komentarzu jej nie zmienimy.
Rezydenci chcą kasy, jak kazdy i tu sie zgadzam. Czy zarabiają wiecej niz specjaliści? NIE :) znaczy w jednym programie w TVP ktos tak mowil ale to nie prawda. Chodzi im o to ze w 2009r. dostali podwyżkę no i przyszedł nowy rząd i dał podwyżkę WSZYSTKIM-ktorzy zarabiali naknizsza krajowa (do 11zł za godzinę, to wychodzi jakies 17 zł wiecej niz przed podwyzka na miesiac, no ale dali i wszyscy happy bo więcej kasy...)Wiec i średnia krajowa ciut skoczyla. No i teraz oni tez chca tej podwyzki, bo wtedy mieli procentowo wiecej niz srednia no i chca o ten sam procent miec wiecej. :) Nie chce sie z Toba kłócić bo i tak to nic nie zmieni i tyljo sie bede irytowal ale polecam zasiegac informacji z roznych źrodel :)
Odpisz
16 października 2017, 23:33
hmmm 500+, mieszkanie + to sa programy dla ludzi mlodych. Ich celem jest NAMÓWIENIE Polakow do namnażania sie, wiec gdybys dal ta kase na wojsko (ktore w dzisiejszych czasach nie jest tak istotne jak edukacja) czy na edukacje i medycyne to leczylbys tylko objawy choroby, a nie sama chorobę.
Programy te sa wiec INWESTYCJA a inwestowac zawsze warto, jest ryzyko ze nie wypali, ale na razie chyba idzie dobrze
Odpisz
Edytowano - 17 października 2017, 15:22
@wicios: Ja nie mówię że rezydenci zarabiają więcej bo pan z tvp tak powiedział. Osoba z mojej rodziny jest lekarzem specjalistą konkretnie laryngologiem , z dużymi osiągnięciami w zakresie chirurgii nosa i szyji. Często ta osoba jeździ na różne kursy dokształcające itp. Nie które operacje umie wykonanać tylko ona w województwie którym mieszka. Tyle w temacie.(oczywiście część specjalistów zarabia więcej niż rezydenci ale to już wcześniej zaznaczyłem)
Odpisz
17 października 2017, 15:26
@TenLucznik: No to daj konkrety, a nie jakies ogolniki. Ile zarabia?? Ile zarabia rezydent?
Odpisz
17 października 2017, 15:50
@wicios: Aktualnie nie mogę się o to zapytać , za kilka godzin powinienem napisać.(i chyba nie napisałem , chodzi mi o to że w szpitalu mniej zarabiają , w prywatnych przychodniach łatwiej dostać większe wynagrodzenie przy pokazaniu swojego większego doświadczenia)
Odpisz
17 października 2017, 18:18
@wicios: Problemem jest to że nie widać zbyd większych narodzin od 500+.
Odpisz
17 października 2017, 22:28
no tak, poza kilku procentowym wzrostem czyli o jakieś 15tys. to w cale nie duzo (ironia). Program 500+ dziala dopiero 19 m-cy wiec nwm czego sie Pan spodziewal w tak krotkim czasie. Gospodarka nie zmieniq sie w ciagu 5 sekund tylko w przeviagu kilku lat, wiec efekty 500+ poczujesz duzo pozniej. ale luz, skad mogles wiedzieć...
Odpisz
17 października 2017, 22:38
@wicios: Link do danych? Widziałem tylko jedne badania ale były one przed programem 500+ i były na plusie. A efektów 500+ raczej nie odczuje a sam program jest słabo zrobiony. Lepiej zainwestować w medycynę, edukację i służby mundurowe a także podnieść kwotę wolną od podatku lub zmniejszyć VAT niż wydawać kasę na 500+ który nie przynosi większych efektów
Odpisz
17 października 2017, 22:49
xD no juz pedze Ci szukac, bo nie mam xo robic tylko udowadniać takiemu komuś ze mam racje. Co pare dni na TVP trabia o 500+, wystarczy posluchac, to nie boli.
Raczej nie odczujesz? No ok, chcesz umrzec to Twoja sprawa. Wiecej dzieci to wiecej pravownikow a wiecej pravownikow to wiecej kasy z podatkow a wiecej kasy z podatkow to wievej inwestycji... Ale ty wolisz inwestowac w medycyne, INWESTOWAC?? (Co rozumiesz przez to slowo bo juz sie gubie). W DZISIEJSZYCH CZASACH duzo wazniejsze od wojska sa edukacja i programy socjalne (ale pewnie tego nie rozumiesz-luz Twoje zdanie).
Podniesienie kwoty wolnej od podatku... Dla mnie to jest wrecz smieszne... Bardzo duza grupa ludzi, jesli nie wiekszosc, nie ma takich duzych dochodow zeby OBECNA kwota wolna od podatkow im sie oplacila, wiec po co podnosic cos co nie daje ulgi najubozszym a sprzyja tylko tym ktorzy maja pieniadze??? Zmniejszenie VATu, ja tez bym chciał zmniejszyc ale kurde xD wyobrazasz to sobie? 1% tego podatku to kilka miliardow budzetu, ciężko byloby sie dzwignac po takiej stracie.
Odpisz
18 października 2017, 06:55
@wicios: > Programy socjalne
> Ważne
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Odpisz
18 października 2017, 08:41
@wicios: >TVP
>Rzetelne źródło informacji
No nie odczuje skoro program 500+ nie ma właście żadnego skutku na wzrost urodzin oraz jak będę miał okazję to będę z Polski uciekać więc 500+ nic mi w życiu nie zmieni.
Powiedziałem służby mundurowe a więc nie tylko wojsko a Policja, Służba celna, Służba więżiena itp. itd. A wojsko trzeba utrzymać silne aby odstarszać przeciwnika. Od programów socialnych ważniejsze jest edukacja, medycyna, bezpieczeństwo energetyczne, rozwój gospodarczy i instriuktura. Programy socialem powinny być realizowane po tych zagadnieniach oraz po obniżeniu podatków PIT, VAT i innych które przeszkadzają w rozwoju gospodarczym a także obniżeją budżety domowe. A kasę na programy socialem można było by brać z:
- akyz które powinny być według mnie na
*Produkty z alkoholem
*Papierosy i tytoń
*E-papierosy
*Stare nie spełniające norm ekologicznych samochody
*Marihuana
* Broń
*Pestycydy
*Nasiona GMO
*Paliwo
-Wyższych manadatch i karach dla firm
-Podatku od kasyn, hazardu i innych (ta brażna powinna mieć więcej wolności)
-Podatku od sklepów sprzedających
*Marihuane
*Broń
- Podatku od domowych upraw konopii
Dodatkowo 500+ także obciążona budżet
P.S Używaj polskich znaków bo źle się to czyta.
Odpisz
18 października 2017, 15:39
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: ze niby wyrownywanie szans dla dzieci z rodzin wielodzietnych nie jest wazne??
Odpisz
18 października 2017, 15:47
Nigdzie nie napisalem ze TVP jest dobrym zrodlem informacji TYLKO ze tam co pare dni pojawia sie taka informacja o 500+, a podobne informacje byly m.in. na polsacie.
Zapytam wiec drugi raz, bo pominales moje pytanie. Czym jest dla Ciebie INWESTYCJA?? Bo mowisz tu o przekazywaniu pieniedzy na sluzby mundurowe wiec jestem ciekaw jaka forme imwestycji tam widzisz.
Programy socjalne sa wazne. Bardzo wazne. Celem panstwa jest dawanie ludziom w nim zyjacym rowych szans, a ten program wlasnie takim jest.
W dzisiejszych czasach SILA WOJSKA W EUROPIE nir ma wiekszego znaczenia, Rosjanie sa w stanie w kilka godzin zajac pol Europy i pare tysiecy wiecej polskich zlonierzy ivh nie odstraszy wiec ten argument juz u podstaw jest zly.
Odpisz
18 października 2017, 15:59
@wicios: Inwestycją w służby mundurowe to inwestycja w bezpieczeństwo. Programy scoialne są wązne ale nie najważniejsze. Powiedziałbym że w grupie rzeczy ważnych to one są prawie najmniej. 500+ nie dają równych szans. Większość jedynaków , samotne matki nie dostają tej kasy.
Dodatkowo w połączeniu z innymi wojskami państw NATO już Rosjanie mieli by probkemy, dodatkowo im mocniejsze wojsko tym większy czas przytrzymania Rusków tak aby nadeszła pomoc od USA i mocniejszych państw.
Odpisz
18 października 2017, 16:04
@wicios: Rodziny wieloletnie już przed 500+ zostawały sporo. Oraz zawsze jeśli mówi o wyrównywaniu szans to zawsze się pomija jedynaków którzy zawsze gówno zostawali. Jeśli wyrównywać szanse to dla wszystkich dawać wszystkim po równo.
Odpisz
18 października 2017, 17:42
Co to znaczy?
Odpisz
18 października 2017, 18:37
INWESTYCJA to nie to samo co COROCZNE wydawanie kasy na wojsko CZŁOWIEKU!
Rodziny wielodzietne dostawaly sporo?? Nie rozsmieszaj mnie! Pochodze z rodziny wielodzietnej i nasz przychod na 1 osobe wynosil nieco ponad 300 zl... To faktycznie gigantyczne pieniadze... I mimo ze juz sie nie zalapalismy na ten program to i tak uwazam ze on jest bardzo dobry i wyrownuje szanse, ale nie kazdy to rozumie, bo niektorzy maja pieniadze na wszystko...
500+ wyrownuje szanse, daje biednym mozliwosc rozwijania sie, nie jest to dosko naly program ale popieram go. Dodatkowo 500+ to zasilacz rodzinnego budzetu, a co za tym idzie wiecej moga wydawac czyli kasa wraca do panstwa w formie podatkow...
Jesli nie bedzie programow prorodzinnych to za pare lat bedziemy zyc jak w Niemczech, z ta roznica ze Niemcow stac na utrzymanie starszy ludzi...
Odpisz
Edytowano - 18 października 2017, 18:59
@wicios: Nie tylko na wojsko ale i też na inne służby i kasa wraca w postaci mniejszego wskaźniku przestęstw, mniejszej szarej i czarnej strefie itp.
Przychód na osobę ≠ program socialny oraz wiem co mówię bo u mnie rodzinę jest rodzina wielodzietna która dostawała wsparcie i to nie małe.
Równie dobrze szansę mogło wyrównać obniżenie VATu, włączenie z VATu kilku kategorii produktów oraz podwyższenie kwoty wolnej.
Oraz Niemcy jak i cały zachód też ma problemy z demografią mino dużych programów socialnych.
Odpisz
18 października 2017, 23:42
Czyli co? Twoum zdaniem wydanie kasy na wyszkolenie kilku tysiecy nowych policjantow bo w ten sposob zmniejszysz przestępczość? :D i jak juz bedzie ONA zmniejszona to czym beda sie zajmowali policjanci?? Masowe zwolnienia i kolejne koszty bo przeciez trzeba bedzie tych bezrobotnych utrzymac, nie mowiav juz o kolejnych wydatkach na emerytury policjantow i innych sluzb mundurowyvh co po kalkulacji raczej nie jest oplacalne...
POWTARZAM CI pochodze z rodziny wielodzietnej i jedyne co sie dostaje w takiej sytuacji to ewentualne zwroty cen biletow za dojazd do szkoly (50zl gdzie bilet kosztuje sporp wiecej) i rodzinne a tego tez nie ma zbyt duzo... Nie jest latwo utrzymac 8-osobowa rodzine a taki program na pewno pomoze i napedzi gospodarke...
W jaki sposob obnizenie VATu mogloby WYROWNAC SZANSE skoro KAZDY mialby obnizony VAT... To jest kolejny bezsensowny Twoj argument... Zeby wyrownac szanse to trzeba dac tym najbiedniejszym a nie wszystkim... Pomysl... I tu KOLEJNY RAZ pojawia sie kwota wolna od podatku... Wiesz ile ona obecnie wynosi w Polsce??? Kolejmy raz wiec Ci napisze ze spora grupa ludzi, jesli nie większość NIE PRZEKRACZA obecnej... Wiev co mialoby zmienic jej podniesienie??? Chyba tylko danie kasy tym ktorzy juz ja maja...
Odpisz
19 października 2017, 00:14
@wicios: Nie zatrudnie nowych policjantów a inwestycja w zarobki obecnych oraz inwestycja w nowy sprzęt i technologie. A emerytury (ZUS) powinny być opcjonalne i na miarę równym poziomie dla wszystkich (poza weteranami, prezydetem itp.)
Co do 8 osobowej rodziny to trzeba było nie robić tyle dzieci dla mnie 8 osobowa rodzina to już za przesadza. VAT miał by ponoć biedniejszym aby mogli kupować więcej a także i klasie średniej zwłaszcza że 500+ otrzymuje każdy kto ma przynajmniej 2 dzieci. Więc i bogacenia zostają hajs więc twoja teoria idzie się jeb...
Podniesienie kwoty dało by więcej kasy portfelu.
I już był jeden taki ustrój który chciał wszystkim wyrównać szanse- komunizm chyba nie muszę mówić jak się to skończyło. Wyrównywanie szans powinno dotyczyć tylko tych najbardziej potrzebujących i nikogo więcej. Zwłaszcza że jak w naturze są słabsi i silniejszy zawodnicy jednak te rozbieżności można niwelować własną pracą, wsparciem tych najsłabszych oraz równo dostępną medycyną i edukacją. Bo programy socialem to fajna rzecz ale po pierwsze musi być przemyślana dwa realizowana po tych rzeczach które pisałem a trzy tylko jeśli budżet na to pozwoli.
Odpisz
19 października 2017, 17:13
ZAPYTAM KOLEJNY RAZ bo chyba nie rozumiesz... Gdzie widzisz ta INWESTYCJE??? JAki zysk bedziemy mieli z tego że policjanci dostana więcej kasy??? Mówisz że zmniejszy sie przestepczość, ale w jaki spoób niby??/ Uwazasz że jak policjant dostanie kilka stówek podwyzki to będzie łapał więcej przestepców... wyczuwam tu trolling albo głupote...
CO DO KOMUNIZMU:
Piszesz że komunizm był zły a podałes tu przykład tego systemu, dlatego że ja chce aby kazdy miał równe sznase... ok... więc jak wyjanisz że TY chcesz dac równe emerytury... to nie jest to samo??? WIdzisz, róznica miedzy Toba a mna jest taka, ze ja trzymam sie swojego zdania... Moje komentarze nie zaprzeczaja same sobie... Twoje wrecz przeciwnie...
WRACAJAC DO WYRÓWNYWANIA SZANS:
OBNIŻONY VAT byłby obnizony DLA WSZYSTKICH, więc nie pomógłby rodzinnym budżetom, bo jak każdy ma obnizony VAT to tak na dobra sprawe, KAŻDY placi mniej czyli sytuacja nie zmieniłaby róznic pomiedzy bogatymi a biednymi... ale wydaje mi sie ze i tak nie zrozumiesz tego...
KWOTA WOLNA OD PODATKU, powtórze to TRZECI raz, jest ona na wysokim poziomie i bardzo duzo, jesli nie wiekszość osób, nie przekracza tej kwoty więc jej podniesienie jest bezsensowne bo zyskaja na tym tylko najbogatsi...
ODNOSNIE TWOICH ODZYWEK I PRZEKLEŃSTW to uważam że jesli chcesz z kims dyskutowac na poważne tematy to powinienes je wyrzucic ze słownika... A głosy że 8 osób to za duzo w rodzinie brzmia jak PO CO ŻYJA W OGÓLE LUDZIE KTÓRZY SA 4 LUB PIATYM CZY NAWET 6 DZIECKIEM... MOŻE ICH POZABIJAJMY ODRAZU BO PRZEZCIEZ BIEDA NIE POWINNA SIE MNOZYĆ.... GRATULUJE POSTAWY NAPRAWDĘ...
Odpisz
19 października 2017, 17:50
@wicios: Kiedy gospodarka trzyma się na ślinę i gumę do żucia to lepiej nie zwiększać wydatków państwa na finasowanie patologii
Odpisz
19 października 2017, 18:06
@wicios: Kompletnie pominołeś sprawę nowych technologii i sprzętu. A wsparcie finansowe dla policjantów jest po to aby opłacało się im to robić żeby zaś nie wyszło że opłacalnej jest być na kasie.
Co do emerytury do nie znasz do końca mojego zdania, emerytury powinny być w stopniu podstawowym równe bo by się pobierało podobną podstaowową kwotę dla wszystkich. Jednak gdy ktoś będzie chciał to by mógł wpłacać większą kwotę lub operować kwotą już wpłacaną dając jej część na np. obligacje skarbowe. Bo raczej bezsensy by było gdyby każdy zostawał inna kwotą choć płaci tyle samo co inni(od tej reguły były by wyjątki: weterani, generałowie, prezydent itd. itp.). Oraz ludzie nie korzystający z państwowego systemu mieli by inną kwotę).
Dodatkowo życie ułatwiać powinniśmy każdemu a więc VAT obniżony dla wszystkich oznaczał by korzyści dla wszystkich i by był dla wszystkich równy. A to że inni są biedniejsi czy bogaci to jest naturalne a wyrównywanie tego na siłę jest złe.
Kwota wolna w porównaniu do krajów Europy nawet tych mocno socialnych jest niska.
Jesteśmy na szarym końcu chyba przedostatni w rankingu w UE jeśli chodzi o kwotę wolną.
Dodatkowo kwota wolna była by tak skonstruowana aby cała klasa niższa i większość klasy średniej nie musiała by jej płacić.
Dodatkowo ciągle dbanie tylko o klasę niższą i dawanie sporych pakietów socialnych i małymi wymaganiami co do ich pobiera życie może spowodować fakt że klasa niższa pomyśli że nie musi już pracować albo starać się i rozwijać zawodowo więc nie będzie się rozwijać a będzie żyć na właściwe koszt państwa i innych. Spowodowało by to właściwie przestanie rozwoju klasy średniej która powinna być w idealnym społeczeństwie 60% grupą oraz większe nie równości bo byli by właściwie albo klasą niską albo klasą bogatą.
Jeśli chcemy wyrównać szanse to zrób jednolitą i dobrą edukację, medycynę, dostępny do dużej części leków za darmo, podnieśmy kwotę wolną dla klasy niskiej i dla tak 75-80% klasy średniej, obniżony VAT albo (preferuje tą drugą opcję) ustalmy stawkę 0% dla żywności, leków, podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych itp. itd. Aby wspomóc wszystkie budżety. Oraz nie przesadzaj my z obciążeniem bogatych co powinni co prawda oni płacić największe podatki ale bez przesady, nie zapominajmy o klasie średniej oraz róbmy wymagania dla programów socialnych, przemyślmy je oraz kontrolujmy je oraz nie przesadzajmy z nimi bo ludzie powinni pracować sami na swój stan z pomocą państwa a nie żyć za kasę innych i państwa. C.D.N
Odpisz
19 października 2017, 18:10
@wicios: C.D O jakie Ci odzywki chodzi?
Co do przekleństw to starania się w takich dyskusjach unikać ale czasami się nie da bo np. Zadanie lepiej brzmi z nimi lub coś podkreślają. Zwłaszcza że w wielu takich czy innych dyskusjach ludzie używają czasami wyulgaryzmów (jednego czy dwóch) i nie uważam tego za złe. Dodatkowo Ty powinęła świata używać polskich znaków i mniej używać wielkich liter bo w tym połączeniu źle się to czyta.
Co do ostatniego to tak nie brzmi i nie było w takim sensie wypowiedziane.
P.S Aby zapewnić także programy socialne gospodarka musi być dobra a więc podatki i procedury powinny być ograniczone do niezbędnych i taki aby zapewniły państwó bezpieczeństwa oraz z nich można było by realizować medycynę, edukację i inne które wymeniłem. Tylko że z takiego budżetu na początku budowania dobrej i silnej gospodarki nie da się za bardzo realizować programów wyrównacznych. A W Polsce taka właśnie jest sytuacja.
Odpisz
19 października 2017, 21:36
@ZnawcaLiteraturyPolskiej:
Okey. Bethoven byl ch*jem wedlug was bo pochodzil z patologicznej rodziny. Szanuje...
Odpisz
19 października 2017, 21:52
Tak wlasnie to zabrzmialo...
Uzywam duzych liter zebys zwrócił uwage na niektore wyrazy bo czesto pomijasz niektore z moich wypowiedzi...
W Polsce klasa srednia nie istnieje.
Wiec kilka z Twoich argumentow traca sens...
Nasza rozmowa zaczela sie od wyrownywania szans przez pakiety socjalne i nadal bede ich bronil wiec ARGUMENTY które przytaczasz by poprawic gospodarke PO PROSTU pomine bo naprawdę sporo pisales i musialbym dwa razy tyle pisav aby wyrazic swoje zdanie.
Nie widze zwiazku z INWESTYCJA w sluzby MUNDUROWE a nowymi technologiamii, gdyz tym zajmuja sie ludzie ze swiata nauki...
Nie bardzo interesuje mnie Twoje zdanie na temat emerytur, chcialem po prostu pokazac brak konsekwencji w Twoim rozumowaniu... ROWNOSC nazywasz KOMUNIZMEM, po czym krytykujesz go i sam chcesz dac WSZYSTKIM rowno + dodatki...
Zeby zapewnic programy socjalne to trzeba miec dobra gospodarke (Twoje slowa). Z tym, ze aby miec dobra gospodarke to trzeba miec sile robocza a mlodzi sa najlepsza sila robocza, pakiet mieszkanie + i 500+ wlasnie dlatego, ze jest latwy w otrzymaniu, TO zatrzyma przynajmniej czesc mlodych w Polsve (mam nadzieję ze Ciebie nie) i sprawi ze zaczną sie namnazac...
GRAJĄC W KAZDZA GRE STRATEGICZNA, MUSISZ MIEC NA POCZATKU DUZO SILY ROBOCZEJ KTORA ZBIERA SUROWCE, ZEBY MOC POTEM ZBUDOWAC ARMIE I ZNISZCZYC WROGA. A NOWE TECHNOLOGIE ROZWIJA SIE Z CZASEM, JAK JUZ MA SIE Z CZEGO WYDAWAC ALE ZEBY MIEC Z CZEGO BRAC TO MUSISZ ZNOW MIEC SILE ROBOCZA... TAK TO DZIALA
Odpisz
19 października 2017, 22:28
@wicios: Nowe technolgię to szybszę analizowanie dowódców, dokładniejsze badania DNA, specjalne technologię dla służb specjalnych itp.
Równości nie nazywam komunizmem ale przesadne wyrównywanie czegoś co jest naturalne. Dodakto mówię tak (chodzi o słowa w miarę równę) w tylko kilka akseptach a krytyka komunizmu była ogólna.
Fakt że trzeba mieć ludzi ale serio myślisz że jakieś śmieszne 500 zł to którego jest potrzebne dziecko w dużej części dwójką dzieci oraz program mieszkaniowy to się dużo mylisz. W innych krajach dają więcej. Dodatkowo według danych emigracja w 2016 wzrosła i raczej w 2017 też wzrośnie. I nie musisz się martwić bo najprawopobniej wyemigruje z Polski. Samą siłą roboczą nic nie działasz bo musisz mieć firmy które będą zatrudniały pracowników. Aby mieć firmy trzeba je jakoś zachęcić do inwestycji lub dać warunki do rozwoju Polskich firm. Dodatkowo trzeba mieć wyfkalikowaną ludność, zdrową ludność której trzeba zapewnić bezpieczeństwo a firmą zapewnić drogi, energie, porty, lotniska itp. itd. Na programy typu 500+ nie ma miejsca na początku budowy silnego gospodarczo państwa bo kasę trzeba dawać na medycynę, edukację, instraikturę a także dać prześiebiorstą dogodne warunki do inwestycji i rozbudowy a jednocześnie utrzymywać budżet w rysach. Dopiero później powinno się inwestować w wojsko, podwyższać kwotę wolną, zapewnić obywatelką w miarę godną emeryture i szukać nowych form opodatkowania które będą dobrze przemyślane tak aby nikomu nie wadziły a na samym końcu tworzyć programy typu 500+ i ewentualnie delikatnie podwyższyć podatki dla prześle biorące kiedy gospodarka będzie już na tyle silna.
Odpisz
2 czerwca 2021, 11:27
@wicios: takie pytaniej dalej tak myślisz czy przez 4 lata coś się zmieniło?
Odpisz
20 listopada 2017, 16:38
Czy ten facet nie grał Andersa w Sherlocku?
Odpisz
Edytowano - 16 października 2017, 19:01
"rezydenci przeprowadzają zamach stanu"
Odpisz
17 października 2017, 19:49
@Frutti56: rezydenci wprowadzają komunizm
Odpisz
17 października 2017, 20:00
@kjebob: rezydenci szkalują papieża polaka
Odpisz
17 października 2017, 20:54
@Frutti56: JAN PAWEŁ II STRZELAŁ DO POLAKÓW NA WESTERPLATTE
TEN POLAK ROBAK STFUUU
Odpisz
17 października 2017, 20:00
Jak mnie wku*wia jak politycy mówią że na wszystko brakuje pieniędzy a zarabiają więcej niż prezydent
Odpisz
16 października 2017, 18:56
,,a teraz sondaż poparcia dla jedynej słusznej partii"
Odpisz
16 października 2017, 19:18
@M_ateo_1:
1.Patrzcie jaki PiS dobry, dajom pinondze ludziom biednym
2.Ale my fajnego prezydenta mamy. Na uroczystości patriotyczne chodzi i w ogóle
3.Lol Petru się pomylił xD ale debil no
4.Papież
5.Hanna Gronkiewicz-Waltz po raz 2137 odmawia stawienia się przed komisją
6.Powtórz jutro
Odpisz
16 października 2017, 19:40
@PanMixer: kisnę więc dam tą emote "xD"
Odpisz
16 października 2017, 20:15
@PanMixer: 3 i 4 są prawdą.
Odpisz
16 października 2017, 22:46
@PanMixer: Nie ważne skąd weźmiesz sondaż, Prawo i Sprawiedliwość wciąż ma duże, największe poparcie. To fakt.
Odpisz
16 października 2017, 23:09
@TimekPL123: chodzi o to że na tvpis co chwila są sondaże jaki to PiS jest super i wgl i do tego zawsze mają super poparcie i wzrost o kilka %
Odpisz
17 października 2017, 19:46
@M_ateo_1: Tak jest wszędzie. PiSowi rośnie popracie a opozycji. Z jednej strony dziwię się czemu PiSowi to rośnie choć opierodolili lub chcieli odpie**olić tyle gówna a z drugiej strony patrząc na opozycję to jednak trochę się nie dziwię. Polska opozycja jest słaba i niezbyt dobra.
Odpisz
17 października 2017, 19:47
Lepiej wybrać mniejsze zło.
Odpisz
17 października 2017, 19:47
@TimekPL123: Chodzi przede wszystkim o to, że telewizja publiczna jest bardzo nie obiektywna, wychwala pod niebiosa jedną wszystkim znaną partię itd. mimo, że w ustawie o radiofonii i telewizji mamy jasno napisane, że telewizja publiczna czyli opłacana z naszych pieniędzy ma być obiektywna i prawdziwa, a od wyrażania opinii (jeżeli chce) to jest telewizja prywatna.
Odpisz
17 października 2017, 19:50
@kamykPL: Tak, racja
Odpisz
17 października 2017, 20:07
Moim zdaniem PiS ma tak duże poparcie tylko z jednego powodu, czyli 500+
Godność wielu Polaków kończy się na rozdawnictwie pieniędzy.
Odpisz
17 października 2017, 20:10
@flamefrost20: Dostałbym jeszcze politykę antyimgracyjną. Ona pomogła bardzo PiSowi tak samo jak 500+. No i jeszcze wcześniejsze emerytury.
Odpisz
17 października 2017, 20:23
Gdyby to ode mnie zależało, moja polityka imigracyjna wyglądałaby tak:
- wpuszczamy imigrantów z byłych republik radzieckich (przede wszystkim Tadżykistanu, skąd ludzie masowo uciekają), Indochin, Białorusi oraz Ukrainy
- z krajów arabskich wpuszczamy tylko takich, którzy nie mają tendencji destrukcyjnych (np. Libańczycy, Palestyńczycy, Egipcjanie)
- brak dokumentów jest równy odmówieniu azylu, niezależnie od pochodzenia
- w przypadku udzielenia azylu imigrant ma obowiązek nauczyć się polskiego przynajmniej w stopniu komunikatywnym
- szerzenie treści separatystycznych, antypolskich oraz jakiekolwiek wykroczenie prawa poprzez azylanta jest równoznaczne z deportacją i opcjonalnie aresztem przed wyrzuceniem z kraju bez prawa do powrotu
Odpisz
17 października 2017, 20:28
@flamefrost20: Widzę że myślimy bardzo podobnie tylko zamiast z Indochin wpuszczał bym bardziej ludzi z Oceanii i ewentualnie Indii.
Odpisz
17 października 2017, 20:34
Problem pojawia się w tym, że mieszkańcom Oceanii pewnie łatwiej i lepiej dostać się do Australii albo Nowej Zelandii.
Z kolei Hindusi zaleją Polki wiadomościami na FB w stylu "pokazh syski i vagene". :D
Odpisz
17 października 2017, 20:38
@flamefrost20: Racja ale gdyby chcieli to bym ich wpuścił, zwłaszcza że wiele wysp Oceanii może być zalanych. Może by było przyjąć ludzi z jednej wyspy. Najlepiej z jednej wyspy Kiribati na której jest wioska Poland.
A to z Hindusami tu lepiej. Memy z nich przynajmniej będą.
Odpisz
17 października 2017, 20:50
Mem już gotowy. http://www.obrazki.jeja.pl/355115,gdyby-hindusi-byli-w-polsce.html
Odpisz
16 października 2017, 21:00
większość to kobiety.
Odpisz
16 października 2017, 20:14
9 to więcej niż 3 i 5, a 9 tysięcy miesięcznie na kilkaset osób, to po latach będą miliardy, więc te paski się nie wykluczają.
Odpisz
16 października 2017, 20:17
A poza tym strajk głodowy jest tylko na pokaz. Oni tam kawior i ostrygi jedzą.
Odpisz
16 października 2017, 20:29
Odpisz
16 października 2017, 20:30
@Profesor_Ender:
Odpisz
16 października 2017, 20:34
@Profesor_Ender: To nie troll. To prawda.
Odpisz
16 października 2017, 21:08
Jedyna prawda to to żeś troll.
Odpisz
16 października 2017, 21:18
@Profesor_Ender: To nie troll.
Odpisz
Edytowano - 17 października 2017, 19:03
Udowodni
Odpisz
17 października 2017, 19:26
@Profesor_Ender: Mam solidne dowody na to, że poreikur nie jest trollem.
Odpisz
17 października 2017, 19:48
@Krzyniu: jest po prostu idiotą
Odpisz
17 października 2017, 20:34
@Krzyniu: Ja mam że może być trollem, ale to tylko mała poszlaka.
Odpisz
17 października 2017, 20:36
Nie ma opcji, dowody są niepodważalne.
Odpisz
17 października 2017, 20:39
@Krzyniu: Wycofuje swoje słowa. Periokur to nie troll.
Odpisz
16 października 2017, 19:42
To nawiązanie do oszczerstw TVPiS na temat rezydentów?
Odpisz
16 października 2017, 19:16
Przecież oni chcą tylko 1,05 x średnia pensji... No i 6% PKB na medycynę, ale o to nie zbyt można mieć ból dupy... Eh Ci janusze telewizji ;- ;
Odpisz
16 października 2017, 19:08
Najwłaściwszy do opisania tego obrazek
Odpisz
16 października 2017, 19:04
W sumie to z tego paska można wiele wyczytać. Np. to, że rezydenci gówno dostaną. Jak? Otóż tę telewizję kontroluje partia rządząca, coraz bardziej wrogie nastawienie telewizji, pokazuje, że partia też jest wrogo nastawiona do rezydentów.
Odpisz